Temperatuur klokje

Home Forums Algemeen Brommers algemeen Temperatuur klokje

This topic contains 7 reacties, has 2 deelnemers, and was last updated by niek1992 4 years, 10 months geleden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
  • #787227

    Beunhaas
    Topic starter
    Berichten: 67

    Past dit klokje op een brommer ik heb nog een stroomcontact op de carter vrijIMG_20190531_115243IMG_20190531_115237IMG_20190531_115229

    Brommers kiek’n?
    #787233

    niek1992
    Bijdrager
    Berichten: 1826

    Volgens mij is dit gewoon eentje die gebruikt maakt van een Bi-metaal om ervoor te zorgen dat de naald beweegt. Die kabel die eraan zit wordt alleen gebruikt om een signaal uit te sturen wanneer de naald voorbij een vooraf ingestelde temperatuur gaat.

    Deze vooraf ingestelde temperatuur staat op de foto die jij gestuurd hebt op ~40c. Deze kan je stellen door de imbus te draaien achter de sensor.

    Daarnaast is 120c denk wel wat krap voor een luchtgekoelde cilinder. Normale bedrijfstemperatuur van een luchtgekoeld blokje is volgens mij in de buurt van 120c. Je zou het kunnen proberen natuurlijk, en gewoon op tijd stoppen wanneer je merkt dat de naald flink stijgt.

    #787236

    Beunhaas
    Topic starter
    Berichten: 67

    Bedankt voor de info, maar hoe installeer je hem

    Brommers kiek’n?
    #787237

    Beunhaas
    Topic starter
    Berichten: 67

    Maar welke kabel hoort waar?

    Brommers kiek’n?
    #787238

    niek1992
    Bijdrager
    Berichten: 1826

    De voeler (rode kabel) gaat bij het te voelen object, in jouw geval een koelvin van cilinder of kop. Zwarte draad gaat in jouw geval nergens heen, aangezien deze op een magnetische schakelaar hoort aangesloten. Dit in het geval dat (bijvoorbeeld) de temperatuur voorbij 80c gaat, er een ventilator begint te draaien.

    Heb je wel eens getest wat er gebeurd als je het uiteinde van de rode draad verhit met bijvoorbeeld een fohn, of iets anders wat warmer is dan 50c? Beweegt de naald? Heb je op de link geklikt die ik in m’n vorige bericht had geplaatst?

    #787248

    Beunhaas
    Topic starter
    Berichten: 67

    Oke ik zal de fohn proberen.

    Brommers kiek’n?
    #787250

    Beunhaas
    Topic starter
    Berichten: 67

    Nee, het werkt niet hij verplaatst niet

    Brommers kiek’n?
    #787271

    niek1992
    Bijdrager
    Berichten: 1826

    ‘het werkt niet’ of ‘hij werkt niet’? Ik weet niet hoe snel zo’n naald beweegt als het eerst door een draad moet van zo te zien een meter. Ik weet ook niet of het een vapourchamber is of dat het gewoon een massief koperen kern heeft. in het geval van het laatste zal het vrij lang duren voordat er uberhaubt beweging zit in de naald.

    Probeer anders wat langer heet te stoken, of leg die hele unit in een oven op 60c ofzo. Zou die vanzelf moeten uitslaan.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.