Si lekt benzine in luchtfilter.

Home Forums Techniek Problemen oplossen Si lekt benzine in luchtfilter.

This topic contains 10 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by nielsj1996 5 years, 6 months geleden.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
  • #779137

    nielsj1996
    Topic starter
    Berichten: 35

    Hallo,

    Vorrige week stond er opeens een plasje benzine onder mijn Si in de garage, het drupte uit de luchtfilter. Toen heb ik de carb eraf gehaald nieuwe vlotternaald erin gedaan toen leek het opgelost tot er vanmorgen weer druppels benzine uit de luchtfilter kwamen.

    Iemand een idee wat het nogmeer kan zijn?

    #779139

    KillerNoway
    Donateur
    Berichten: 192

    Lekkende banjo pakking of een lekkende vlotterbak lijkt mij. Doe je het benzinekraantje wel dicht als die stilstaat?

    4-takt krijg de tering, ik rij meng-smering!
    Check mijn perso!
    #779140

    nielsj1996
    Topic starter
    Berichten: 35

    De banjopakking heb ik vervangen hier is het ook droog. Een lekkende vlotterbak lijkt mij vreemd omdat er benzine in de luchtfilter staat.

    #779145

    KillerNoway
    Donateur
    Berichten: 192

    Benzine in de luchtfilter gebeurt meestal onder het rijden met een lekkende cilinderpakking of een te grote sproeier.

    4-takt krijg de tering, ik rij meng-smering!
    Check mijn perso!
    #779146

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Idd, het kan ook nog komen door een slecht sluitende inlaat die versleten is of te ver is getuned.

    TICKLING BARN
    #779148

    nielsj1996
    Topic starter
    Berichten: 35

    Het gebeurd juist met stilstaan, tijdens het rijden niet zover ik weet. Vandaar dat ik de vlotternaald ook vervangen heb maar dit bleek niet de oplossing.

    #779149

    KillerNoway
    Donateur
    Berichten: 192

    Lijkt mij dat het tijdens het rijden is gebeurd en het naderhand pas is gaan lekken. Hoe is je boegiekleur? Hittegraad en setup?

    Groetjess

    4-takt krijg de tering, ik rij meng-smering!
    Check mijn perso!
    #779152

    nielsj1996
    Topic starter
    Berichten: 35

    De bougiekleur is prima rij al een dik jaar zonder problemen. Maar het gebeurd zeker tijdens stilstand aangezien ik gisteravond alles had droog gemaakt en vanmorgen de luchtfilter weer vol stond. Zonder ermee gereden te hebben

    #779155

    nielsj1996
    Topic starter
    Berichten: 35

    Net nog even een aantal dingen geprobeerd nu blijkt dat de schroefdraad van de banjo slecht/kapot is de bout rammelt zo weer los. is er een manier om dit te repareren? of moet ik dan de carb vervangen?

    #779156

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    De benzine kan alleen maar tijdens het rijden of door een lekkende vlotternaald/aanslag in het luchtfilter terecht komen. Je had je vlotternaald al vervangen dus dan lijkt mij dat de conische aanslag voor de vlotternaald beschadigt is of vuil is.
    Banjo schroefdraad lijkt bij jou ook beschadigt te zijn, je kan proberen om het schroefdraad te tappen maar meestal is het dan tijd voor een nieuwe Carb. Vooral als blijkt dat het conische gedeelte voor de vlotternaald ook is beschadigt.

    TICKLING BARN
    #779159

    nielsj1996
    Topic starter
    Berichten: 35

    Dan weet ik even voldoende. Dat wordt zoeken naar een tweedehands of goedkope carburateur.

    edit: heeft iemand ervaring met de edge imitatie carb 12/12 van q-parts?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.