Uitlaat voorstel

Home Forums Techniek Opvoeren Uitlaat voorstel

This topic contains 22 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Vespa_ciao 5 years, 6 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
  • Gebruiker
  • #779553

    Vespa_ciao
    Topic starter
    Berichten: 30

    Goedemorgen,

    Ik ben van plan te gaan kijken voor een ander uitlaatje.
    Welke uitlaat raden jullie aan bij mijn setup?
    Het liefst met niet al te veel geluid 🙂
    Wat verwacht ik van mijn “nieuwe” uitlaat?
    Wat beter optrekken en hogere top snelheid

    Vespa_ciao
    #779555

    VespaCiao1970
    Bijdrager
    Berichten: 87

    Op zich is een Sito op een DR65 al een garantie voor koppel, zelf heb ik diezelfde set-up gereden met een Gianelli Original Power. Deze is vergelijkbaar met de Sito, laat meer toeren op top en doet nauwelijks onder voor n expansie-uitlaat (vanbinnen is het zelfs gewoon een expansie-uitlaat). Die laatste maken vaak ook meteen veel meer geluid. Groene Polini trekveertjes monteren ipv de blauwe. Welke bougie gebruik je? Hittegraad 6 is echt prima, bij voorkeur een NGK BR6HIX. Kost 12 euro maar verbrandt aanzienlijk beter met als gevolg betere prestaties. Velen monteren vaak meteen een hittegraad 7 welke soms toch nog te koud is waardoor je inlevert aan prestaties. Succes!

    #779557

    Vespa_ciao
    Topic starter
    Berichten: 30

    Op dit moment ben ik mijn 70dr aan het inrijden. 13 carb zit erop. Blauwe polini trekveren. Heb op dit moment een sito eronder met 85 poelie

    Vespa_ciao
    #779563

    Vespa_ciao
    Topic starter
    Berichten: 30

    @vespaciao1970

    Ik had eerst de groene veertjes erop, echter toen wel nog met poelie 80, maar kwam niet echt goed van mijn plaats vond ik.
    Heb op dit moment een hittegraad bougie eronder, dit op aanraden van q-parts.nl
    Ikzelf heb ook al gedacht aan een Gianelle original power. Is die echt beter als een sito? Zou graag voor +10km gaan
    Heb ook gedacht een Gianelli fire, maar dan heb je weer die herrie 😁

    Vespa_ciao
    #779565

    VespaCiao1970
    Bijdrager
    Berichten: 87

    De Sito heeft simpelweg een smallere powerband omdat deze minder toeren aankan dan de Gianelli Ori Power. +10km extra nog met behulp van enkel een uitlaat nog kan nog best lastig zijn als je er een wil die niet teveel geluid maakt. In dat geval moet je al gaan denken aan een Polini Top One, ook een veelzijdige uitlaat maar die zal wel weer meer geluid maken. Gianelli Fire is ook prima maar maakt weer net iets (nog) meer kabaal). Heb je je inlaat wel ook al vergroot naar 13mm? In het geval van de Gianelli icm een Malossi filter sproeier 66 aanhouden, met een Polini Top One sproeier 68. Is je bougie wel mooi koffiebruin nu? +5km/u op top met een betere acceleratie met de stillere Gianelli of +8km/u op top met een nagenoeg gelijke acceleratie als de Gianelli met een Fire of Top One en meer kabaal; tis maar net wat je wil. Wil je echt een aanzienlijk betere acceleratie moet je denken aan een vario setje

    #779568

    VespaCiao1970
    Bijdrager
    Berichten: 87

    Zo zou ie moeten zijn;

    38673A04-1DE5-425C-A7C1-313E52755769

    #779573

    Vespa_ciao
    Topic starter
    Berichten: 30

    Ik zal de bougie strax als de kids naar bed gaan even eruit draaien.
    Ik wilde eerst ook mijn carter doen, echter sta ik onder bewind en moet een beetje naar de centjes kijken. ( ik ben me steeds al “stiekem ” wat spulletjes aan het kopen voor de ciao ) Iemand had aangeboden om de carter helemaal de bewerken voor 100 euro, dat is helaas veel geld voor mij op het moment  😭
    Ik durf het zelf niet zo goed aan om het zelf te doen. Dus gezien wat jij zegt, past de gianelli ori power precies in mijj budget, zijn geloof ik 40 euro.
    Ik ga deze week een halen en dan laat ik je weten hoe die bevalt ten opzichte van nu.
    Thnx voor de info!!

    Vespa_ciao
    #779574

    Vespa_ciao
    Topic starter
    Berichten: 30

    @vespaciao1970

    Trouwens, die +5
    Is dat ten opzichte van de sito die er nu onder zit?

    Vespa_ciao
    #779593

    VespaCiao1970
    Bijdrager
    Berichten: 87

    Gianelli gaat wat langer door in toeren en is dus wat sneller ten opzichte van de Sito. Graag gedaan 🙂

    #779594

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    Ik vroeg me vroeger altijd 35 euro voor Carter bewerken , wat een geld ey

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #779595

    Vespa_ciao
    Topic starter
    Berichten: 30

    Alleen bewerken was 50, 100 voor vernieuwen pakkingen ed

    Vespa_ciao
    1
    #779596

    VespaCiao1970
    Bijdrager
    Berichten: 87

    Poeh, veel geld. Voor 3 tientjes meer heb je n nieuw Polini Speedengine carter

    #779597

    Vespa_ciao
    Topic starter
    Berichten: 30

    Klopt, maar valt helaas buiten budget. Dus iemand die het voor minder doet, wel goed natuurlijk. Ik houd me aanbevolen

    Vespa_ciao
    #779605

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2103

    Klopt, maar valt helaas buiten budget. Dus iemand die het voor minder doet, wel goed natuurlijk. Ik houd me aanbevolen

    In zuid limburg wonen volgens mij wel wat meer mensen van het forum.
    Er vast wel iemand die je carters kan doen voor je, een setje pakkingen kost 15 euro met lagers en alles.
    Misschien kan iemand die verder weg woont het ook doen, zit je alleen met 2 keer verzenden

    #779606

    Vespa_ciao
    Topic starter
    Berichten: 30

    In de regio zou wel fijn zijn.
    Dan kan ik ook helpen als diegene dat prettig zou vinden, is naruuelijk voor mij in een keer een mooi leer moment, en kan ik de volgende keer een ander helpen.
    En natuurlijk een kratje bier meenemen  😉

    Vespa_ciao
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.