SpeedDemon

Home Forums Perso’s Projecten SpeedDemon

This topic contains 65 reacties, has 18 deelnemers, and was last updated by SpeedDemon 8 years, 9 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 66)
  • Gebruiker
  • #283903

    SpeedDemon
    Topic starter
    Berichten: 854

    Ik ben Bart van Stiphout
    model 1978
    2 kinderen 1 vrouw en een klote kat
    werkzaam in de machinebouw

    mijn 2 wieler historie:
    16 jaar pk50xl
    17 jaar si/pk50s
    18 jaar p200e 1
    19 jaar p200e 2
    20 jaar p210extreme
    28 jaar ciao
    30 jaar si
    Zoals je ziet veel vespa en ik vind het heerlijk.

    Hier 2 fotootjes om te beginnen. oke ik ga nog ff uitvogelen hoe ik een foto ga invoegen die ik heb opgeslagen in mijn bestandsruimte….


    #433009

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6958

    We want photo’s! en veel ook!

    Mooie machines heb je (gehad).

    #433013

    VespaAvanti
    Donateur
    Berichten: 4412

    Hey Bart
    Mooi dat je een perso aan hebt gemaakt:thumb
    Ben benieuwd naar de foto’s:D

    #433014

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Speeddemon lees dit eens even door: http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=49

    #433035

    SpeedDemon
    Topic starter
    Berichten: 854

    HAHAHAHAHA I am ALL that is MAN!!

    #433036

    SpeedDemon
    Topic starter
    Berichten: 854

    Er zit veel werk in het spuitwerk van het frame. De onderbrug moet nog er komt een lager stuur met een kleinspiegeltje op ook zit er nu een proma op met malossi filter. Ik heb net het stotteren opgelost door het busje op het kleine schroefdraad stukje aan te draaien…

    Als ik het probleempje met de vario opgelost kan krijgen moet dit echt lekker gaan rijden. De kleuren zijn Mercedes Antraciet met zijdeglans blanke laklaag. Het is een benzinevaste meer componenten lak en het zwarte is BBQ-black is hitte vast en op… Dus ff een nieuwe halen en dan kan ik de demper en voor en achterveerpotenspuiten.

    De banden die ik op de zwarte 4 spakers ga leggen zijn Michelin M45 banden in de maat 2.75×16.

    En chrome won’t get you home!!

    Verder zit ik te denken aan een 6V gelijkspanning systeem met een accu-pack dit is genoeg voor de LED koplamp met instelbare lichtsterkte en uitschakelbaar LED cluster voor achter en evnt voeding voor de KM teller en toerenteller in orginele teller behuizing. En laadpunt voor mijn volgende telefoon. Ik wil nl een Nokia N78 met interne gps en normale koptelefoon ingang. Ik vind rijden met muziek heerlijk.

    #433037

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    De lekker donkere matte kleurencombi staat echt heel mooi op je Si:thumb

    Spaakvelgen staan denk ik mooier onder je Si dan de 4spaaks…

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #433038

    SpeedDemon
    Topic starter
    Berichten: 854

    Ik had er lang genoeg over de kleuren nagedacht en ik wist dat het moest werken. En je zei op de meeting ook al dat je de spaakvelgen beter vond staan. Ik vind de spaakvelgen ook mooi maar ik vind de gietwielen net die bite geven. Die worden ook BBQ-zwart.

    Voor mijn P200 zit ik te denken aan een zilvere metallic lak met een soort smokelak als blanke lak (dus blankelak met een beetje kleur erin) Ik ben ook een beetje aan het airbrushen en ik heb echt wicked dingen in mijn hoofd.

    #433041

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Netjes heur die si 🙂

    Hoe hard loopt die ongeveer?

    #433055

    SpeedDemon
    Topic starter
    Berichten: 854

    Ongeveer 70 maar ik heb nog niets gedaan aan de ontsteking en de bougie is nog zwart achtig dus er is nog meer. Trekken als een lier. Nu dus met de poulie 80 maar met de 70 ging het trekken ook hard. ik zal morgen eens gaan klokken met de GPS. Tot dan!

    #433056

    Lowie
    Bijdrager
    Berichten: 493

    wat wil je dan aan de onsteking verandere waarmee je snelheid wint?

    #433065

    SpeedDemon
    Topic starter
    Berichten: 854

    Scherper afstellen. de standaard 0,45mm is een leuk begin. Met de Ciao zat ik bijna op 0,6mm en die reed bijna 100 (99,7) op de GPS.

    #433071

    Lowie
    Bijdrager
    Berichten: 493

    nou nou, ben benieuwd dan

    #433077

    SpeedDemon
    Topic starter
    Berichten: 854

    Oke dan, net de demper gefixt (boutje was dol), het busje voor de bougiedop vast gedraaid en het luchtfilter dicht geklikt en een ty-rap eromheen geknoopt. GPS word opgeladen eveneens de Nokia E50 en dan ga ik als ik gescheten en gegeten heb een lekker rondje knallen.

    Met de nokia sportstracker software (te downloaden op nokia.nl) Kan je je route loggen en de topsnelheden en optrekcurves downloaden op je pc. Dit is een acurate manier om te checken hoe hard je optrekt en wat je top is. Ook kan je zo een mooie route uitzetten door hem eerst te rijden en naderhand te bekijken via google earth. Ik ben hier heel blij mee want met tomtom kon je dus niet naderhand checken hoe hard je rijd en moest je dat tijdens je speedrun doen… je weet wel handje los in je zak graaien naar je telefoon en dan gaan kijken hoe hard je rijd….

    Heeft hier iemand ervaring met het maken van een rollerbank? Ik zat te denken aan een zware rol met een grote electro motor aan de as. Als je dan de spanningmeet die de motor opwekt kun je zien hoeveel energie je opwekt waaruit afte lezen is op welk moment je hoe hard rijd. Of denk ik nou fout?

    *edit* En dus 72.3KMH Alleen blijft de koppeling hangen en moet ik dus volgas in de ankers om niet af te slaan en vol in de overtoeren met de 80 poulie. En bougie is nog erg donker. En de onsteking kan nog scherper… op naar een vastloper!!

    #438261

    SpeedDemon
    Topic starter
    Berichten: 854

    Goed, dan. Het is weer ff geleden en er is ook weer veel gebeurd.

    Multivar geinstalleerd en ben nu bezig om een kickblokje te regelen. De rotzooi in mijn tank ben ik aan het oplossen met HG roestomvormer/oplosser dit spul giet je in je tank als je hem hebt schoongespoelt en laat je 2 uur zitten. Daarna goed uitspoelen en hopen dat er niets meer loskomt.

    De snelheid ligt rond de 70 (68.3/70.2) maar zoals altijd zit er meer in Hahaha.

    Ik zal binnenkort ook foto’s plaatsen van mijn p200 is nog een rommeltje maar verschrikkelijk leuk!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 66)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.