Vespa Ciao Snor houd in, met filmpje

Home Forums Techniek Problemen oplossen Vespa Ciao Snor houd in, met filmpje

This topic contains 15 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Big-Maori 9 years, 11 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Gebruiker
  • #211431

    Big-Maori
    Topic starter
    Berichten: 12

    Hallo,
    Ik heb een Ciao Snor Catalyzed,
    ik heb hier een Techno uitlaat ondergelegd, en een 42 sproeier, ipv de originele 38
    tevens heb ik 2 gaatjes in de luchtfilter geboord, ondanks zijn snorklok, was dit toch goed
    voor een snelheid op de teller tussen de 45 en 50….reed laatst achter een prius,
    en die reed constant 47, en dat hield ik mooi bij….maar de laatste tijd hapert, of houd hij in…
    met geknetter als geluid ipv het gewone toeren geluid….
    hij doet dit koud en warm….koud erger, en het filmpje dat ik heb gemaakt,
    is bewust met koude motor, zodat het beter hoorbaar is….
    Nu weet ik ff niet meer waar ik het in moet zoeken….
    heb intussen van alles geprobeerd (grotere/kleinere sproeier, luchtfilter weer dichtgemaakt en weer open) maar kan niet echt een oplossing vinden….ik heb de volgende sproeiers, 38, 42, 44, 46
    moet ik anders toch een 40 proberen?

    Filmpje

    bij sec 25 tot 37 hoor je het het beste, daarna zie je dat ik gas terug geef en dat ie dan beter loopt
    (iets….maar dat is omdat het blok nog koud was…)

    #240333

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Loopt de bezine toevoer van de tank naar de carb, goed door ? misschien vuil in bezinekraantje filter of banjo filter van de carb,.

    Kan ook nog een slecht werkende onsteking zijn, welke onsteking heb je ? CP of Elec, ?

    TICKLING BARN
    #240334

    Big-Maori
    Topic starter
    Berichten: 12

    carb is schoon, is schone benzinefilter tussen kraan en banjo, ontsteking is electr.
    had toen ik de snor kocht van een ouder mannetje, hij had er zon 700km per jaar mee gereden,
    en had bijna een jaar stil gestaan, ik heb meteen de andere uitlaat en sproeier aangepast….
    toen begon hij beter te lopen,na verloop van tijd begon hij met dat gesputter…heb toen 2 gaatjes in de luchtfilter gemaakt, toen liep hij weer goed….ik heb het idee dat ik de ciao pas heb ingereden…
    staan nu net 5000 originele km op de originele teller…

    #220007

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Lijkt opdat het blokje te weinig benzine krijgt, wat is de kleur van de bougie ? deze hoort koffiebruin te zijn, als bougie wit is heb je te kleine sproeier als bougie zwart is te grote sproeier.

    Check it out :thumb

    TICKLING BARN
    #240335

    Big-Maori
    Topic starter
    Berichten: 12


    lijkt mij koffiebruin…maar volgens mij tegen het witte aan…

    #240336

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Vind het toch een beetje te licht van kleur en droog, mag wat vetter, 2 tot 4 maatjes groter met de sproeier zou ik proberen.

    De kleur van mijn Ciao of tikkeltje donkerder is perfect :lol

    TICKLING BARN
    #240337

    eaSI rider
    Bijdrager
    Berichten: 115

    Het lijkt erop alsof ie overtoeren maakt. Heb je dit ook ook bij half gas? En welke poelie heb je eronder?

    #240338

    Big-Maori
    Topic starter
    Berichten: 12

    Crullie…dus dan toch maar eens een paar dagen met de 46 sproeier proberen…
    eaSI rider…zoals gezegd en in filmpje zichtbaar…bij minder gas rijd ie beter…
    poelie 80 zoals links staat bij gebruiker…en snorklok…

    #240340

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Paar dagen is wat overdreven maar ff een 25km rijden en de kleur moet al goed zichtbaar zijn, maar idd om een goed kleurbeeld te krijgen van de bougie is een paar dagen in verschillende weersomstandigheden aan te raden.

    😉

    TICKLING BARN
    #240341

    Big-Maori
    Topic starter
    Berichten: 12

    ok….proberen we dat….
    weet van toen ik hem net had dat ie na een paar dagen pas begon te lopen zoals het hoorde…
    maarja….volgens mij reed ik hem net in….lol
    Bedankt voor de snelle reacties in ieder geval…..ik laat het nog wel weten…

    #240342

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    5000 km is dus al 10x ingereden maar omdat er een betere uitlaat en dikkere sproeier gemonteerd zijn gaat het toerental omhoog en dat vereist weer een gladder oppervlak van cilinder en zuiger/veren en ik denk dat je dat zo nu en dan even hebt gevoelt/hoorde, vooral met een zuinige sproeier merk je het eerder.

    TICKLING BARN
    #240343

    Big-Maori
    Topic starter
    Berichten: 12

    haal ik mn sproeier uit mn carb….wil de 46 erin draaien valt mij iets op……
    is miss moeilijk te zien op de foto…..

    maar mn nieuwe 46 sproeier heeft een kleiner gaatje dan mn oude 42…nu kan ik de 44 niet controleren want die heeft mn vriendin in dr vespa….LOL…

    #240344

    DarkMagician6
    Bijdrager
    Berichten: 957

    Houd ze eens tegen het licht, volgens mij zie ik een nog kleinere vernauwing aan het einde van de 42.

    #240345

    Big-Maori
    Topic starter
    Berichten: 12

    had ik ook al gedaan…..
    dus toen heb ik een hele dunne naald gepakt en die in de 46 gestopt….
    en prompt viel er een heel klein messingkleurig stukje uit….
    en een naald die wel in de 46 past krijg ik met geen mogelijkheid (alleen het puntje)
    in de 42…..dus het zal nu wel kloppen….bezigheids therapie…..LOL

    #240331

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Heheh :lol niet goed afgebraamt sproeiertje, Top dat je daar aandacht aan hebt besteed, zo zie je maar weer ook nieuwe spullen kunnen niet helemaal goed zijn.

    TICKLING BARN
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.