Uitzettende o-ring (vlotterbak)

Home Forums Techniek Motorisch Uitzettende o-ring (vlotterbak)

This topic contains 4 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Semmad 4 days, 10 hours geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker

Pastoortje
    Topic starter

Beste iedereen,

Een tijdje terug zag ik dat mijn vlotterbakje benzine lekte. Nieuwe o-ring besteld bij onze sponsor en geïnstalleerd – niks aan de hand. Echter, toen ik een tijdje terug met sproeiers in de weer was zag ik dat deze o-ring te groot was geworden voor zijn behuizing waardoor deze niet meer goed in de groef leek te vallen, waardoor deze ook begon te lekken.

Afijn, laatst een nieuwe carburateur besteld en geplaatst, en precies hetzelfde gebeurd me nu weer – de o-ring lijkt uit te zetten en past niet meer goed! Ik weet dat rubber niet goed tegen olie kan en uit kan gaan zetten, maar deze pakkingen moeten hier toch wel een beetje tegen kunnen, gezien hun functie? Iemand een idee waar dit door kan komen/hoe te voorkomen?

Ik tank altijd e98 en gebruik (mijns inziens) goede twee-takt olie met 1:50 smering. Verder is mijn setup helemaal origineel.

Je moet ergens beginnen

mean-machine
    Bijdrager

Welke 98 tank je?

Dat zal die smerige ethanol wel weer zijn.
    De meeste 98’s in NL hebben toch nog 3-4% ethanol.
    Alleen Shell, BP, Esso en Tango 98 Premium zijn werkelijk ethanolvrij.
    Firezone Competition ook, maar die is niet(?) meer leverbaar.

Pastoortje
    Topic starter

Goeie, ik had gedacht dat de meeste 98’s wel prima zouden zijn, maar ik haal het bij de Avia dichtbij mijn huis. Volgende keer ga ik beter spul halen dus!

Je moet ergens beginnen

SauSaurus
    Bijdrager

Inderdaad wat mean machine zegt. Mijn ervaring is dat als je de o-ring een tijdje laat liggen, die zijn oorspronkelijke vorm weer terugkrijgt. In eerste instantie wist ik niet waarom die uitzette en rouleerde ik twee o-ringen. Nu tank ik alleen nog BP ultimate en heb ik dit probleem niet meer.

Semmad
    Bijdrager

Komt niet door de benzine maar slecht rubber.
    Eigenlijk is het tegenwoordig geen echt goed rubber meer.
    Lijkt meer een soort erg soepel plastic.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.