Speedengine bouwen

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden Speedengine bouwen

This topic contains 3 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by ritze 6 years, 11 months geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
  • #203507

    Dr Gonzo
    Topic starter
    Berichten: 182

    Ik heb besloten een nieuw speed-engine carter te kopen, ze zijn nu in de aanbieding en nieuw en zelf opgebouwd geeft me toch een fijner gevoel, als ik dan een tapeind ofzo breek of doldraai kan ik alleen boos zijn op mezelf..

    Ik wil het niet te gek maken met zij inlaten en carb’s die door mijn kappen naar buiten steken oid..
    Mijn vraag s nu, Wat heb ik alemaal nodig buiten het carter zelf? Een krukas, maar welke ? Ik lees overal dat een originele het beste werkt…Welke 46 mm cilinder? ik ben geneigd de goedkoopste te nemen(Malossi dus) ,Goede keuze?
    En walke carb raden jullie aan, of liever gezegt ; Wat is de grootste die past??
    En zijn er verder nog do’s and/or dont’s?

    Thanks alvast

    #208322

    Vespaatje
    Donateur
    Berichten: 635

    – bromkruk / bewerkte snorkruk
    Een standaard snorkruk op een standaard speedengine wil niet echt met een 46mm
    – met de 46 mm’s heb ik niet zoveel ervaring
    – 13 mm kan, tot 16mm is ook wel leuk

    #208354

    jordyhulst
    Bijdrager
    Berichten: 20

    ik heb nu het volgende zelf opgebouwd:

    – Speedengine elek.
    – Nuova Mazzuchelli AMT002 krukas (gelijk aan originele brom)
    – 46MM Polini kit
    – 13/13 Dellorto (in de toekomst nog 16/16 met bijbehorende moparts spruitstukje)

    dit gaat deze week of volgende week nog draaien. ik hou je wel ff op de hoogte, dit zou een echte koppelbeuker moeten zijn.

    #208355

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    ik denk ook dat je voor de polini cilinder zou moeten gaan
    (denk er wel aan om de poortjes goed af te werken anders leeft het niet lang)

    de malossi cilinder is meer voor een gekotterd carter gezien de meeste voeding via de zuiger gaat.
    terwijl de polini engine al de kanalen heeft die weer mooi uitkomen met de cilinder van polini.

    ik zelf heb nooit echt veel gemerkt tussen een snor kruk en een brom kruk. liep altijd wel goed met de meeste setups.
    het is wel zo dat als je echt hoge toeren wilt halen je met een snor kruk je zelf wat beperkt

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.