Slecht optrekken

Home Forums Techniek Problemen oplossen Slecht optrekken

This topic contains 6 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by wilm050 10 years, 9 months geleden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
  • #211347

    Ciao009
    Topic starter
    Berichten: 7

    Hallo,

    Mijn ciao trekt bij het wegrijden echt slecht. De brommer komt heeeel slecht van zijn plaats.

    Als ik eenmaal weg ben, dan rijd hij prima. Het gaat zich dus echt om vanuit het stilstaan weg te rijden.

    Iemand een idee wat dit kan zijn? Ciao is origineel op een citypower uitlaat na. (Deze uitlaat zit niet 100% lekker, lekt beetje bij de cilinder).

    #227143

    thierry93
    Donateur
    Berichten: 729

    Kijk even je trekveertjes na denk dat ze te slap zijn geworden. Of je voering van je kopp. Segmenten zijn op!

    Gr

    #227144

    Ciao009
    Topic starter
    Berichten: 7

    Nou die koppeling heb ik al eraf gehad, zie er zelf niet heel veel bijzonders aan.

    Zouden sterkere veertjes ook wat helpen? Segmenten zijn nog best dik, dikte loopt af naarmate het segment zelf.

    Dat de uitlaat ietswat lekt heeft niks met het optrekken te maken?

    #221050

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Wat strakkere trek veren helpen zeker bij het optrekken, dus deze aanschaffen kan uit.
    Maar hij zou van zichzelf ook gewoon goed moeten optrekken, dus misschien word het ook eens tijd voor nieuwe veertjes om de zuiger.
    Uitlaat zal het niet aan liggen, want een originele brom trekt zelfs zonder uitlaat nog gewoon vergelijkbaar op.

    #239353

    Ciao009
    Topic starter
    Berichten: 7

    Ik zal eerst eens naar de koppeling kijken dan. De Ciao heeft nog geen 2000km gereden, lijkt me sterk dat de zuigerveren al op zijn.

    #239394

    wilm050
    Bijdrager
    Berichten: 17

    Als het een cp blok is, zou ik je contact punten maar opnieuw afstellen, helpt enorm

    #222643

    lupomob
    Bijdrager
    Berichten: 77

    staat je v-snaar niet gewoon extreem strak, dat wil ook nog wel eens een probleem geven.

    heb je die citypower er net onder hangen en trok hij daarna slechter? grotere sproeier wellicht.

    duw tijdens het optrekken eens je choke een beetje half in.
    gaat het beter is je sproeier gewoon te klein

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.