Plan aandrijving

Home Forums Techniek Vario Plan aandrijving

This topic contains 8 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by FonS 4 years geleden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
  • #795378

    Brommer tuub
    Topic starter
    Berichten: 74

    Hi mede forumgebruikers,

    Nadat ik een berichtje had geplaatst over mijn opvoer plan ben ik er uit maar heb ik wel nog een paar vragen wat betreft de aandrijving.

    de setup van mijn ciao is nu:
    13/13 carb, 43mm 75cc dr, aangepaste krukas, uitgevijlde inlaat, Doorgetrokken poorten, afgedraaid vliegwiel. Origineel was deze ciao een snor.

    Wat adviseren jullie kwa aandrijving?

    Het gaat me niet zo zeer om de snelheid rond de 60/70 vind ik meer als genoeg maar ik heb liever een snel optrekkende ciao.

    Moet ik per se naar een bromklok?
    Kwa budget heb ik nog 50€ over voor de aandrijving dus een vario zal hem niet worden denk ik.

    Wat adviseren jullie kwa budget en hoe zouden jullie het doen als budget geen rol speelt?

    alvast bedankt!

    #795381

    Magnus01
    Bijdrager
    Berichten: 457

    Ik zou zeker een brom klok halen als ik jou was, die kosten meestal 2 tientjes dus dat sowieso doen! Proma cc uitlaat kan ook nog, dat loopt bijna overal wel lekker op.

    1
    #795383

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Als budget geen rol speelt? 🙂

    Dan zou ik een leovice sp uitlaat kopen en een fox setje met malossie of polinie vario.

    Of als je poelie wil blijven rijden een bromklok  en een belgen of een simoninie koppeling met poelie 80 uit aluminium.

    #795386

    Brommer tuub
    Topic starter
    Berichten: 74

    @magnus01 op marktplaats zie ik ze niet. Heb zelf spaakwielen op de ciao dus gaat dan dan ook?

    1
    #795387

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5138

    Je kunt je snorklok behouden met een kleine poelie, maar dat werkt gewoon niet zo prettig als een bromklok. Ik zou dus gaan voor een bromklok met 80 poelie. Als er een leuk uitlaatje onder hangt, moet je dan tegen de 70 km/h aan zitten en nog steeds goed optrekken.

    Ik zal het er niet over hebben wat je kunt doen met een ongelimiteerd budget, maar met een realistisch budget kun je je huidige setup complementeren door een leuk variosetje  en een goede uitlaat aan te schaffen.

    Als dat er nu (nog) niet in zit, gewoon lekker met poelie blijven rijden en sparen. Misschien iemand in de buurt opzoeken die met vario rijdt, om voor jezelf te kunnen beoordelen of het wel is wat je voor ogen hebt. Het is tenslotte een flinke investering.

    In welke regio woon je? (als ik naar je naam kijk, kon je wel eens in de buurt wonen)

    #795388

    Brommer tuub
    Topic starter
    Berichten: 74

    @fons regio zuid-limburg. Welke varioset zou goed bij mijn setup passen?

    #795465

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5138

    De meest voorkomende vario specs zijn 1:10,73 vertanding en 100mm koppeling. Dat is ook meteen de beste match voor jouw setup, denk ik. Een 1:11,5 vertanding rijdt ook prima, 1:13 vind ik persoonlijk te licht (is te compenseren met een 90mm koppeling).
    Natuurlijk een Polini of Malossi vario gebruiken, geen standaard vario.

    Wat betreft de bromklok, daar kan ik je waarschijnlijk wel aan helpen. Ik zal dit weekend eens kijken wat ik in huis heb.

    #795467

    Brommer tuub
    Topic starter
    Berichten: 74

    @fons dan zou ik die bromklok graag willen overnemen.

    #795509

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5138

    Aangezien er via PM geen foto’s meer verstuurd kunnen worden (of zie ik dat verkeerd?) zet ik ze even hier neer.
    Wordt verder via PM geregeld natuurlijk.

    20200412_134413
    20200412_134447
    20200412_141951
    20200412_142002

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.