polijsten

Home Forums Algemeen Brommers algemeen polijsten

This topic contains 9 reacties, has 6 deelnemers, and was last updated by LvDoni 16 years, 11 months geleden.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
  • #166785

    reiniero
    Topic starter
    Berichten: 1195

    kan iemand mij vertellen hoe je moet polijsten ik weet totaal niet hoe dat moet mijn vriend had me verteld dat je van zo’n doekjes moest hebben en van die pasta?

    #172726

    Anoniem

    welke vorm van polijsten bedoel je?
    om de lak mooier te maken?
    of om de kleur van het metaal eruit te laten komen?

    #172727

    reiniero
    Topic starter
    Berichten: 1195

    zodat het net chroom achtig word;)

    #172728

    Anoniem

    dan week het niet.
    hahaha
    ben poetser van (bij)baan, anders hak wel advies gehad.

    groete

    #172729

    Niels
    Bijdrager
    Berichten: 168

    Je kan bij de bouwmarkt gewoon van die polijst pasta kopen (meestal zitten er twee in een doosje een grove en een fijne)! Daarnaast moet je nog een soort tol (doek, borstel) hebben voor op je boormachine bijvoorbeeld, deze kan je ook gewoon bij de bouwmarkt kopen. Voordat je gaat polijsten moet het oppervlak heel goed en fijn geschuurd zijn dan krijg je het beste resultaat. Dan ga je eerst met de grove paste polijsten en daarna met de fijne. Zo krijg je het chroom effect.

    Owja de moeder van een maat van me is goudsmid, en deze hebben van die prof polijst machines! Als je die mogelijkheid hebt moet je zo polijsten, want dat wordt echt super mooi:D!

    #172730

    TimoO_
    Donateur
    Berichten: 3977

    Moet je bij een goede automaterialen zaak kijken voor zo´n soort steenachtig spul. dan kan je met een hulpmiddel voor op de boormachine daar polijstspul vanaf halen en daarmee kan je polijsten. dat is hoe G-no het doet en kijk zijn resultaat maar, net chrome.

    #172731

    Nick_orginelli
    Bijdrager
    Berichten: 487

    dit is wat ik gebruik:

    1 schuurpapier van 400, 600, 800, 1000, 1200
    2 polijstpasta (blauw & bruine blokjes)
    3 polijst opzetstuk voor op de boormachine
    4 belgom of ander polijstmiddel (commandant 4 doet ut ook goed)

    1

    2

    3

    4

    #172732

    Nick_orginelli
    Bijdrager
    Berichten: 487

    laat me aub ff weten of het gelukt is 😉

    #172733

    reiniero
    Topic starter
    Berichten: 1195

    ja ik weet niet waar je zo’n borstel krijgt en die pasta ik heb gewoon 1 blok gekregen en die is groen en hoe moet dat dan moet je die borster dan in de pasta draaien en dan gewoon over de uitlaat bv

    #172742

    LvDoni
    Bijdrager
    Berichten: 338

    Ik heb thuis een polijstmachine (heul heul handig) en polijst er zowat alles mee, hier een stappenplan:

    -Schuur het te polijsten onderdeel eerst met grove korrel schuurpapier, zodat je diepe oneffenheden weghaalt. Is het mooi recht, dan ga je met korrel 120 aan de gang, dan met korrel 240 (meestal waterproof) enzovoort. Doorgaan tot korrel 1000, en dan glimt het al heel behoorlijk!
    -Nu ben je klaar om te polijsten. Je moet de polijstborstel in het polijstpasta laten draaien zegmaar, door de wrijving word het warm, en gaat het aan je borstel zitten.
    -Nu is het gewoon een kwestie van het onderdeel tegen de borstel aandrukken totdat het mooi glimt! even napoetsen, en klaar ben je!

    Let op: Het schuren is een rotklusje, maar hoe beter de voorbewerking, hoe mooier het eindresultaat!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.