uitlaat

Home Forums Techniek Motorisch uitlaat

This topic contains 3 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by mean-machine 5 years, 4 months geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
  • #780517

    Nick
    Topic starter
    Berichten: 3

    https://www.jmpbonderdelen.nl/65cc-cilinder-citta-ciao-si-dmp-p10.html

    https://www.jmpbonderdelen.nl/vespa-ciao-si/motordelen/vespa-ciao-uitlaten/uitlaat-vespa-ciiao-standaard-zwart.html

    Ik heb een vraag werkt een originele brommer uitlaat goed op 65cc
    want ik wil mijn trappers met trapas late zitten want bij veel uitlaten zit dat in de weg vandaar die vraag

    alvast bedankt

    #780519

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2442

    Nope.

    Qua standaard gevormde uitlaten worden er wel goede prestaties behaald met de Gianelli Original Power. Maar iemand anders moet even bevestigen of deze ook goed uitkomen met het tandwiel?

    #780523

    Nick
    Topic starter
    Berichten: 3

    die had ik maar die past er niet op dan moet je tandwiel weghalen

    #780531

    mean-machine
    Bijdrager
    Berichten: 520

    Ik heb kort geleden ook een 65cc op mijn standaard Ciao gezet.
    Tevens heb ik een uitlaat met grotere pijpdiameter geplaatst.
    Ter plaatse van de trapas is deze ‘platgeslagen’. (zo gekocht dus)

    Het past heel strak maar kan precies tussen frame en kettingwiel van de trapas.
    Dit werkt gewoon.

    Echter met de middenstandaard had ik wel problemen, omdat bij parkeerstand de ronding van de pijp van de standaard (= omgekeerde U) tegen de uitlaatpijp komt.
    Dit heb ik opgelost door de standaard ook aan te passen. De in u-vorm gezette plaat waar de scharnierpunten in zitten en welke is gelast op de pijp van de poten heb ik doorgezaagd en er staalplaat van 2cm tussen gezet.  (3 plaatjes van 2cm hoog en ca 4cm lang) De U-pijp van de standaardpoten komt dus 2cm lager te zitten. Conflict met uitlaat is dan niet meer. Natuurlijk is de standaard nu veel te hoog, en daarom de pootjes 2cm korter slijpen om weer dezelfde hoogte te krijgen. De brommer staat dan weer goed.
    Laatste actie is beide zijden gaatjes boren –2cm hoger!– dan de originele) voor de torsieveren van de standaard. Dat betekent: Boren in tussengevoegde zijplaatjes.
    Als je verandering niet weet dan zie je er (bijna) niks van!!

    Nog opmerking:
    Tussenplaatjes niet meer dan 2 cm omdat anders de binnenzijde van de U-boog van de standaard te dicht bij de achterband gaat komen. Succes!!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.