Vertanding Kapot

Home Forums Techniek Vario Vertanding Kapot

This topic contains 4 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by goedguus 14 years, 8 months geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
  • #212442

    Maskurd
    Topic starter
    Berichten: 13

    Heey,

    ik heb pas geleden een vario setje gekocht van een forumlid. Hier was het een en ander aan mis.
    De lange as kon ik een paar mm naar binnen en naar buiten verschuiven.
    Ik was gewoon er mee door gereden, maar ik hoorde wel een vaag geluid uit mijn klok.
    Ik vandaag die klok open gehaald, blijkt dat die tandjes van de lange as zeker voor de helft weggesleten zijn.
    Ik heb dus een paar vragen:

    -1: Die lange as, of de hele originele vertanding, kan je niet meer nieuw kopen, maar is er niet een soort replica of namaak originele vertanding te koop.

    -2: Die malossi vertanding (1:9?), of CIF vertanding (1:9,5?) zou die het goed doen op mijn setup?
    Heb ik dan nog wel genoeg trekkracht?

    -3: Is er een site die die malossi of CIF vertanding verkoopt? (want JMPB is op vakantie, en ik wil toch graag nieuwe vertanding kopen).

    -4: Ik zag net op marktplaats een standaard vario vertanding voor 15 euro. Zou dit misschien een optie zijn?

    Ik hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden.

    Gr Maskurd

    #213500

    goedguus
    Bijdrager
    Berichten: 1451

    zoef had toen 1:11.5 vertanding te koop weet niet of je dat wil..
    mopshop.de misschien die malossi of cif verkoopt..
    optie 4 zou zeker kunnen

    #213499

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5138

    En anders, schaafbromfietsen.nl heeft voor 27,15 euro nieuwe lange assen te koop. Moet je alleen even navragen of die met 10 of 11 tandjes zijn, zodat je dezelfde krijgt als je nu hebt.
    Malossi vertanding geeft vaak een hoop gedoe, omdat die niet soepel lopen (productiefout). Dus daar zou ik mijn geld niet aan uitgeven.

    #213498

    Maskurd
    Topic starter
    Berichten: 13

    Volgens mij heb ik zelf 1:10,5 vertanding op dit moment.
    Die mopshop is duits, ik bestel liever niets uit duitsland, toch bedankt voor de tip.
    Die lange as van schaafbromfietsen lijkt me wel een goed idee, moet ik alleen kijken of die andere tandwielen in mijn klok niet ook beschadigd zijn.

    Wat is dit dan?:P http://www.schaafbromfietsen.nl/webwinkel/?nl/shop/Citta/Motordelen&d=00001976

    Ik denk dat ik dan ga voor die lange as van schaafbromfietsen, of die vertanding van marktplaats.
    Eerst nog ff navragen aan die man van schaafbromfietsen hoeveel tandjes.
    Want 2dehands vertanding is minder te vertrouwen.

    Alleen jammer dat schaafbromfietsen geen revisieset voor varioklok heeft.

    #213497

    zoef
    Bijdrager
    Berichten: 171

    ik heb nog een vertanding die is 1 op 11,5 😉

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.