Vario opties

Home Forums Techniek Vario Vario opties

This topic contains 6 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Mikey 3 years, 4 months geleden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
  • #804851

    Mikey
    Topic starter
    Berichten: 346

    Beste forumleden,
    Ik ben echt een uber noob als het gaat over dit onderwerp hahah. Ik wil graag wel een vario op mijn citta want dit lijkt mij de volgende stap, maar er zijn zoveel verschillende soorten vertandingen.

    Welke vario vertanding + schijven zou het beste passen bij mijn setup, en welke drukveer en rolletjes zou ik ongeveer moeten hebben?
    Wat voor gevolgen heeft het voor mijn verbruik? Lees wel eens dat het verbruik drastisch omhoog gaat.

    Bewerkte Athena 38,4
    leovinci Handmade
    uitgevijlde carters
    13/13 @62

    Wil graag ongeveer dezelfde snelheid behalen. Rijd nu ongeveer 60+ met simo koppeling en 80 poelie.

    #804856

    Mikey
    Topic starter
    Berichten: 346
    #804857

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2103

    Wat dacht je?
    Ik heb na een half uur geen antwoord dus ik bump mijn topic zodat ik sneller antwoord krijg?

    #804860

    Mikey
    Topic starter
    Berichten: 346

    Tja, ik zag dat hij alweer midden in het lijstje stond en uit ervaring weet ik dat je dan 9/10 keer geen antwoord meer krijgt. Beter vroeg dan te laat toch.
    Kan je je gaan gedragen als een azijnzeiker of je geeft gewoon een nuttig antwoord. Beter reageer je gewoon niet als je niets nuttigs te melden hebt. Ik zal speciaal voor jou geen bumps meer doen mocht er geen reactie komen.❤️

    #804863

    Joor
    Donateur
    Berichten: 277

    Je zal hoogst waarschijnlijk een lagere top halen als je met vario gaat rijden.

    #804870

    PoliniCiao
    Bijdrager
    Berichten: 1400

    Ik heb een vario op mijn citta die haalt 52 op de gps. De setup is: origineel kickblok, 13/13, Leo krul, Malossi vario, 100mm schijven en 10,5 vertanding. Ik heb ook een Leo Handmade die is wat hoogtoeriger, daardoor zul je wat minder trekkracht hebben maar een hogere top dus ik denk dat 60 wel haalbaar is met je Athena en bewerkte carters.

    Over het verbruik kan ik niet zo veel zeggen. Dat hou ik niet echt bij. Je zit meer in de hoge toeren met een vario, echter als je normaal ook steeds goed doorrijd denk ik niet dat het verbruik veel zal schelen.

    Qua vario setup zou ik dus gaan voor:
    -10,5 vertanding (langste originele vertanding)
    -100 of 90mm schijven (90 heeft een iets hogere top)
    -Polini of Malossi voorvario (het maakt niet veel uit welke)
    -Originele drukveer (voor een gele heb je een 43 of 46mm cilinder nodig)
    -Malossi lichtste trekveertjes uit de set (deze gebruik ik ook op mijn 50cc Citta en hij grijpt op een fijn toerental aan)

    #804874

    Mikey
    Topic starter
    Berichten: 346

    Hartstikke bedankt voor je reactie! Ik ga opzoek!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.