Si brug bougie tegen spatbord

Home Forums Techniek Problemen oplossen Si brug bougie tegen spatbord

This topic contains 7 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by lightlord 7 years, 5 months geleden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
  • #167492

    Kinderbrueno
    Topic starter
    Berichten: 144

    Ik heb het probleem dat mijn bougiedop tegen m’n spatbord komt tijden het remmen.(slappe citta voorvork) Dit veroorzaakt vooral tijdens het remmen nog wel eens interessante situaties als je met een snelheidje aan komt rijden en een bocht moet maken. Tijdens het remmen wordt de bougiedop dusdanig hard tegen het spatbord gedrukt dat sturen heel zwaar gaat. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? En heeft hier iemand een oplossing voor gevonden? M’n blok staat al maximaal naar achter. Ook zit m’n spatbord correct gemonteerd.

    Heb er overigens al een ander topic over gevonden maar helaas zonder oplossing: http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=35424

    #176501

    DarkMagician6
    Bijdrager
    Berichten: 957

    Ik had hetzelfde probleem met de Tecnigas CC op mijn Si dat het spatbord tegen de uitlaat kwam. Ik heb dit toen opgelost door mijn spatbord in te korten. Veel meer opties zul je niet hebben.

    #176502

    Kinderbrueno
    Topic starter
    Berichten: 144

    Dacht ik inderdaad ook al over na. Maar ik zie het niet echt zitten aangezien ik m’n brommer gewoon elke dag nodig heb en dan al het water enzo direct op m’n bougie spuit.

    #176503

    lightlord
    Donateur
    Berichten: 884

    Ik ken het probleem 🙁

    Er zit maar 1 ding op en dat is je spatbord flink inkorten helaas als je met de si brug wilt blijven rijden.

    Je ware pubertijd duurt je leven lang
    Lightlord's Dizzy/Gypsi
    #176498

    MCBoss
    Donateur
    Berichten: 531

    Mag ik heel brutaal zijn en een tip geven?
    Ik doe het lekker toch aangezien ik ingekorte spatborden sowieso niet mooi vind. :pest
    Pak de verf föhn en verwarm het spatbord tot je hem iets kan verbuigen om ruimte te creëren.
    Koel het met motip freezer ff snel af en klaar ben je.

    Beter dan inkorten en alles blijft schoner. 😉

    #176499

    Kinderbrueno
    Topic starter
    Berichten: 144

    Gaan we dat maar eerst even proberen. Thanks MCBoss!

    #176500

    DarkMagician6
    Bijdrager
    Berichten: 957

    Zolang als je geen chineese bougiedop gebruikt hoef je je geen zorgen te maken om water bij je bougie hoor. :thumb
    En als je echt zeker wilt zijn raad ik je de rode “race” bougie kabel van NGK aan.

    #176497

    Kinderbrueno
    Topic starter
    Berichten: 144

    Ja naja, het is ook niet zozeer water. Eerder modder en viezigheid zo frontaal op m’n blok.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.