Piaggio KM tellers

Home Forums Mening & ervaring Tellers Piaggio KM tellers

This topic contains 5 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by De Brandweer 5 years, 7 months geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker

SpeedyVespa
    Topic starter

Wie kent ze niet? De Piaggio kmtellers.
    wat mij vaak gebeurt is dat de aandrijver op de velg losschiet en je een mooi gesleten rondje in je velg hebt.
    Post hier je mening over de teller:thumb

Noetiepoerker26
    Donateur

Dit heb ik precies hetzelfde! Maar eens proberen op te vullen met wat epoxyhars

Crullie
    Donateur

Achterstallig onderhoud is meestal de oorzaak van dit los schieten van de aandrijving voor de KM-teller.

Op de foto zie je een smeergaatje(4x) in de kilometer kabelhuls zitten om te kunnen smeren met dunne smeerolie.
    Zowel de Veglia en Alex kabels hebben dit,
    De huls met de smeergaatjes monteer je aan de KM-teller zijde in de koplamp zodat bij het smeren de gehele kabel + wormwiel goed gesmeerd kunnen worden door het voorwiel met de hand te draaien.
    Monteer je de kabelhuls met de gaatjes aan het wormwiel in je voorwiel dan weet je zeker dat je vuil aantrekt in je KM-aandrijving.

Aandacht kost tijd, ik weet het, maar beter goed onderhouden dan niet weten wat er aan de hand is 8)

TICKLING BARN

Rick.

Kijk hier hebben we wat aan:thumb
    Die gaatjes zijn me eigenlijk nog nooit opgevallen..

Nick050
    Bijdrager

Ook ik heb zo’n leuk rondje in mn velg zitten,was helaas al zo bij aankoop.
    Toevallig dat ik van de week twee tellers gepolijst heb (de aandrijving) ๐Ÿ˜€
    Een van Veglia en de andere staat CEV op,deze laatste heeft onderop een zwart dopje die eraf kan(er staat op grease)
    Ik heb door dit gaatje wat lagervet gedaan en t ding draait weer als nieuw.
    Dat van die gaatjes in de kabel wist ik ook nog niet,dit ga ik dus van de week ook nog ff doen ๐Ÿ˜€
    Vind ze voor de rest goed werken.

De Brandweer
    Bijdrager

Smaak van het smeren te pakken gekregen dus Nick na je bezoek aan mij:)

Ook ik heb menig velgje met het mooie cirkeltje er in

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.