Setup CP speedengine

Home Forums Techniek Opvoeren Setup CP speedengine

This topic contains 5 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by petrolhead 2 years, 7 months geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
  • #812336

    petrolhead
    Topic starter
    Berichten: 92

    Heb speedengine contact punt carters besteld om daar beetje per beetje een leuke setup op te bouwen . Nu wil ik wel het maximale want is niet meer voor straat gebruik . Nu zat ik met 2 vragen over de speedengine .

    1. Er bestaan spruitstukken voor 15/15 of 16/16 maar weet iemand of je dit in een ciao krijgt , ik vermoed zelf van niet .

    2. Is het beter om Polini cilinders te gebruiken omdat die beter matchen met de carters of zijn er betere alternatieven?

    Laatste vraag is ik gebruik een donor CP 2 spoels blok maar 2 onderdelen vind ik persoonlijk in twijfelachtige staat. De krukas pen 12 en vliegwiel

    IMG_20210920_112602IMG_20210920_112620IMG_20210916_154225

    Of is het zoiezo beter om een pen 10 met naaldlager te gebruiken ? Heb er wel nog 1 liggen ergens normaal

    Tweede

    #812337

    Daniel
    Bijdrager
    Berichten: 72

    16mm carb past wel in een ciao. Rij er zelfs dagelijks mee rond. Wat ik heb gegaan om het pasten te maken is het zwarte kapje niet te gebruiken en in het filter 4 punten geslagen zodat het blijft klemmen. Het enige nadelen is met afstellen je steeds de carb er tussen uit moet porren.

    80cc van polini past er beste op zonder groot aanpassingen. Speed engine is ook voor de 80cc van polini gemaakt.

    #812338

    petrolhead
    Topic starter
    Berichten: 92

    bedankt voor het antwoord van die carburateur want vond er redelijk tegenstrijdige info over . het is inderdaad dus dat luchtfilter systeem dat je moet aanpassen zoals ik al dacht. ken die type carburateurs omdat ik er ooit zo eentje heb gehad op mijn peugeot vogue jaren terug en dat lijkt me toch een leukere/betere carburateur dan een 13/13. Het leek me ook logisch dat de polini cilinders daarvoor goed uitkomen maar ik zit al jaren in de 4 takt dus het is wat zoeken en doen voor mij maar nooit te oud om te leren zeker dus daarom dat ik wat extra hulp vroeg

    #812339

    Mikey
    Bijdrager
    Berichten: 346

    Vliegwiel kan je prima gebruiken hoor. Bijna elk vliegwiel heeft de soort barstjes erin. Ik zelf heb het ook en gaat prima. De krukas natuurlijk even lagers vervangen en mooi schoonmake dan gaat dat ook prima. Ziet er nog keurig uit.

    Wat is je doel met prestaties? Moet het zo snel mogelijk of mag er ook wat snelheid ingeleverd worden voor koppel?

    #812340

    Daniel
    Bijdrager
    Berichten: 72

    Vragen mag altijd! weet je al met welke carb je gaat rijden? Sha of phbg carb? ik zelf raad je aan om ook met een vario te rijden.

    #812341

    petrolhead
    Topic starter
    Berichten: 92

    Het mag gerust iets meer naar optrekken neigen gezien de keren dat je op top rijd met zo’n lichte brommer ook niet lang is . Carb zou ik zou zeggen wat het best gaat / past . Lees weinig over de phbg. Momenteel heb ik enkel bromklok en poulie dus voor Vario zou ik moeten kijken

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.