Opzoek naar Hulp , vespa si! Regio Woerden/Utrecht

Home Forums Advertenties Diensten aangeboden/gezocht Opzoek naar Hulp , vespa si! Regio Woerden/Utrecht

This topic contains 10 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by zevenenergie 3 months, 3 weeks geleden.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker

tatoobob64
    Topic starter

Hallo beste Dames en Heren,

na vandaag 12 uur bezig te zijn geweest met mijn vespa Si aan de praat te krijgen ben ik eigenlijk nog niks opgeschoten.
    Het begon bij de brommer uit de schuur halen na 2 jaar . Dat het blokje eigenlijk geen leven meer gaf na het rijdend wegzetten 2 jaar terug. Inmiddels ben ik al een gereviseerd(lopend gezien) blokje, ontsteking van voor tot achter, carb en luchtfilter, benzinekraan etc verder . Maar de brommer wilt het nog steeds niet doen. Hij vonkt inmiddels wel wat hij hiervoor niet deed, alleen krijgt hij waars. Nu geen benzine. Waars zal het iets heel kleins zijn.. Ik heb zelf de carb al schoongemaakt etc etc, er komt benzine in de vlotterkamer alleen daar bij blijft het bij. Misschien is er hier iemand die deze brommertjes kan dromen en dit in 5/30 minuutjes gefixt hebt. Ik ben er nu wel klaar mee na een dag zwoegen en eigenlijk 0 resultaat.

Is er iemand hier die hem lopend en goed draaiend kan krijgen ? En dan eventueel voor een vergoeding kan doen. De brommer past achterin de auto dus ben niet aan huis gebonden. Alvast bedankt en ik hoor het graag!

Groetjes Bob

Robin_Ciao
    Bijdrager

Hallo,
    Gebruik je wel de decompressie tijdens het starten? En is de bougie nat als je hem hebt geprobeerd te starten?
    Mvg Robin

tatoobob64
    Topic starter

Bougie is niet nat nee, zit al een nieuwe carb op, ruik ook geen benzine lucht . Ik weet het gewoon niet meer 😂😂. Heb alles al geprobeerd maar wilt gewoon niet aanslaan.

zevenenergie
    Forum Goeroe

Je kan kijken of je zuiger er niet verkeert om in zit. Het pijltje moet naar de uitlaat wijzen.
    En kijk of je decompressie klepje, goed afsluit. Kabel te strak?
    Koppakking lek?
    Want soms is het gewoon een kwestie van een te lage compressie. Dan kan je doen wat je wil maar hij start niet.

tatoobob64
    Topic starter

Daar heb ik ookal naar gekeken, het blokje heb ik van iemand anders over gekocht, compleet gereviseerd en draaiend gezien in een opstelling . De decompressie kabel heb ik er ookal afgehaald om te kijken of dit het toevallig was . Maar helaas .

Semmad
    Bijdrager

Spuit eens remmenreiniger achter in de carburateur tijdens starten(luchtfilter er even af)
    Je kan m er even kort(remmenreiniger=geen! smering) mee aan de gang proberen te houden
    Als ie dan redelijk goed loopt weet je dat het aan de brandstof toevoer ligt.
    Dan kun je ontsteking en blokje zelf uitsluiten.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

tatoobob64
    Topic starter

Heb ik net gedaan, doet nog niks , het komt wel door het uitlaatspruitstuk terug. Want die is zeiknat. Ik ruik ook een benzinelucht. En heb ook een vonk. Toch misschien de vonk niet optijd staan of dergelijke ?

tatoobob64
    Topic starter

Decompressie staat vrij, zit een B6H bougie in, nieuwe kabel, nieuwe bobine , nieuwe contactpuntjes nieuwe spoelen, gereviseerd blok alles heb ik ondertussen al vernieuwd , ik heb een vonk en ruik benzine. Het enige wat ik dan nog kan bedenken is dat de ontsteking niet optijd is .

Semmad
    Bijdrager

We gaan er vanuit dat die op tijd staat natuurlijk.
    Jij zegt: zijn vervangen(is dus afgesteld).

En als een brommer niet wil check je dat 100x

Benzinetank is geleegd (oude benzine)en schoongemaakt en verse benzine er in.

Daarna carb gereinigd en filter gemonteerd.

Je hebt ook al een nieuwe bougie geprobeerd
    (Ngk zonder “R”)

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

tatoobob64
    Topic starter

Ik dacht de oorzaak gevonden te hebben,de kabeltjes achter het vliegwiel zijn weer kaal, dus te weinig stroom om een goede vonk te geven.  Maar nog steeds niks , geen vonk nu weer . Wat een spookblok…

zevenenergie
    Forum Goeroe

Bob, je moet even een foto plaatsen van hoe je draden lopen achter het vliegwiel.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.