verchil bobines

Home Forums Techniek Elektrisch verchil bobines

This topic contains 5 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by just1991 13 years, 10 months geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
  • #158233

    just1991
    Topic starter
    Berichten: 552

    Hey sins ik met een klein electra probleem zit (verlicht werkt maar half half en geeft niet genoeg licht)

    Was ik van plan een nieuwe bobine te kopen dit omdat die ik nu gebruik al rond de 25 jaar oud is.
    maar op JMPB heb je er 2 een zwarte voor 12 euro en een blauwe voor 22 euro wat is het verschil in die 2 behalve dan die 10 euro ? geeft die eene soms 12v ?

    #160328

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    Je bobine heeft niets te maken met de verlichting.

    Tussen de zwarte en blauwe bobine zit geen functioneel verschil, de zwarte is wat mindere kwaliteit en heeft volgens mij zo’n extern massadraadje wat wel eens wil afbreken (Bart heeft er op ZZT08 flink gezeik mee gehad).

    Alsnog zou ik zelf de zwarte kopen, maarja, dat komt omdat ik nou eenmaal een rasechte cheap ass hollander ben 😛

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #160329

    aapie90
    Bijdrager
    Berichten: 824

    volgens mij vrij weinig, maar weet ik niet zeker.

    sorry, posten tegelijk:P

    #160330

    just1991
    Topic starter
    Berichten: 552

    massa draadje ? de bobine maakt toch al massa als je hem met die schroeven in je frame draait ? want mijn bobine uit 19nul heeft dat ook.

    en inderdaad sorry de bobine heeft inderdaad niks met licht te maken mijn fout !
    Maar mijn brommer ontsteekt ookn niet lekker ik moet vrij pittig door rennen om hem te starten en als hij loopt dan happert hij als of hij gewoon een paar keer NIET ontsteekt en als je dan gas geeft is het ff MEEWWHPPP en dan pprrrt en dan valt hij bijna uit. en dan geef je weer gas en doet hij het weer goed. en bij hoge toeren voel je hem ook ff niet ontsteken dus happeren

    #160331

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6958

    Een nieuwe laklaag kan soms de aarding wat in de weg zitten, soms moet je bij de bobine wat lak weghalen zodat hij beter aardt.

    Misschien zit er een kabeltje half los, ik zou dat even nalopen. Misschien moeten je puntjes gesteld worden.

    #160332

    just1991
    Topic starter
    Berichten: 552

    Puntjes heb ik al 2keer gestelt 1keer gewoon 0,45mm en 1 keer 0,55 dus zeg maar de polini manier maar allebij amper verschil

    En ja me bobine is wel wat viezig beetje geleverf en lose draadjes kan haast niet wat ik heb zo’n beetje alle kabels vervang ook maar een nieuwe laagspannings kabel.

    ik koop wel een nieuwe bobine en die rode motoforce ”racing” bougie kabel van Q-parts voor 10 euro ipv 16 voor die van NGK

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.