Simonini Adige Koppeling

Home Forums Mening & ervaring Koppeling Simonini Adige Koppeling

This topic contains 5 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by cittamark 11 years, 4 months geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
  • #148972

    Crullie
    Topic starter
    Berichten: 2207

    Wie heeft er ervaring en mening van een Simonini race koppelinghuis met een Adige koppeling ?
    Laat het ons even weten.

    Werkt bij mij perfect met naast staande set-up, hoewel ik wel moest uit zoeken hoe ik de krukas moer vast kon zetten zonder te veel slip te hebben. De driehoekige veer met de daaronder liggende afstandschijf heb ik met vulringetjes en vlakken op de juiste afstands/spanning weten te krijgen.
    Je kan dus met vulringen van verschillende dikte bepalen of de koppeling direct aangrijpt of dat het blok eerst een beetje op toeren komt en dan aangrijpt.

    Deze koppeling combinatie is wel voor de stevige set-ups want op een origineel blokje werkt het niet, je hebt momentum nodig.
    Snelheid is zeker omhoog gegaan hoewel het ietsiepietsie langer duurt om op topsnelheid te komen.

    TICKLING BARN
    #151971

    RaymonBlaauw
    Bijdrager
    Berichten: 139

    volgens mij is iemand creatief geweest om dit zelf te maken ( segmenten )

    koppeling huis zelf is van simonini natuurlijk

    Het merk Adige heeft in het verleden deze koppelingen gewoon geproduceerd hoor. Alleen niet icm een Simonini huis natuurlijk.

    #151972

    Crullie
    Topic starter
    Berichten: 2207

    @ RaymonBlauw

    The DNA of Racing :lol

    http://www.adige.eu/

    TICKLING BARN
    #151996

    cittamark
    Bijdrager
    Berichten: 55

    die kopeling hat mijn ouwe zaak ook, vroeg die 2tientjes voor. kan je niet de veertjes van vervange.

    #151995

    Crullie
    Topic starter
    Berichten: 2207

    Er zit maar 1 lange veer in en die is zeker wel te vervangen, wel heel moeilijk maar is te vervangen.

    TICKLING BARN
    #151994

    peter139
    Bijdrager
    Berichten: 770

    Hoi
    Ik heb deze koppeling ook ooit gehad. Ik vond het persoonlijk niks. De koppeling heeft veel te veel grip waardoor de koppeling aangrijpt wanneer je dit nog niet wil.
    Bij een standaard setup werkt het niet omdat het toerental zover zakt dar er geen koppel meer uit je blokje komt.
    Een zwaar opgevoerde setup misschien wel.
    De veer had ik ingekort, en toen ging het iets beter, maar ik heb hem snel verkocht. Ik heb er toen best veel geld voor betaald (120 gulden).

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.