Sven’s legercitta

Home Forums Perso’s Projecten Sven’s legercitta

This topic contains 125 reacties, has 45 deelnemers, and was last updated by speedbuxy 13 years geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 126)
  • Gebruiker
  • #261856

    Sven vdB
    Topic starter
    Berichten: 200

    Ik ben Sven 19 jaar oud en kom uit Son. Toen ik 16 werd heb ik een scooter gekocht ( aprilia sr). Mijn ouders hadden voor mijn broer en voor mij een citta gekocht die wij konden gebruiken. Aangezien ik 30km/u niet snel genoeg vond kocht ik de scooter. De eerste week lagen alle begrenzers er al uit en liep hij 70km/u. Na ene tijd had een maat van mij een gebroken drijfstang met zijn scooter en kon ik zijn z.g.a.n. yasuni r voor 90 euro overkopen. UItlaat erop 5 gramms rollen en hij liep als een trein. 95 km/u autoteller=)

    Ondertussen had ik met 2 vrienden van me een minibike gekocht om mee te scheuren.


    Maar na een jaar werd er niet veel meer mee gereden en ik was er te groot voor. Toen hebebn we besloten hem te verkopen.

    1.5 jaar geleden heb ik een zwaar scooterongeluk gehad en al mijn kappen waar naar de klote. Scooter heeft daardoor een half jaar stil gestaan en toen heb ik de citta van mijn ouders overgekocht.
    Ik heb uiteindelijk een 2e hands kappenset op de kop getikt en de scooter weer lopend gemaakt en voor 50โ‚ฌ minder verkocht dan waar ik hem zelf voor heb gekocht:P

    De citta liep 35 km/u, hij was helemaal standaard op een citypower na.
    Na enkele maanden begaf deze het en brak door bij de demper.
    Toen ben ik opzoek gegaan naar een nieuw blokje en uitlaat.

    Een klasgenoot van me had een vriend die zijn blok verkocht. Hij wist dat er een 70cc oplag maar niet wat voor 1. Hij vroeg er 65 euro voor incl. 13/13 en leovince krul.

    Ik ging akkoord en toen bleek dat het om een malossi 70cc ging. (wie dat niet op de cilinder kan lezen moet maar een bril kopen:) Het blokje liep ongeveer 45-50km/u

    cilinder:

    De kleuren van de citta vond ik vreslijk ( origineel groen/wit met Dizzy stickers)
    Ik ben toen begonen met een project wat nooit afgemaakt is. Ik was van plan om mijn citta redbull kleuren te spuiten met stickers en de hele mikmak erop. De kleuren bleken uiteindelijk minder mooit uit te komen omdat de goede kleur moeilijk te kiezen was. Stickers heb ik er nooit opgeplakt.

    frame na licht schuren:

    Na het spuiten:

    Toen ik het blokje te langzaam vond gaan heb ik hem laten tunen door Twins. (bij gebrek aan ervaring)
    โ‚ฌ35.00 voor de inlaat en de krukas

    carters:

    Foto’s van de inlaat heb ik niet gemaakt maar is niet zo heel bijzonder.

    Ik ben toen opzoek gegaan naar een ander uitlaatje en kwam op marktplaats een homoet tegen. โ‚ฌ30.00 en perfect in de lak z.g.a.n.:P

    Ik heb mijn leo krul opgeknapt en aan iemand op school verkocht voor 30 euro.
    Dus heb ik mijn 70cc blok compleet met 13/13 dus eigenlijk voor 35 euro gekocht:p

    Toen de homoet niet genoeg topsnelheid leverde heb ik op het VC forum een perfecte Polini SP met carbonnen demper gekocht. Hij zag er mooi uit maar ik wilde een blanke uitlaat. Ik ben dus gaan schuren en naderhand heb ik aluminium polish gebruikt(dit omdat ik die toevallig had liggen).
    Na het spuiten ๐Ÿ™‚

    Tijdje geleden heb ik van Sil een variosetje gekocht en meteen even op jmpb een malossi voorvario gekocht.
    Het koppelingsdeksel heb ik meegenomen naar school om hem daar tegen de polijstband aan te gooien:p resultaat een mooi blinkend deksel:)

    Ik ben nu van plan om de hele citta in camouflage print te spuiten. Ik heb begin dit jaar stage gelopen bij het leger en van elk van de 4 kleuren 3 spuitbussen meegekregen. Zat er al lang over te twijfelen hoe ik mijn citta zou gaan overspuiten maar daardoor was de beslissing snel gemaakt:P

    3 weken geleden heb ik een doe-het-zelf zandstraal pistool voor de compressor gekocht. Hiermee ga ik mijn frame etc. stralen. Voordeel hiervan is dat ik alle lak er vanaf krijg en overal bijkom:)

    Als probeersel heb ik alvast mijn carters gestraald


    Ziet er 100x beter uit al zeg ik het zelf.;)

    23-10-08
    Speedengine binne!

    29-10-08
    Frame en alle onderdelen gestraald!

    31-10-08
    Twin air filter voor mijn 15mm cab.

    #266477

    VoNcKjE
    Bijdrager
    Berichten: 385

    wel vet idee soon camo citta ben zeer benieuwt=)
    sucses ermee:thumb

    #266479

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6958

    Teken sjabloontjes en knip die uit, daarmee kan je mooi dezelfde vormen spuiten.

    #266480

    angel
    Bijdrager
    Berichten: 740

    goed bezig :thumb Gaat denkk wel vet worden hoor die camo kleuren als het mooi word gedaan ๐Ÿ˜‰ En leuke setup btw.

    #266484

    TvA Tuning
    Bijdrager
    Berichten: 390

    nice blokkie + citta:D

    #266486

    Sven vdB
    Topic starter
    Berichten: 200

    Bij deze de foto’s van mijn SP van de varioset moet ik nog fotos maken.

    Resultaat mag er wel zijn vind ik:thumb:

    schuren:

    Na het polijsten (met de hond erbij:P)

    Demper schoongemaakt en nieuwe wol erin

    Na het spuiten ๐Ÿ™‚

    #266487

    Lowie
    Bijdrager
    Berichten: 493

    dat heb je heel netjes gedaan :thumb

    #266488

    Sven vdB
    Topic starter
    Berichten: 200

    Tnx:)

    Heb net een voorbeeld gevonden van legerprint, deze gaat het denkik worden. De vlekken worden ongeveer 15cm lang anders moet ik er veel te veel spuiten.

    ff uitvergroten en op a3 formaatje uitprinten;)

    #266489

    Frenklin
    Bijdrager
    Berichten: 177

    Je SP ziet er goed uit zeg! Hij lijkt wel nieuw ๐Ÿ˜ฎ

    #266490

    Juulie
    Bijdrager
    Berichten: 152

    Ja, heel erg gelikt ziet hij er uit, goed gedaan jonge ga zo door ๐Ÿ˜‰

    #266502

    Sven vdB
    Topic starter
    Berichten: 200

    Vandaag mijn speedengine binnengekregen met 15mm cab. spruitstukje is maar lelijk gemaakt. Morgen ff op men stage een nieuwe maken uit 1 geheel deze is er op gebakken..
    Foto speedengine eerste post

    Tijdje geleden heb ik een tnt crosstuurtje gekocht voor mijn nieuw project en alvast gemonteerd.
    Ik heb van de week grijze luchtslagen op mijn stage meegenomen voor om mijn gas/remkabels alleen ff om uit te proberen.


    #266503

    Juulie
    Bijdrager
    Berichten: 152

    Mooi spul allemaal, gaat de goede kant op ๐Ÿ˜‰

    #266516

    niceVespa
    Bijdrager
    Berichten: 656

    nice uitlaat en mooi dat stuurtje

    GTZ NV

    #266519

    sincitta
    Bijdrager
    Berichten: 69

    uitlaatje is heel mooi gedaan:thumb en die kratjes zien er ook goed uit:bier

    #266523

    n!ck*s

    die sp heb je spr opgeknapt, lijkt idd wel een nieuwe

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 126)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.