Vario vraagjes en afstellen

Home Forums Techniek Vario Vario vraagjes en afstellen

This topic contains 4 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by mikevdburgt 5 years, 7 months geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
  • #777665

    john5504
    Topic starter
    Berichten: 2

    Ik heb nu alles gemonteerd een achterklok met 1:10.5 vertanding voor vario van malossi heb meteen achter de drukveer vervangen voor de gele mallossi en de trekveertjes ok de gele ingezet, nu maakt hij veel toeren voor hij weg rijd en varieert hij nie helemaal als je erop rijd, als hij op de standaard staat wel,
    wat zou nu het probleem zijn,

    op de vespa ligt een 70cc polini met speedengine en 13/13 caburateur en proma uitlaat
    heb nu rollen erin liggen van 7 gram

    hoe is het eigenlijk te controleren dat die vertanding zo is, want heb het nu maar van de verkoper moeten geloven,
    als iemand tips heeft graag

    #777700

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2445

    Weg rijden met veel toeren komt uiteraard door de gele trekveren, als je met minder toeren wil wegrijden zal je slappere veertjes moeten monteren.

    De gele drukveer is een beetje enthousiast voor je setup. Je kan zwaardere rollen monteren zodat hij wat beter varieert met deze drukveer. Je toeren gaan hiervan wel weer omlaag, ik zou dus ook weer een slappere (standaard) drukveer monteren en pas als hij daar niet mee af te stellen is voor een zwaardere gaan. Je zou dan de polini drukveren kunnen overwegen welke volgens mij iets slapper zijn.

    De verhouding van je vertanding kan je makkelijk controleren: Hoe vaak draait de vario-as/schaal rond om je wiel 1 keer rond de laten draaien..

    Als je een standaard schaal gebruikt kijk dan alsjeblieft uit met je wiel omhoog trekken en gas geven. Je zal niet de eerste zijn waarbij de schaal explodeert.

    #777964

    mikevdburgt
    Bijdrager
    Berichten: 85

    Iemand tips om mijn Vespa te starten zonder schroefmachine??

    Ik rijd met polini speedengine met 80cc polini.
    Polini vario met 8 gram.
    Gele malossi drukveer en gele malossi trekveren.
    Vertanding is 1:10.5
    .
    Heel soms lukt het me om te starten met trappers maar dan alleen als het blokje nog warm is.

    Aanduwen werkt helemaal niet, ook niet als ik erop ga zitten of als ik het achterwiel optil.

    Kickstarter zou misschien iets zijn maar dan moet ik mijn blok verbouwen. Dus liever niet.

    Graag tips.

    #777982

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Heb je wel eens gehoord van trekstart? Er is iemand op het forum die deze op de markt gebracht heeft. En zo te horen is het echt iets voor jouw.
    Ik heb er zelf ook een.

    #778019

    mikevdburgt
    Bijdrager
    Berichten: 85

    Dat heb ik weleens gelezen ja.
    Maar dacht dat deze niet voor een vario is maar alleen als je poulie aandrijving hebt?

    Edit AA-T: Voortaan mag je hiervoor best je eigen topic openen 😉

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.