Home › Forums › Mening & ervaring › Vario › Verschil in voorvariateurs
This topic contains 14 reacties, has 8 deelnemers, and was last updated by .-{2F4OV}-. 16 years geleden.
-
Gebruiker
-
21 april 2008 om 14:55 #149022
Hey mensen,
Ik las laatst ergens dat de polini waterpomp alleen icm een polini speedcontrol variateur kan worden gemonteerd.
Maar volgens mij is dat niet waar.
To the point:Er zijn voor zover ik weet 4 verschillende variateurs. 1 daarvan is pinasco dus die telt niet mee omdat hij nergens te koop is.:P
1. standaard variateur
2. malossi multivar
3. polini speedcontrol
Dus ik denk alweer: Waarom duizend verschillende onderdelen en niet gewoon 1 goed uber exemplaar.
Maar mijn vraag was eigenlijk:
Zitten er grote verschillen in trekkracht en topsnelheid?Vast wel.
Daarnaast kunnen jullie ook even laten weten welke variateur ik het beste kan nemen op:Polini evolution engine + 19mmcarb
46mm Polini gietijzer
Ninja Usine
Ik wil graag een trek-monster.. snelheid doet er niet heel erg toe.Laat het maar weten;)
21 april 2008 om 15:08 #154719
.-{2F4OV}-.Kzou niet weten waarom polini waterpomp alleen met speedcontrol geinstalleerd kan worden;)
Er wordt weleens gezegd dat polini beter optrekt vanaf stilstand en malossi beter doortrekt. Ik heb dit zelf niet getest.
Ik moet idd ook zeggen dat het jammer is dat er niet 1 nieuwe variateur wordt gemaakt voor de dikste setups. Een die beter is en voor hogere toerentallen etc..
Ik zou zeggen koop een polini voorvario daar trekt ie goed mee op en je hebt alles bijna polini! Verschil in trekkracht etc zal niet heel veel uitmaken in vergelijking met malo voorvario. Een andere uitlaat zal denk ik wel meer trekkracht geven. Koop een proma cc, simo calibrata oid… deze ondersteunen lage toeren beter waardoor je stuk beter wegkomt
21 april 2008 om 15:09 #154720Waarom duizend verschillende onderdelen? Omdat iedere fabrikant vind dat zij zelf het beste leveren. En ook hun eigen profijt willen maken.
Het verschil tussen de variateurs is praktisch niets (tussen de malossi en de polini dan) alleen kost de polini duurder en heeft hij een andere graden plaat en een afdek dekseltje ook krijg je er wat meer rollers bij. Ik heb zelf malossi vario en ben zeer te spreken daarover π
21 april 2008 om 15:12 #154721juist op de polini voorvario, past de waterpomp niet π
omdat deze een vaste bus aan de half poelie heeft.
De polini vario is net zoals alle andere polini onderdelen, beter en netter afgewerkt dan Malossi.
De malossi vario liep ook aan tegen mijn frame…Je raadt het al ik zou zeggen neem de polini….
21 april 2008 om 15:25 #154722het verschil is zo weinig dat ik voor het prijsverschil ben gegaan.
malossi dus.
en je krijgt er een gele drukveer bij, die je dan niet apart hoeft te kopen.
de rollen die erbij zitten gebruik je toch vrijwel niet..21 april 2008 om 15:27 #154723ik heb eens gehoort dat je met een polinie speedcontrol geen polini waterpomp er op kan hebben…
21 april 2008 om 16:06 #154724klopt nix van als je het mij vraagt. zolang je je vliegwiel gewoon afdraait past het gewoon. op de foto die je bij het waterpompje krijgt zit er ook een polini voorvario op.
de pinasco heeft een betere halfpoelie, dat weet ik wel (de polini en de malossi hebben allebij zo’n stukje gebogen, zodat het niet tegen je frame aanzit). voor de pinasco moet je dan weer wel een ander busje hebben.
21 april 2008 om 16:14 #154725ja joh?
ik dacht altijd dat je gewoon dat busje van de waterpomp achter je halfpoelie kon zetten, zonder je vliegwiel af te draaien(bij de malossi voorvario)
21 april 2008 om 16:23 #154726Bij de polini heb je een gradenplaat van 10graden, bij malossi een van 0graden.
De 13mm snaar bij een malossivario komt maximaal 85mm hoog met een goeie koppeling, maby vanwege de gradenplaat van de polini dat hij de 90mm wel haalt, dit heb ik nog nooit getest.
Polini is echt stukje duurder, maar ik denk dat ik die zou nemen als ik er eentje nodig had.
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno21 april 2008 om 16:30 #154727volgens kevin ging de pinasco voorvario harder dan de malossi. ik betwijfel of je dat verschil egt merkt maarja, misschien is het wel zo. ik denk wel dat ie meer variatievermogen heeft dan een malossi.
21 april 2008 om 16:53 #154728wrm lullen jullie over de pinasco, daar heeft die jongen toch niks aan.. naar mijn mening blijft de malossi het beste kwa prijs en wat erbij zit, ik vind dat je de drukveer best wel mist bij de polini vario.
kwa prestaties zal denk ik niemand wat over kunnen zeggen, want wie de polini heeft zegt dat die goed is, en die wat de malossi heeft doet precies hetzelfde.
maarja, als het geld je niks uit maakt zou ik ook voor de polini gaan, maar ik zou dat geld liever in iets anders steken π21 april 2008 om 16:58 #154729Of je koopt ze allebij als je geld zat hebt:lol
Kan je mooi het verschil testen;)21 april 2008 om 17:05 #154730dat we over pinasco lullen is omdat er dan meer info op het forum staat? π misschien vindt daan777 dat nog interessant of andere mensen π
21 april 2008 om 18:31 #154731ik heb ze allebij en met de malossi ga je ietsie pietsie harder, en met de polini trek je ietsie pietsie harder…
verschil is miniem, maar toch blijft die van polini mooier afgewerkt.21 april 2008 om 18:52 #154732
.-{2F4OV}-.Ik rijd momenteel met polini. Ik vind het wel handig dat de bus, schijf en afstandsring aan elkaar zitten. Bij malossi heb je al die losse onderdelen…
Binnenkort ga ik echter de malossi er weer opgooien. Eens kijken hoe de malossi met ingekorte (2mm) variobus op mn simo ciao rijdt=)
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.