Vespa Si snor opvoeren

Home Forums Techniek Opvoeren Vespa Si snor opvoeren

This topic contains 8 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by Semmad 1 month geleden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
  • #812267

    Ritchie
    Topic starter
    Berichten: 12

    Ik heb een Vespa Si snor gehaald en wil hem gaan opvoeren door het volgende te doen:

    – cilinderkit 65 cc
    – Nieuwe uitlaat
    – 13/13 carburateur
    – nieuwe poelie(wrs 80mm)
    – Nieuwe trekveertjes

    Nu weet ik niet zeker of dit zorgt voor een stabiele setup of dat ik er een bromklok onder moet zetten omdat een snor is en of ik nog rekening moet houden met andere sproeiers en enzovoorts. En zijn er ook gelijk tips voor een uitlaat onder de 100,- euro. Alle andere tips zijn ook welkom.

    #812276

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2045

    Zeker rekening houden met andere sproeiers, maat is afhankelijk van welke cilinder er op komt.
    Gianelli citypower is een snelle goedkope origineel ogende(politie vriendelijk) uitlaat.
    Proma circuit is een goede uitlaat als je een expansie uitlaat wilt.
    NIET DE TECHNO CIRCUIT KOPEN
    Bromklok is zeker aan te raden om overtoeren tegen te gaan

    #812280

    Semmad
    Bijdrager
    Berichten: 1451

    Let op, je kan nu een snor-blok onder de brommer hebben omdat je zegt een Si snor te hebben.
    Dus demonteer eerst je blok, voor je besteld, meet eerst de doorlaat van je spruitstukje
    aan het blok.
    Zo weet je welke carb. max. gemonteerd kan worden.
    En meet de opening van de cilinder,
    bij jmpb staan de diameters van de cilinder hemd er bij.
    Zo weet je welke cilinder je kan bestellen/monteren.

    Sproeiers 62-64-66 meebestellen (bij 13/13 carb)
    of  60-62-64  (bij 12/12 carb)
    of  58-60-62  (bij 12/10 carb)

    Ipv de bromklok kan je ook naar poelie 65-60-55 gaan
    om de lichte overbrenging in de snorklok wat zwaarder te zetten.
    De gianelli original power is idd een goede uitlaat. Zoals SuperSi zei.
    Bestel ook een bromfilter mee,
    https://www.jmpbonderdelen.nl/luchtfilter-als-org-citta-ciao.html

    Kans is groot dat je nu een snorfilter hebt.
    Controleer bij de nieuwe wel de 3 inlaat pijpjes, daar zijn vaak gietbramen aanwezig
    deze blokkeren de doorlaat behoorlijk.
    Verwijder deze met een scherp boortje met de hand draaien.

    Trekveertjes, probeer de groene uit de polini set.
    Monteer bougie NGK B7HS of 8
    Blijf niet met de 6 rijden.
    En geen ngk bougie met de “R” monteren (=weerstand)
    kan wel bij elektronische ontsteking, die heeft voldoende kracht.

    Gr. Wim.

    • Deze reactie is gewijzigd 1 month geleden door Semmad.
    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #812293

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2045

    meet eerst de doorlaat van je spruitstukje aan het blok. Zo weet je welke carb. max. gemonteerd kan worden.

    Niet perse noodzakelijk, ook op een 10mm spruitstuk kan je een 13/13 zetten.
    Meningen zijn hier over verdeeld maar uit eigen ervaring kan ik vertellen dat je het wel gaat merken.
    En het scheelt je later nog een 13/13 kopen als je nu een 10/12 koopt o.i.d

    #812299

    Ritchie
    Topic starter
    Berichten: 12

    Ik weet wel dat hij geen elektrische start heeft enzo. Die krijg je namelijk als je een si mix hebt en dat zal niet passen als het goed is. Dus dan moet het toch het goede blok zijn om er een mallosi 65cc cilinder te op kunnen zetten.

    #812300

    Ritchie
    Topic starter
    Berichten: 12

    En zat qua uitlaat zat ikt trouwens te denken aan een gianellie fire volgens mij zit die wel mooi tussen de city power en de proma cc in.

    #812305

    Semmad
    Bijdrager
    Berichten: 1451

    Ik weet wel dat hij geen elektrische start heeft en zo.
    Die krijg je namelijk als je een si mix hebt en dat zal niet passen als het goed is.
    Dus dan moet het toch het goede blok zijn om er een mallosi 65cc cilinder te op kunnen zetten.


    Elektrische start?

    Ritchie? Jij sleutelt nooit krijg ik het idee.

    Maar,
    het zijn ook maar adviezen hè, die je hier krijgt.

    Slim is om altijd je blok even na te meten welke cilinder past.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #812308

    Ritchie
    Topic starter
    Berichten: 12

    Klopt dit is mijn eerste echte project. En had gelezen dat de gene met elektrische start afwijkende maten had dus vandaar, maar dan zal ik het wel ff na meten. Bedankt voor het advies.

    #812310

    Semmad
    Bijdrager
    Berichten: 1451

    Deze motorblokjes zijn bijna nooit met
    elektrische start.
    Behalve gemonteerd in de tifanny fiets.

    Jij bedoelt waarschijnlijk elektronische ontsteking.
    Dat is heel wat anders.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.