Standaard Vespa Si Mix opvoeren

Home Forums Techniek Opvoeren Standaard Vespa Si Mix opvoeren

This topic contains 13 reacties, has 9 deelnemers, and was last updated by zevenenergie 3 months, 1 week geleden.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Gebruiker

Fabian G
    Topic starter

Goedenmiddag,

ik heb een vespa si mix aangeschaft. Het is een snor en loopt precies 30 nu. Nu wil ik wel graag de elektrische fietsen ook kunnen inhalen dus zat ik te kijken naar de mogelijkheden. Ik wil het liefste geen andere uitlaat omdat dat teveel opvalt. Heeft iemand goed advies voor het opvoeren zonder aanschaf van nieuwe uitlaat?
    Alvast bedankt.

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 months, 2 weeks geleden door Fabian G.

shark
    Donateur

Ik weet niet of er nog begrenzers zijn aangebracht op een Mix, maar als de uitlaat moet blijven, dan kun je denk ik alleen iets aan je inlaat doen om meer vermogen te krijgen. En dat is juist weer heel veel werk relatief gezien.
    Misschien dat er in de overbrenging nog iets te winnen valt? Zit er een vario in of een poelie?
    Stel dat je een kleinere poelie zou monteren, kun je wel een hogere top halen, mits het vermogen geleverd kan worden. En je zal langzamer optrekken.

Makkelijkste lijkt me toch echt een ander uitlaatje, gewoon een onopvallende Sito Plus oid, met een dikkere bocht. En een iets groter sproeiertje misschien.

1

Fabian G
    Topic starter

Bedankt voor uw reactie.

ik weet niet of er een poelie of een vario inzit. Hoe zie je makkelijk het verschil? De brommer is origineel al een snor uitvoering dus misschien een begrenzer dan ingebouwd? Iemand ervaring hiermee? Als ik berg afwaarts ga dan gaat de snor niet harder.

mvg

PoliniCiao
    Bijdrager

Een snor heeft een kleinere inlaat dan een brom, een dunnere uitlaat en een lichtere vertanding. Daar is hij dus op ‘begrensd’.

Wat je het makkelijkste kan doen zonder je blok te wisselen naar een bromblok of je huidige blok open te moeten maken is zoals Shark al aangeeft: Een kleinere poulie monteren (80/85mm) en een citypower uitlaat (origineel uitziende uitlaat met dikkere bocht). Met de citypower uitlaat heb je ook een iets grotere sproeier nodig. Als hij dan nog niet hard genoeg gaat kom je een bromblok aan het monteren of de inlaat van je huidige blok aan het vergroten (daar moet hij compleet voor uit elkaar), ook heb je dan een grotere carburateur nodig.

1

shark
    Donateur

No offense, maar als je een brommer wilt opvoeren, zal je op zijn minst wel even een beetje kennis moeten hebben van de techniek. Anders gaat de brommer niet harder maar stuk. Als je de linkerkap eraf haalt zie je of je een vario hebt. Misschien kun je lokaal bij een brommerzaak informeren?

Fabian G
    Topic starter

Ja ik denk dat het de poelie word haha. Ik zal eens kijken naar die uitlaat en zal nog wel een update geven👍🏽

Spartafrank
    Bijdrager

Ik snap dat je het liefst geen andere uitlaat wilt omdat het op valt. Maar er bestaat een uitlaat genaamd de Citypower. Perfecte uitlaat en lijkt nog best standaard. Is best stil te noemen maar je krijgt er een beter vermogen van.

SuperSi
    Bijdrager

Een grotere carburateur met brommer filter of een een brommer vertanding in je achternaaf zijn ook nog opties.

mean-machine
    Bijdrager

Je kan op je snor zelfs wel een motorcarb plaatsen van desnoods 40mm, maar als de inlaat maar 7 mm is dan wil daar (vrijwel) niets extra doorheen. De winst is dan dus nihil!
    Eerst dat ini-mini gaatje vergroten!

WilbertSI
    Bijdrager

Je kun ook een een bromkop op je cilinder zetten dat scheelde bij mij ook iets van 10km per uur maar ik had geen originele uitlaat moet ik erbij zeggen maar is altijd het proberen waard

Robin_Ciao
    Bijdrager

Huh? Zit er ook verschil in de cilinder kop tussen een brom en snor? De cilinder wist ik. Maar de kop ook? Is dan de squish hoger? Meer compressie?
    Mvg Robin

Fabian G
    Topic starter

Goedenmiddag,

vanmiddag de gianelli citypower uitlaat binnengekregen voor de vespa Si Mix.
    nou heb ik het volgende probleem: de uitlaat is 22 mm op t begin en de cilinder ingang 24 mm dus kom ik 2 mm te kort. Weet iemand wat het slimste is nu?

shark
    Donateur

Dat gaat niet passen. Er zijn wel verloopjes in de handel maar 23,5>22mm zodat een te grote uitlaat past op een 22 MM flens.

1. Omruilen voor een type dat wel past
    2. bochtje van oude uitlaat op de nieuwe lassen
    3. andere cilinder monteren
    4. Laten zoals het was

The choice is yours

zevenenergie
    Forum Goeroe

Een andere cilinder past er waarschijnlijk niet op omdat het een begrenst blok is. Die blokken hebben een groter uitlaat mondstuk. En een dunner cilinderhemd.

Er zijn uitlaten op de markt die wel de juiste diameter hebben.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.