The Love Machine.

Home Forums Perso’s Andere merken The Love Machine.

Dit onderwerp bevat 19 reacties, heeft 10 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Anoniem 5 jaren, 7 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
  • Gebruiker
  • #260602

    arvid13690
    Topic starter
    Berichten: 747

    Hallo,

    Ik ben Arvid Noorman, 17 jaar, woonachtig in Baflo.
    De meesten op het forum kennen mij wel.
    Ben altijd al met brommers bezig geweest, voorkeur ging altijd naar de vespa.(nu nog!)
    Maar op den duur begonnen de vespatjes een beetje eentonig te worden.
    En wou ik wat anders, daarom kocht ik er een puchje bij voor 65,-

    Over de Puch:

    Hij had 2 jaar stil gestaan, en liep niet meer.
    Voor mij dus een leuke uitdaging om hem lopend te krijgen.
    Volgens de verkoper was het een 74 cc cilinder…
    Maar ik had al even bekeken op internet dat dat er helaas niet onder hing.

    Zo kocht ik de puch:

    Ik vond de puch lelijk zo…
    Dus ik kwam met idee├źn.
    Ik maakte er een racer van.

    Eerst opnieuw spuiten.
    Hoogglans zwart:)


    Met chrome lijkt dat heel nice.

    Toen heb ik een m-stuur, buddy en een ebr brug gekocht.

    Rolling frame:


    Toen was het tijd om het blokje open te trekken.

    70 cc dmp, niks aan bewerkt oid.
    Maar ik vond het nodig om de cilinder wel te bewerken.
    Dus de inlaat bewerkt en de uitlaatpoort verbreed.
    Hier een filmpje waar alleen de inlaat is bewerkt.

    Alles weer inelkaar gezet met een 70 cc fast arrow kopje.

    Omdat de puch 2 jaar stil gestaan heeft zijn de banden uitgedroogd.
    Dus semi slicks.:)



    Toen afgemaakt, blokje eronder enz.


    De setup is nu:
    e50 kickcarters
    70cc dmp tuned.
    70cc fast arrow hd kop.
    leo vince krul.
    15 mm bing @87

    Ik heb inmiddels een andere carburateur besteld;p
    Een 17.5 dellortho met spruitstuk.
    Er komen nog 260 mm veren in, en heel misschien nog een andere voorvork.

    Hier nog een filmpje.

    Ook de vespa’s kriebelen nog.^^
    De vespa van een vriend gemaakt.

    Andere update’s volgen nog.

    Groeten

    #261714

    Florian
    Moderator
    Berichten: 3584

    Dat Puchje loopt behoorlijk verrot als je het mij vraagt. Ik denk dat die ergens valse lucht trekt.
    Zijn wel leuke brommertjes maar liever Vespa’s;)

    #261645

    tompiebozzel
    Bijdrager
    Berichten: 564

    Kan het werk wat je er aan hebt gedaan waarderen en de kleuren combo is wel mooi! Maar het blijft een Puch

    #261715

    citta1234
    Bijdrager
    Berichten: 621

    Voordat ik Vespa sleutelde, sleutelde ik altijd aan Puchies.
    Bij puch kom je overal heerlijk bij, blok moet er nooit af alleen wanneer je de carters wilt scheiden.
    Alleen waar je minder goed bij kom is de koppling.

    Succes ermee Arvid! :thumb

    #261716

    Lennaert
    Bijdrager
    Berichten: 4069

    Heen met puch maxi terug met de taxi zo is het toch?

    Ik zal binnenkort even een perso met mijn giant fiets aanmaken op het vespa-ciao.nl forum dat zal vast goed staan!

    Toch is er een apart forum voor..(andere brommers)

    #261717

    tnerual
    Bijdrager
    Berichten: 1191

    Je blokje trekt ergens valse lucht. Heb je je “bewerking” aan de cilinder met beleid gedaan? Ben je niet net iets te ver gegaan ofzo, want loopt wel heel erg onrustig en geeft de indruk dat het allemaal wat arm loopt

    #261721

    arvid13690
    Topic starter
    Berichten: 747

    Klopt idd valse lucht.
    Maar is opgelost.

    Moet hem nu beter afstellen, want hij verzuipt op top.
    Heb zelf ook liever een vespa, maar een keer wat anders is ook wel leuk.

    #261723

    arvid13690
    Topic starter
    Berichten: 747


    Hpi binnenrotor ontsteking, loopt wel leuk vind ik.
    En er is nog wat anders, wie ziet het?ff

    #261724

    pepko
    Donateur
    Berichten: 2838

    ik vind de gasreactie nog niet echt zo dat je zegt van “zo, das een goede gasreactie!”

    al helemaal niet met een hpi ontsteking.

    en dat “andere” is waarschijnlijk de verlaagde voorvork?

    #261725

    arvid13690
    Topic starter
    Berichten: 747

    Komt door de carb, donderdag zit er een 21 mm blackracing achter.
    Nja verlaagde voorvork weet ik niet, maar inderdaad een andere voorvork.

    #261726

    bart#24

    de hpi klinkt nou niet bepaald goed afgestelt.. hier valt nog veel meer uit te halen.

    ook met een 15 bing moet dit goed hard optrekken en zeker een goede reactie hebben.

    ook loopt hij erg onrustig stationair..

    een 21 mm is erg groot voor een dmp? 19,5 zou beter lopen denk ik!

    verder ziet de puch er leuk uit!

    #260978

    arvid13690
    Topic starter
    Berichten: 747

    Hpi is goed afgesteld. De sproeier is veel te groot. Dat is nu het probleem. En 21 mm wil prima hoor.

    #261727

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3412

    klink goed inderdaad alleen sproeier tikke groot of je sproeinaald staat te hoog, je kan beter iets aan de rijke kant zitten dan te arm zeker met een maxi.

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #261728

    arvid13690
    Topic starter
    Berichten: 747

    Update

    Dit maal met foto’s




    Zoals je kunt zien, zit er een andere carb “naast”.
    Dit is een 21 mm black racing, met een polini filter.
    Het loopt heel leuk en heeft een hele goede gasreactie.
    Ik ga alleen een nieuwe gaskabel halen omdat deze rafelt, waardoor het gas soms blijft hangen wat niet echt veilig is.:p

    Groeten Arvid

    #261734

    brent
    Bijdrager
    Berichten: 125

    Beste hoe hard rijd je nu met dit blok ? En wat heb je er ingestoken als ik dat mag vragen ?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.