Startsegmenten

Home Forums Techniek Mechanisch Startsegmenten

Dit onderwerp bevat 10 reacties, heeft 5 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Crullie 4 maanden geleden.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker

ultrabanaan
    Gebruiker

Is het nodig om aan de startsegment de veertjes te hangen? mijn startsegmenten zijn momenteel op, maar ik zie net dat er nooit veertjes op hebben gezeten. en als ik ze er wel op doe. start hij dan nog steeds even snel?

larcorba
    Gebruiker

Ik heb ze er persoonlijk niet op zitten, start hij lekker snel.

Als je ze erop doet zal je harder moeten rennen om te starten. Als je ze hebt liggen kan je het uiteraard even testen en zien wat beter bevalt 🙂

Gelukkig kan ik altijd nog lopen...

Crullie
    Donateur

Ik haal ze er ook altijd uit, start de brommer lekker snel van, één stap en bam aan. Met veertjes gemonteerd kun je met je brommer wandelen, maar ja wie wil er nou met zijn brommer wandelen.

😎

Tickling Barn -->

ultrabanaan
    Gebruiker
    Topic starter

Oké top, als ik mijn nieuwe startsegmenten binnen heb, zal ik eens proberen met en zonder veertjes.

bedankt voor het snelle antwoord!

SuperSi
    Gebruiker

Ik heb altijd veertjes in mijn koppeling.
    Wandelen met je brommer is namelijk best fijn als je in gebieden komt waar je niet mag rijden (winkelcentra) en je niet continu je decompressie in wilt houden.

Crullie
    Donateur

Voor wandelen of bij pech gevallen kun je nog altijd de vrijloop stand in je achterwiel(klok) omschakelen, dat loopt een stuk lichter als dat de V-snaar en de klok steeds mee draait tijdens het wandelen.

Tickling Barn -->

ultrabanaan
    Gebruiker
    Topic starter

Is het trouwens mogelijk dat mijn brommer uitvalt (klinkt als verzuipen) als mijn startsegmenten op zijn. Ik zit namelijk met het volgende. Op sproeier 56, na een lang stuk rijden en vervolgens weer opnieuw optrekken verzoop hij. Heb er nu 54 ingegooid, hij liep prima, maar na een stuk rijden hield hij er ineens mee op. Het klonk alsof die verzoop terwijl hij 20 km probleemloos reed. Ik krijg hem nog gestart maar zodra ik wil optrekken valt hij weer uit.

ik heb dit probleem bij mijn vorige setup ook al eens vaker gehad, maar ik heb nooit kunnen achterhalen wat het was. Vaak heb ik ook gedacht dat mijn basic bobine het misschien niet aan kan.

SauSaurus
    Gebruiker

Lijkt me niet dat dat aan je koppeling ligt. Verder is de originele bobine, die blauwe, naar mijn weten onverwoestbaar. Enige wat je nooit moet doen is de kabel van de bougie afhalen als je blok loopt.

ultrabanaan
    Gebruiker
    Topic starter

Vaak komt dit probleem voor als ik even volgas geef bergaf. Zodra hij een langer stuk op zn Max moet, is het over

SuperSi
    Gebruiker

Voor wandelen of bij pech gevallen kun je nog altijd de vrijloop stand in je achterwiel(klok) omschakelen, dat loopt een stuk lichter als dat de V-snaar en de klok steeds mee draait tijdens het wandelen.

Klopt, maar ik heb een vario zonder loopstand  :mrgreen:

Crullie
    Donateur
    Klopt, maar ik heb een vario zonder loopstand :mrgreen:

Heb jij ff pech  :mrgreen:

Tickling Barn -->
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.