verlichting zwak andere lampjes

Home Forums Techniek Elektrisch verlichting zwak andere lampjes

This topic contains 8 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by just1991 13 years, 10 months geleden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
  • #158231

    just1991
    Topic starter
    Berichten: 552

    Hallo,

    ik heb laatst bij JMPB de streetfighter koplamp voor een puch gekocht. (KLIK!) Want ik dacht: dat is leuk sluit je zo aan en klaar net zoals die spotjes bij een citta ! en ik HOOPTE daarom ook dat het een beetje licht zou gegeven 12V-20Watt maar eenmaal aangesloten en volgas gereden zijn het net 2 gloeiende spijkers ! ik heb ze serie staan met mijn 6V-5Watt achterlicht die het ook nog amper deed :S toen ontkoppelde ik de voorkap en PATS me achterlicht was ongeloofelijk fel ! bijna door gebrand.

    maar nu is dus mijn vraag hoe komt het dat het bij een Citta wel werkt en bij mijn ciao niet :S ligt het soms aan de dikte/aantal windingen van je lichtspoel ? mijne is namelijk maar voor ”de helft” gewonde zeg maar zo’n oudere lichtspoel i guess ?

    ik zal als ik thuis ben een fototje maken van hoe het is aangesloten.

    ooh en zijn er eigenlijk 6V halogeen lampjes ? Dat zou denk ik wel ideaal zijn want dan sluit ik die er gewoon op aan !

    #160293

    Leovince
    Bijdrager
    Berichten: 1149

    6V halogeen bestaat wel, alleen even goed zoeken op internet enzo.

    En gaat je citta sneller dan je ciao? Heeft je citta toevallig een elec blok?

    #160294

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    haha nu heb je laatmaar zeggen 1 verbruiker van 24V en 20W
    kan ze beter parralel schakelen , of andere lampjes gebruiken

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #160295

    just1991
    Topic starter
    Berichten: 552

    @lampenkap nee, ik heb geen citta maar een vriend van me wel en die heeft het net zoals in jouw avatar. Alleen zijn citta gaat maar 40 en heeft net zoals ik een CP blok

    @ritze als ik ze parralel schakel dan heb ik toch: 12V-20Watt – 12v-20Watt – 6V-5watt oftoewel 2 verbruikers van 12V en 1 eentje van 6V ik dacht juist als ik alles serie schakel neemt ie het gemiddelde of als ik me achterlicht parralel schakel zou me achterlicht het gewoon goed moeten doen.

    ik kan trouwnes geen 6V halogeen vinden alleen maar van die losse lampjes zonder die spiegelspotjes en dan nog kosten ze boven de 10 euro PER STUK !

    #160296

    Leovince
    Bijdrager
    Berichten: 1149

    Dat is een zelfgemaakte booskijker. Toevallig zijn mijn 2 spotjes ook 12volt en 20watt, maar doet het goed genoeg met gas. Zonder gas zie je het minder. Maar je ciao heeft een snel blok zo te zien.. Ik zou dan toch maar 6v spotjes bestellen, of meteen even kijken voor een andere lichtspoel 😉

    #159951

    just1991
    Topic starter
    Berichten: 552

    heb jij misschien een schakel schema ? dan want dan kan ik misschien afleide wat ik verkeerd heb geschakeld

    #158501

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    zoiets bedoel je toch? schematische voorstelling van de lamp

    toch?

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #158502

    Leovince
    Bijdrager
    Berichten: 1149

    Gewoon hetzelfde als jou, in serie. Dat is in het voordeel vanwege teveel volt. (12v)

    #160297

    just1991
    Topic starter
    Berichten: 552

    ik heb even een foto gemaakt:

    Groen is achterlicht en die staat op de rode draad de zwarte (aarde)Die 2 witte is van de halogeen (1lampje andere lampje komt precies zo die draadjes zie je er een beetje onder)

    iemand nog ideeen of waar ik 6v halogeen spotjes kan kopen ?!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.