Vespa Ciao Start Niet: domme fout of ander probleem

Home Forums Techniek Problemen oplossen Vespa Ciao Start Niet: domme fout of ander probleem

This topic contains 4 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by SuperSi 3 years, 9 months geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
  • #799504

    NIGomez
    Topic starter
    Berichten: 2

    Dag allemaal

    Een jaar geleden kocht ik mijn eerste brommer een vespa ciao, ik ben mega gehecht aan dat ding. Disclaimer ik ben alles behalve handig en ken er dus niet veel van af

    Nu reed ik vandaag terug naar huis,geen probleem, ik tank men brommer bij maar had op dat moment niet de olie waar ik normaal mijn benzine mee meng. (Het tankstation was 500m van huis verwijderd en dat heb ik nog gereden) zodra ik thuis was en de brommer uitzetten hoorde ik een knal en zag ik een beetje rook langs de zijkant opwalmen, maar het verdween snel. Ik heb dan meteen in de garage de olie erbij gegooid. 5 uur later wil ik vertrekken en als ik hem aanloop maakt hij wel geluid maar vanaf het moment dat ik gas wil geven valt ie uit.
    Heb een uur staan aanlopen en hij bleef geluid maken, toeter en licht doen het ook dus er is contact, maar dan draai ik aan de gas en valt ie uit. Ik vermoed dus dat ik de brommer heb verkloot door de olie er pas later bij te gooien.

    Valt dit nog te redden of is er misschien iets anders mis?

    #799506

    Robin_Ciao
    Bijdrager
    Berichten: 402

    Ik raad je aan het blok er eens onderuit te nemen, en dan te kijken naar de cilinder en de zuiger.

    #799513

    NIGomez
    Topic starter
    Berichten: 2

    Ik ga dat zeker doen.

    Nu zag ik vanochtend dat hij ook lekt van onder, waar kan dat aan liggen?

    #799516

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2648

    Dat zie je dan wel, want blokje gaat er toch onderuit.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #799520

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2103

    Dat logt er aan waar hij lekt. Van onder is nogal een ruim begrip.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.