vario werkt niet?

Home Forums Techniek Vario vario werkt niet?

This topic contains 3 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by SuperSi 4 years, 10 months geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
  • #787601

    Remy Marchal
    Topic starter
    Berichten: 2

    hallo,
    ik heb een nieuwe vario set gekocht en een varionaaf
    vario: polini
    koppeling: jmpb
    v snaar : 13×950
    achternaaf 1 op 11.5

    maar toen ik alles in elkaar gestoken had wouw de scooter al op stationair toerental al vooruitrijden
    en als ik aan het rijden was begint hij heel veel toeren te maken + als ik klaar ben met rijden kan ik hem niet meer aankrijgen pas als die koud is wilt hij weer.

    voor der koppeling had ik eerst de standaard trekveertjes en ik dacht dat dat het probleem was dat hij al te vroeg open ging erdoor maar dat was het al niet geen verschil.

    en voor de vario heb ik al alle gewichten geprobeerd 4.4,5.6 en 7 gram

    wat kan het zijn en wie kan mij helpen. mijn vermoeden het lijkt of er iets mis is met de koppeling

    de rest van de setup is :
    dr 50cc
    polini sp uitlaat
    en inlaat begrenzer eruitgehaald

    #787602

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Bij een jmpb koppeling zitten de start schoentjes verkeerd om gemonteerd. Dus als je deze omdraait is je probleem qua stationair weg rijden waarschijnlijk verholpen.
    Warm niet willen starten is meer iets met de afstelling of ontsteking lijkt mij.
    (makkelijkste oplossing om te testen is een nieuwe bougie)

    #787605

    Remy Marchal
    Topic starter
    Berichten: 2

    het licht niet aan de startschoentjes want ik had al geprobeerd met ze eruit te halen en hem dan te starten zelfde effect

    #787606

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2103

    mehh ik ben zelf niet zo een fan van die koppeling, bij mij paste de koppelingschaal niet om de as heen.

    Je kan je koppelingschaal er af halen en je riem en dan eens kijken of je segmenthouder wel netjes om de as heen draait. Misschien de lagers die er in zitten een beetje extra vet geven.

    Ik heb trouwens 8 gram rollen in mijn setup zitten maar ik heb een 50std en een citypower

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.