Verschil in voorvariateurs

Home Forums Mening & ervaring Vario Verschil in voorvariateurs

This topic contains 14 reacties, has 8 deelnemers, and was last updated by .-{2F4OV}-. 16 years geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Gebruiker
  • #149022

    Daan777
    Topic starter
    Berichten: 2365

    Hey mensen,

    Ik las laatst ergens dat de polini waterpomp alleen icm een polini speedcontrol variateur kan worden gemonteerd.
    Maar volgens mij is dat niet waar.
    To the point:

    Er zijn voor zover ik weet 4 verschillende variateurs. 1 daarvan is pinasco dus die telt niet mee omdat hij nergens te koop is.:P

    1. standaard variateur

    2. malossi multivar

    3. polini speedcontrol

    Dus ik denk alweer: Waarom duizend verschillende onderdelen en niet gewoon 1 goed uber exemplaar.

    Maar mijn vraag was eigenlijk:
    Zitten er grote verschillen in trekkracht en topsnelheid?

    Vast wel.
    Daarnaast kunnen jullie ook even laten weten welke variateur ik het beste kan nemen op:

    Polini evolution engine + 19mmcarb
    46mm Polini gietijzer
    Ninja Usine
    Ik wil graag een trek-monster.. snelheid doet er niet heel erg toe.

    Laat het maar weten;)

    #154719

    .-{2F4OV}-.

    Kzou niet weten waarom polini waterpomp alleen met speedcontrol geinstalleerd kan worden;)

    Er wordt weleens gezegd dat polini beter optrekt vanaf stilstand en malossi beter doortrekt. Ik heb dit zelf niet getest.

    Ik moet idd ook zeggen dat het jammer is dat er niet 1 nieuwe variateur wordt gemaakt voor de dikste setups. Een die beter is en voor hogere toerentallen etc..

    Ik zou zeggen koop een polini voorvario daar trekt ie goed mee op en je hebt alles bijna polini! Verschil in trekkracht etc zal niet heel veel uitmaken in vergelijking met malo voorvario. Een andere uitlaat zal denk ik wel meer trekkracht geven. Koop een proma cc, simo calibrata oid… deze ondersteunen lage toeren beter waardoor je stuk beter wegkomt:thumb

    #154720

    LeMoN
    Bijdrager
    Berichten: 1849

    Waarom duizend verschillende onderdelen? Omdat iedere fabrikant vind dat zij zelf het beste leveren. En ook hun eigen profijt willen maken.

    Het verschil tussen de variateurs is praktisch niets (tussen de malossi en de polini dan) alleen kost de polini duurder en heeft hij een andere graden plaat en een afdek dekseltje ook krijg je er wat meer rollers bij. Ik heb zelf malossi vario en ben zeer te spreken daarover πŸ˜‰

    #154721

    Jelle
    Moderator
    Berichten: 5745

    juist op de polini voorvario, past de waterpomp niet πŸ˜•
    omdat deze een vaste bus aan de half poelie heeft.
    De polini vario is net zoals alle andere polini onderdelen, beter en netter afgewerkt dan Malossi.
    De malossi vario liep ook aan tegen mijn frame…

    Je raadt het al ik zou zeggen neem de polini….

    #154722

    diac
    Bijdrager
    Berichten: 2184

    het verschil is zo weinig dat ik voor het prijsverschil ben gegaan.
    malossi dus.
    en je krijgt er een gele drukveer bij, die je dan niet apart hoeft te kopen.
    de rollen die erbij zitten gebruik je toch vrijwel niet..

    #154723

    sieger
    Bijdrager
    Berichten: 763

    ik heb eens gehoort dat je met een polinie speedcontrol geen polini waterpomp er op kan hebben…

    #154724

    TimoO_
    Donateur
    Berichten: 3977

    klopt nix van als je het mij vraagt. zolang je je vliegwiel gewoon afdraait past het gewoon. op de foto die je bij het waterpompje krijgt zit er ook een polini voorvario op.

    de pinasco heeft een betere halfpoelie, dat weet ik wel (de polini en de malossi hebben allebij zo’n stukje gebogen, zodat het niet tegen je frame aanzit). voor de pinasco moet je dan weer wel een ander busje hebben.

    #154725

    Jelle
    Moderator
    Berichten: 5745

    ja joh?

    ik dacht altijd dat je gewoon dat busje van de waterpomp achter je halfpoelie kon zetten, zonder je vliegwiel af te draaien(bij de malossi voorvario)

    #154726

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    Bij de polini heb je een gradenplaat van 10graden, bij malossi een van 0graden.

    De 13mm snaar bij een malossivario komt maximaal 85mm hoog met een goeie koppeling, maby vanwege de gradenplaat van de polini dat hij de 90mm wel haalt, dit heb ik nog nooit getest.

    Polini is echt stukje duurder, maar ik denk dat ik die zou nemen als ik er eentje nodig had.

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #154727

    TimoO_
    Donateur
    Berichten: 3977

    volgens kevin ging de pinasco voorvario harder dan de malossi. ik betwijfel of je dat verschil egt merkt maarja, misschien is het wel zo. ik denk wel dat ie meer variatievermogen heeft dan een malossi.

    #154728

    diac
    Bijdrager
    Berichten: 2184

    wrm lullen jullie over de pinasco, daar heeft die jongen toch niks aan.. naar mijn mening blijft de malossi het beste kwa prijs en wat erbij zit, ik vind dat je de drukveer best wel mist bij de polini vario.
    kwa prestaties zal denk ik niemand wat over kunnen zeggen, want wie de polini heeft zegt dat die goed is, en die wat de malossi heeft doet precies hetzelfde.
    maarja, als het geld je niks uit maakt zou ik ook voor de polini gaan, maar ik zou dat geld liever in iets anders steken πŸ˜‰

    #154729

    VespaAvanti
    Donateur
    Berichten: 4412

    Of je koopt ze allebij als je geld zat hebt:lol
    Kan je mooi het verschil testen;)

    #154730

    TimoO_
    Donateur
    Berichten: 3977

    dat we over pinasco lullen is omdat er dan meer info op het forum staat? πŸ˜› misschien vindt daan777 dat nog interessant of andere mensen πŸ˜‰

    #154731

    Jelle
    Moderator
    Berichten: 5745

    ik heb ze allebij en met de malossi ga je ietsie pietsie harder, en met de polini trek je ietsie pietsie harder…
    verschil is miniem, maar toch blijft die van polini mooier afgewerkt.

    #154732

    .-{2F4OV}-.

    Ik rijd momenteel met polini. Ik vind het wel handig dat de bus, schijf en afstandsring aan elkaar zitten. Bij malossi heb je al die losse onderdelen…

    Binnenkort ga ik echter de malossi er weer opgooien. Eens kijken hoe de malossi met ingekorte (2mm) variobus op mn simo ciao rijdt=)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.