Home › Forums › Perso’s › Andere merken › The Love Machine.
This topic contains 19 reacties, has 10 deelnemers, and was last updated by Anoniem 10 years, 6 months geleden.
-
Gebruiker
-
11 augustus 2013 om 12:32 #260602
Hallo,
Ik ben Arvid Noorman, 17 jaar, woonachtig in Baflo.
De meesten op het forum kennen mij wel.
Ben altijd al met brommers bezig geweest, voorkeur ging altijd naar de vespa.(nu nog!)
Maar op den duur begonnen de vespatjes een beetje eentonig te worden.
En wou ik wat anders, daarom kocht ik er een puchje bij voor 65,-Over de Puch:
Hij had 2 jaar stil gestaan, en liep niet meer.
Voor mij dus een leuke uitdaging om hem lopend te krijgen.
Volgens de verkoper was het een 74 cc cilinder…
Maar ik had al even bekeken op internet dat dat er helaas niet onder hing.Zo kocht ik de puch:
Ik vond de puch lelijk zo…
Dus ik kwam met ideeën.
Ik maakte er een racer van.Eerst opnieuw spuiten.
Hoogglans zwart:)
Met chrome lijkt dat heel nice.
Toen heb ik een m-stuur, buddy en een ebr brug gekocht.
Rolling frame:
Toen was het tijd om het blokje open te trekken.
70 cc dmp, niks aan bewerkt oid.
Maar ik vond het nodig om de cilinder wel te bewerken.
Dus de inlaat bewerkt en de uitlaatpoort verbreed.
Hier een filmpje waar alleen de inlaat is bewerkt.
Alles weer inelkaar gezet met een 70 cc fast arrow kopje.
Omdat de puch 2 jaar stil gestaan heeft zijn de banden uitgedroogd.
Dus semi slicks.:)
Toen afgemaakt, blokje eronder enz.
De setup is nu:
e50 kickcarters
70cc dmp tuned.
70cc fast arrow hd kop.
leo vince krul.
15 mm bing @87Ik heb inmiddels een andere carburateur besteld;p
Een 17.5 dellortho met spruitstuk.
Er komen nog 260 mm veren in, en heel misschien nog een andere voorvork.Hier nog een filmpje.
Ook de vespa’s kriebelen nog.^^
De vespa van een vriend gemaakt.
Andere update’s volgen nog.
Groeten
Tis altied moar eem!11 augustus 2013 om 12:49 #261714Dat Puchje loopt behoorlijk verrot als je het mij vraagt. Ik denk dat die ergens valse lucht trekt.
Zijn wel leuke brommertjes maar liever Vespa’s;)11 augustus 2013 om 13:18 #261645Kan het werk wat je er aan hebt gedaan waarderen en de kleuren combo is wel mooi! Maar het blijft een Puch
11 augustus 2013 om 14:23 #261715Voordat ik Vespa sleutelde, sleutelde ik altijd aan Puchies.
Bij puch kom je overal heerlijk bij, blok moet er nooit af alleen wanneer je de carters wilt scheiden.
Alleen waar je minder goed bij kom is de koppling.Succes ermee Arvid!
11 augustus 2013 om 14:39 #261716Heen met puch maxi terug met de taxi zo is het toch?
Ik zal binnenkort even een perso met mijn giant fiets aanmaken op het vespa-ciao.nl forum dat zal vast goed staan!
Toch is er een apart forum voor..(andere brommers)
11 augustus 2013 om 15:07 #261717Je blokje trekt ergens valse lucht. Heb je je “bewerking” aan de cilinder met beleid gedaan? Ben je niet net iets te ver gegaan ofzo, want loopt wel heel erg onrustig en geeft de indruk dat het allemaal wat arm loopt
11 augustus 2013 om 16:32 #261721Klopt idd valse lucht.
Maar is opgelost.Moet hem nu beter afstellen, want hij verzuipt op top.
Heb zelf ook liever een vespa, maar een keer wat anders is ook wel leuk.Tis altied moar eem!20 augustus 2013 om 09:19 #261723
Hpi binnenrotor ontsteking, loopt wel leuk vind ik.
En er is nog wat anders, wie ziet het?ffTis altied moar eem!20 augustus 2013 om 09:28 #261724ik vind de gasreactie nog niet echt zo dat je zegt van “zo, das een goede gasreactie!”
al helemaal niet met een hpi ontsteking.
en dat “andere” is waarschijnlijk de verlaagde voorvork?
20 augustus 2013 om 09:34 #261725Komt door de carb, donderdag zit er een 21 mm blackracing achter.
Nja verlaagde voorvork weet ik niet, maar inderdaad een andere voorvork.Tis altied moar eem!20 augustus 2013 om 21:25 #261726
bart#24de hpi klinkt nou niet bepaald goed afgestelt.. hier valt nog veel meer uit te halen.
ook met een 15 bing moet dit goed hard optrekken en zeker een goede reactie hebben.
ook loopt hij erg onrustig stationair..
een 21 mm is erg groot voor een dmp? 19,5 zou beter lopen denk ik!
verder ziet de puch er leuk uit!
21 augustus 2013 om 06:26 #260978Hpi is goed afgesteld. De sproeier is veel te groot. Dat is nu het probleem. En 21 mm wil prima hoor.
Tis altied moar eem!23 augustus 2013 om 04:37 #261727klink goed inderdaad alleen sproeier tikke groot of je sproeinaald staat te hoog, je kan beter iets aan de rijke kant zitten dan te arm zeker met een maxi.
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.1 september 2013 om 15:43 #261728Update
Dit maal met foto’s
Zoals je kunt zien, zit er een andere carb “naast”.
Dit is een 21 mm black racing, met een polini filter.
Het loopt heel leuk en heeft een hele goede gasreactie.
Ik ga alleen een nieuwe gaskabel halen omdat deze rafelt, waardoor het gas soms blijft hangen wat niet echt veilig is.:pGroeten Arvid
Tis altied moar eem!11 september 2013 om 19:03 #261734Beste hoe hard rijd je nu met dit blok ? En wat heb je er ingestoken als ik dat mag vragen ?
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.