Snorfietsers massaal op de Amsterdamse fietspaden: ruim 600 boetes

Home Forums Algemeen Nieuws Snorfietsers massaal op de Amsterdamse fietspaden: ruim 600 boetes

This topic contains 4 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by Magnus01 2 years, 5 months geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
  • #813211

    gileracitta.com
    Topic starter
    Berichten: 443

    https://nos.nl/index.php/artikel/2405722-snorfietsers-massaal-op-de-amsterdamse-fietspaden-ruim-600-boetes

    Nieuws
    Sport

    NOS NIEUWS • REGIONAAL NIEUWS • MAANDAG, 14:01
    Snorfietsers massaal op de Amsterdamse fietspaden: ruim 600 boetes
    Sinds vrijdag zijn ruim 600 snorfietsers in Amsterdam beboet die over fietspaden reden. Ze werden daarop betrapt met behulp van camera’s.

    Al sinds april 2019 moeten scooters op veel plekken in de hoofdstad op de rijbaan rijden. Dat is volgens de gemeente veiliger en zou de drukte verminderen op fietspaden. Veel bestuurders houden zich daar echter niet aan.

    Daarop besloot de gemeente als proef naast boa’s ook camera’s in te zetten, die kentekenplaten kunnen registreren. De eerste dagen van de proef werden er alleen nog waarschuwingen uitgedeeld. Sinds vrijdag kunnen snorfietsers ook bekeuringen van 95 euro krijgen als ze zich niet aan de regels houden.

    Het stadsbestuur wil later ook nog verrijdbare camera’s gaan inzetten, schrijft AT5.

    #813217

    Shark
    Donateur
    Berichten: 472

    Lekker dan.
    Ik weet nog toen de bromfiets ook werd verbannen van het fietspad naar de “normale” weg.
    Met 45 km/h lekker het autoverkeer een beetje ophouden, wat dan tot agressie leidt en gevaarlijke inhaalmanoeuvres. Wie is er nu eigenlijk kwestbaar? Niet de automobilist in elk geval.
    Er zullen vast ook ongelukken gebeuren met snorfietsen en fietsers, maar ik kan me voorstellen dat die ongelukken vaak minder erg zijn dan een botsing tussen een snorfiets en een auto.
    En e-bikes? Ik reed laatst in de auto en de e-bike klokte 55 op mijn autoteller (was wel een e-bike met een geel brommerplaatje trouwens).

    Maar nu moeten dus ook al die snorfietsen de weg op? Ik vind het maar een rare zaak.

    #813226

    mean-machine
    Bijdrager
    Berichten: 520

    Grrrrr snorfietsen op de rijbaan!
    Niet veilig voor de snor-rijder, maar ook heel veel ergernis voor overig verkeer.
    Maar oké, een snorfiets of brommerd kan je vaak nog wel inhalen.

    Veel erger zijn brommobielen en tot ‘boeren kar’ omgebouwde ex-personen-auto’s.
    Die rijden steevast op kop van de file!

    #813227

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4003

    Het is gewoon natuurlijk gedrag.
    Ik zie de snorfietsers als zalmen die naar hun paargronden terug willen.
    Ze trotseren daar camera,s en rechtbanken, het enige wat ze willen is de veiligheid van hun oude vertrouwde plekje.

    We zouden in deze totalitaire staat, van verbanning en boetes, de snorfietsers een dienst kunnen bewijzen wanneer we het toeziend oog dicht zouden slaan.

    Ik bedoel niet het kapotslaan van de camera,s maar het kijken door de vingers. als je snapt wat ik bedoel.
    nu zijn we gewoon ons eigen volk aan het beboeten. een democratie is er voor burgers, door burgers en snorfietsers. En die laatste komen er de laatste tijd erg slecht van af.

    Dadelijk krijg je een QR code contactslot, op je snorfiets.
    Ik zeg nee we moeten weer met zijn alle, de vrijheid hebben om punten te scoren op het fietspad. Dat maakt het leven voor de fietsers en voetgangers ook weer spannend.
    Ik zeg, terug naar het oude “doe normaal”

    imagesp

    #813230

    Magnus01
    Bijdrager
    Berichten: 457

    Ik woon er, soms is het lastig om de laatste op een Citta te zijn hier. Maar kwa routes ben ik creatief geworden, milieuzone en overige cameras kan ik goed vermijden. Ik ga gewoon naar werk en school etc. er mee. Ook nooit een boete gehad voor rijden zonder helm. En laten we eerlijk zijn, een helm op een Citta ziet er toch niet uit?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.