vario probleem

Home Forums Techniek Vario vario probleem

This topic contains 9 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Interceptor 10 years, 11 months geleden.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
  • #212517

    petertje!!

    hallo.

    ik heb in de winter een vario gemonteerd alleen ik krijg hem nog niet lekker aan de loop.
    bij mijn achterste koppeling komt mijn snaar niet in het midden.
    hierdoor vreet mijn koppeling mijn snaar op .
    ik heb het blok al iets naar voren geschoven maar dat hielp niks.
    mijn vario wil ook niet dichter naar het frame .
    en mijn achterste koppeling wil niet verder naar buiten.
    weet iemand misschien hoe ik dit op kan lossen?
    alvast bedankt.

    Uploaded with ImageShack.us

    Uploaded with ImageShack.us

    Uploaded with ImageShack.us

    Uploaded with ImageShack.us

    #213712

    Interceptor
    Donateur
    Berichten: 254

    Hallo Petertje, het lijkt erop dat de bronzen bus uitgesleten is (dus de schijf waar de drukveer achter zit moet vervangen worden

    #213713

    Florian
    Moderator
    Berichten: 3758

    De snaar schaaft helemaal langs de achterbrug. Aan de onderkant zit hij niet eens tussen de schijven.
    Draai de achterkoppeling eens los en zorg dat de snaar overal in de schijven zit en zet dan de koppeling er weer op.

    Logisch dat de snaar nu zo snel slijt:con

    Kan nu ook zijn dat de bronzen bus totaal uitgelubberd is aangezien de koppeling nu zeg maar scheef rond draait..

    #213850

    Renaud
    Bijdrager
    Berichten: 143

    Is die schijf met bronzen bus uberhaupt nog verkrijgbaar ?

    #213851

    niek1992
    Bijdrager
    Berichten: 1826

    dit zit er uit als een fox snaar of in ieder geval een snaar die breder is dan 13mm. breder als 13mm past niet in een piaggio vario-koppeling. Bredere snaren passen alleen in een aangepaste fox-koppeling.

    Maar dan heb je voor nog problemen, want je krukas is niet lang genoeg om snaren breder dan 13mm te huisvesten.

    dus @petertje monteer even een goede snaar.

    Om te kijken of je bronzen bus goed is, moet je de koppeling in de hand nemen, met de M24 moer van je af, en vervolgens in de binnenste schijf knijpen. kan deze wiebelen, dan is de schijf stuk. Zit ie nog aardig strak kan ie nog een tijdje mee.

    #217076

    Interceptor
    Donateur
    Berichten: 254

    als je goed kijkt zit de snaar aan de bovenzijde van de schijven er diep tussen en aan de onderkant komt die ertussenuit.
    dus de schijven staan scheef, de snaar dat is gewoon een goede

    #217072

    niek1992
    Bijdrager
    Berichten: 1826

    als jij alle foto’s goed bestudeerd had, had je ook gezien dat de bronzen schijf gewoon recht is.
    deze foto:

    laat zien dat de schijven aardig evenwijdig zitten. Enige wat ik me nog kan bedenken is dat OP een oude ciao heeft, icm met 100mm schijven. dit gaat altijd lastig. inderdaad eventjes loshalen & monteren met snaar al tussen de schijven. zoals je ziet raakt de snaar ook bijna onderkant frame.

    #217073

    Interceptor
    Donateur
    Berichten: 254

    dit probleem vorig jaar ook gehad, hoe verklaar je dan dat de snaar er boven dieper tussen ligt dan aan de onderzijde?
    het ging er mij meer om dat hij wel een goede snaar heeft. misschien een beetje voorbarig van mij om te zeggen dat de schijf vervangen moet worden, maar wat wel duidelijk is dat de schijven niet recht tegenover elkaar staan.

    #217033

    Renaud
    Bijdrager
    Berichten: 143

    Zijn die schijven nog te koop met die bronzen bus? Ik heb er 2 die ruim zijn.

    JMPB had tot voor kort nog wel de 100mm schijven te koop voor een prijs van 40 euro per stuk weliswaar, maar je kan ze mailen of er misschien toch nog wat voorraad is. Anders kan je orangeciao eens een pm doen. Hij heeft deze bronzen bussen wel eens nieuw vervangen voor een setje welke de bus van was uit gelubberd.

    Hmmmmm ok thnx voor de tip.

    #213755

    petertje!!

    bedankt.

    ik probeer wel een andere achter koppeling.
    de snaar is 100 % goed of jmpb moet zich vergist hebben.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.