Piaggo bravo opvoeren

Home Forums Techniek Opvoeren Piaggo bravo opvoeren

Dit onderwerp bevat 1 reactie, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Dustin 1 maand, 1 week geleden.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Gebruiker

Ayoub
    Topic starter

Hey,
    Ik heb een piaggo bravo p25.
    Is een 50cc maar een 25 km/h versie ervan.
    Er zijn bravo’s die met het zelfde blokje 45 halen origineel.
    Ik zou mijne ook graag 45 laten rijden.
    Heb wel geen vario zou dat een probleem zijn.
    Wat zijn jullie tips om de brommer 45 te laten rijden?

Dustin
    Bijdrager

Over het algemeen ben je op top sneller met een poelie dan vario, door een zwaardere vertanding, dus nee geen vario hebben is geen probleem.

Het verschil tussen de blokjes is groter dan je denkt, ze zijn zeker niet hetzelfde! Een snor versie heeft een veel kleinere inlaat (=minder trekkracht, je kan niet met een heel zware vertanding rijden dus minder snelheid). Er zit standaard een kleinere carburateur op, weer minder trekkracht, een grotere kopen zal vrijwel niets doen tenzij je de inlaat vergroot. Ook zit er een andere krukas in die andere timingen heeft, dus minder kracht op topsnelheid/minder toeren.

Heb je al een andere uitlaat? Een snellere uitlaat alleen al zou je die 45 wel mee kunnen halen, al zal je wel behoorlijk wat trekkracht inleveren. Een goedkope optie is een citypower van gianelli of een van de vele expansie uitlaatjes(maakt wel herrie en valt op, weet niet of je dat wilt)

De cilinder en kop, alles verder is het zelfde. Op het forum hier zijn een paar mooie how-to’s waarmee je prima op kunt voeren. Als je je inlaat vergroot en een grotere carburateur er op zet zal je al veel sneller gaan, en die 45 is een makkie! :thumb

"Een hetero rijdt niet op een retro."
    Mijn citta
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.