Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › ontsteking
This topic contains 24 reacties, has 9 deelnemers, and was last updated by Wouz-LwB 17 years, 3 months geleden.
-
Gebruiker
-
3 januari 2007 om 18:05 #208485
hallo, sinds kort heb ik mijn verlichting van mijn brommer gehaald(ik heb dus de juiste draden doorgeknipt) maar toen we een test deden kreeg de brommer geen ontsteking meer.
nu zou ik graag eens kijken naar die ontsteking maar ik weet niet hoe ik hier aan moet
dus wat moet ik eerst los maken (en mss ook hoe?) vervolgens….
weet je mss ook hoe ik dit probleem kan oplossen?
alvast bedankt,Antonio3 januari 2007 om 18:12 #224112Waar heb je de kabels doorgeknip bij de lamp of bij het blok?
3 januari 2007 om 18:13 #224113bij de lamp
3 januari 2007 om 18:27 #224117had je toevalg een startonderbreker?
als geen van de kabels aan elkaar zit dus alles los van elkaar vonkt hij dan wel?3 januari 2007 om 18:30 #224120ja is dat de decompressiekabel? die hangt er nog goed aan hoor
die laatste vraag begrijp ik niet zo goed zijn dat dan de draden die uitkomen aan het blok dus die die ik afgesneden heb?
en hij vonkt dus totaal niet hé ook niet met een andere bougie
weet niemand hoe ik aan mijn ontsteking geraak?want als ik zo even zie dan moet ik bijna mijn hele brommer uit elkaar halen is dat juist?4 januari 2007 om 11:32 #224125Weet er hier nu echt niemand hoe ik aan mijn ontsteking geraak? :'(
want mijn vespa moet draaien tegen maandag of hij moet buiten:boos dus ja
greetz Antonio4 januari 2007 om 11:46 #224126CP ? Electronisch?
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno4 januari 2007 om 11:53 #224127volgens mij bedoeld hij dat niet.
hij wil weten hoe hij bij de ontsteking kan komen.
je moet je vliegwiel er af halen als je bij je ontsteking wil komen.
als je dat tenminste bedoeld.
het vliegwiel is trouwen die ronde schijf wat je kan draaien aan de linkerkant van je blok.4 januari 2007 om 12:19 #224129dank je (ik wist dat al wel) maar ik bedoel er zit daar een plaat voor met je poeli en dergelijke en dat is het probleem moet je dan je blok los maken(veren los+ grote moer aan frame) en dan je vliegwiel
alvast bedankt,Antonio4 januari 2007 om 13:11 #224131
.-{2F4OV}-.Idd;)
Eerst draai je de moer van je koppeling los… vliegwiel ff tegenhouden met schroevendraaier. Dan haal je het er allemaal af (let ook goed HOE OM de koppelingsring erop zit.. wordt vaak verkeerd om teruggezet! pas op!)
Dan de drie moeren die het blok in het frame vastzetten los draaien en je blok alle kabels ontkoppelen. Ook de carb/luchtfilter eraf halen (gaskabel los). Dan het blok met een draaiende beweging tussen het frame uithalen. Kweet niet of je elec of cp ontsteking hebt, maar het gaat er denk ik tog om de contactpuntjes af te stellen. Als het goed is zit er een gat in je vliegwiel dan en die moet je draaien tot hij boven de puntjes zit. Dan met voelermaat 0,45 ff de puntjes afstelle…Khoop je hiermee genoeg te hebben geholpen…
Mocht je elec ontsteking hebbe.. dan heeft het niet veel zin om dit allemaal na te kijke denk ik… Die ontsteking heeft ook geen puntjes die je kunt afstellen enz;)
4 januari 2007 om 13:11 #224132Als eerste haal je je koppeling los. Daarna je uitlaat, je carburateur(gaat blok makkelijker eronderaf) decompressie kabel en natuurlijk de kabel uit je blok naar je bobine en de blok bouten/moeren en dan kan je hem zo onder weg halen.
5 januari 2007 om 12:07 #224149Oké bedankt allemaal ik zal het zeker eens proberen:D
ik zit ook nog met twijfels want mijn bravo is van 1982 en als ik nu bv. de ontsteking vernieuw dan kan het zijn dat er morgen iets anders breekt en zo blijf ik sukkelen:con
wat zeggen jullie nu dat ik beter zou doen ,een nieuw blok kopen of verder doen met mijn oud?
greetz Antonio:lol5 januari 2007 om 12:35 #224150oude blok houden.
en als je het niet vertrouwe even reviseren.
en als je dat niet kan en er niet aan wil beginnen dan laat het ff doen ofzo.
maar je blok moet je gwoon houden6 januari 2007 om 11:06 #224154wat versta je dan onder reviseren?
is dat dan al de pakkingen vervangen of is dat iets anders
greetz Antonio6 januari 2007 om 12:49 #224155Alle pakkingen , de lagers en keering vervangen 😉 ( Staat bij de How-to’s)
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.