opgelicht bij aankoop onderdelen wie kan me helpen?

Home Forums Algemeen Brommers algemeen opgelicht bij aankoop onderdelen wie kan me helpen?

This topic contains 10 reacties, has 9 deelnemers, and was last updated by tom__vespa 12 years, 5 months geleden.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
  • #167377

    tom__vespa
    Topic starter
    Berichten: 114

    hallo

    ik hoop dat ik deze vraag hier kan stellen maar ik ben op mp. opgelicht ,ik heb netjes het geld overgemaakt en
    sinds dat gebeurt is krijg ik van hem geen reactie meer ook is het al meer dan 1 maand gelden en een pakket heb ik ook nog niet mogen ontvangen ,
    nu is het probleem dat ik hem wil contacteren maar ik enkel maar een deel van het adres heb,ik weetdat dat niet slim was maar weet iemand hoe je dit kan achterhalen via de iban nummer?

    #175385

    aapie90
    Bijdrager
    Berichten: 824

    Goedenmiddag,

    had je die niet voordat je geld overmaakt moeten vragen en ontvangen?

    #175386

    goedguus
    Bijdrager
    Berichten: 1451

    aangifte doen? je hebt zijn gegevens toch? (naam en rek. nummer)

    #175340

    polini-fan
    Bijdrager
    Berichten: 39

    http://www.marktplaatsoplichting.nl
    is wel officieel aangifte doen van oplichting.
    wees er dus zeker van dat je bent opgelicht met opzet.

    #175289

    Robertez
    Bijdrager
    Berichten: 648

    Melding maken op http://www.mijnpolitie.nl, is specifiek voor marktplaats oplichting en boetevolgservice.
    Voordeel is dat jouw melding word gebundeld met alle meldingen uit het land.

    #175290

    Jelle
    Moderator
    Berichten: 5736

    met die aangifte ga je vervolgens naar je bank, deze kan dan de gegevens geven van de begunstigde…

    En dan weet je waar zijn huis woont en kun je hem met een bezoekje vereren…

    #175187

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    iban? Woont die gast in het buitenland?

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #175402

    paulhermens

    politie doet er geen moer aan en de bank verstrekt geen gegevens ( is verboden door de wet }
    zelf ook al ééns meegemaakt.
    ik hoop dat je niet al te veel geld kwijt bent.
    als het wel om veel geld gaat kun je mp afspeuren of je nog meer advertenties kunt vinden en dan naam en tel. nr. opschrijven.
    probeer de naam van die persoon eens te googlen soms hebben die sukkels hyves {achternaam) want die klopt vaak vanwege de
    bankrekening + eerste letter van voornaam, en als je denkt dat je hem hebt stuur je doodleuk een mail met de gegevens van die persoon en de vraag of hij het geld even terug geeft, ofdat je het met een paar vrienden moet komen ophalen.
    mijn vrouw vond op die manier diegene die ons had opgelicht en haar man en haar tante, wij doodleuk naar allemaal een email gestuurd, en spontaan kwam er wel weer reactie van die kant, en mijn geld ook weer terug op mijn rekening =)
    heeft wel een paar weken zoeken gekost.
    web adres achterhalen ? leuk maar klopt vaak niet.
    naam ? klopt vaak maar half, banken kijken hier vaak niet eens naar.
    rek. nr. ? banken verstrekken die gegevens niet.
    er schijnt wel een trukje te zijn maar dan moet je weten bij welke bank hij zit, stel hij heeft rabobank, dan zoek je iemand die ook rabo heeft en maak je via die rek. 1cent naar de rek. van de oplichter over en dan komen er op het rek. afschrift de
    gegevens van de beguntigde (oplichter) te staan, ik weet niet of het echt werkt, heb het nooit geprobeerd.

    #175403

    Vespa Si
    Bijdrager
    Berichten: 517

    @paul: die laatste met 1 cent overmaken werkt, maar je krijgt niet de adresgegevens, alleen de voorletters en achternaam. Maar daarmee kom je al een heel eind.

    tip voor iedere huis-tuin-en-keuken Sherlock: De personen zoeker van http://www.voelspriet.nl. Heb ik voor het hotel waar ik werkte zelfs al wan-betalers mee achterhaald 🙂

    iBan is inderdaad nodig voor buitenland overboekingen. Dan gaat het geheel moeilijk worden ben ik bang. Was het inderdaad naar het buitenland over gemaakt?

    @TS: Bel eens met Marktplaats zelf en vertel je verhaal. Zij krijgen gegarandeerd honderden van dit soort situaties en kunnen je vast wel helpen. Bel eventueel eens je bank wat zij je aanraden. Als je mensen daarvoor persoonlijk spreekt kunnen ze vaak ook tips geven wat wel en niet werkt, en hoe je het moet aanpakken.

    mag ik vragen om welk bedrag het gaat?

    #175404

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Altijd met creditcard betalen :D!

    Heb je altijd de garantie dat je een dienst of product krijgt (zo niet krijg je van de cc company je geld terug).

    #175405

    tom__vespa
    Topic starter
    Berichten: 114

    ik heb de adres gegevens op de gemeente naam na, ik ben van belgie en degene die het me gelapt heeft is van nederland
    vandaar dat ik iban zei
    ik zal deze persoon zijn gegevens alvast doorgeven aan de site’s die jullie me al vermeld hebben,bedankt
    het gaat om 160euro(was voor krukkas en overbrengingsdelen + zendkosten)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.