ontsteking

Home Forums Techniek Problemen oplossen ontsteking

This topic contains 24 reacties, has 9 deelnemers, and was last updated by Wouz-LwB 17 years, 3 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
  • Gebruiker
  • #208485

    Antonio
    Topic starter
    Berichten: 36

    hallo, sinds kort heb ik mijn verlichting van mijn brommer gehaald(ik heb dus de juiste draden doorgeknipt) maar toen we een test deden kreeg de brommer geen ontsteking meer.
    nu zou ik graag eens kijken naar die ontsteking maar ik weet niet hoe ik hier aan moet
    dus wat moet ik eerst los maken (en mss ook hoe?) vervolgens….
    weet je mss ook hoe ik dit probleem kan oplossen?
    alvast bedankt,Antonio

    #224112

    vicious
    Bijdrager
    Berichten: 337

    Waar heb je de kabels doorgeknip bij de lamp of bij het blok?

    #224113

    Antonio
    Topic starter
    Berichten: 36

    bij de lamp

    #224117

    joey636
    Bijdrager
    Berichten: 1340

    had je toevalg een startonderbreker?
    als geen van de kabels aan elkaar zit dus alles los van elkaar vonkt hij dan wel?

    #224120

    Antonio
    Topic starter
    Berichten: 36

    ja is dat de decompressiekabel? die hangt er nog goed aan hoor
    die laatste vraag begrijp ik niet zo goed zijn dat dan de draden die uitkomen aan het blok dus die die ik afgesneden heb?
    en hij vonkt dus totaal niet hé ook niet met een andere bougie
    weet niemand hoe ik aan mijn ontsteking geraak?want als ik zo even zie dan moet ik bijna mijn hele brommer uit elkaar halen is dat juist?

    #224125

    Antonio
    Topic starter
    Berichten: 36

    Weet er hier nu echt niemand hoe ik aan mijn ontsteking geraak? :'(
    want mijn vespa moet draaien tegen maandag of hij moet buiten:boos dus ja
    greetz Antonio

    #224126

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    CP ? Electronisch?

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #224127

    joey636
    Bijdrager
    Berichten: 1340

    volgens mij bedoeld hij dat niet.
    hij wil weten hoe hij bij de ontsteking kan komen.
    je moet je vliegwiel er af halen als je bij je ontsteking wil komen.
    als je dat tenminste bedoeld.
    het vliegwiel is trouwen die ronde schijf wat je kan draaien aan de linkerkant van je blok.

    #224129

    Antonio
    Topic starter
    Berichten: 36

    dank je (ik wist dat al wel) maar ik bedoel er zit daar een plaat voor met je poeli en dergelijke en dat is het probleem moet je dan je blok los maken(veren los+ grote moer aan frame) en dan je vliegwiel
    alvast bedankt,Antonio

    #224131

    .-{2F4OV}-.

    Idd;)

    Eerst draai je de moer van je koppeling los… vliegwiel ff tegenhouden met schroevendraaier. Dan haal je het er allemaal af (let ook goed HOE OM de koppelingsring erop zit.. wordt vaak verkeerd om teruggezet! pas op!)
    Dan de drie moeren die het blok in het frame vastzetten los draaien en je blok alle kabels ontkoppelen. Ook de carb/luchtfilter eraf halen (gaskabel los). Dan het blok met een draaiende beweging tussen het frame uithalen. Kweet niet of je elec of cp ontsteking hebt, maar het gaat er denk ik tog om de contactpuntjes af te stellen. Als het goed is zit er een gat in je vliegwiel dan en die moet je draaien tot hij boven de puntjes zit. Dan met voelermaat 0,45 ff de puntjes afstelle…

    Khoop je hiermee genoeg te hebben geholpen…

    Mocht je elec ontsteking hebbe.. dan heeft het niet veel zin om dit allemaal na te kijke denk ik… Die ontsteking heeft ook geen puntjes die je kunt afstellen enz;)

    #224132

    Monstercitta
    Bijdrager
    Berichten: 241

    Als eerste haal je je koppeling los. Daarna je uitlaat, je carburateur(gaat blok makkelijker eronderaf) decompressie kabel en natuurlijk de kabel uit je blok naar je bobine en de blok bouten/moeren en dan kan je hem zo onder weg halen.

    #224149

    Antonio
    Topic starter
    Berichten: 36

    Oké bedankt allemaal ik zal het zeker eens proberen:D
    ik zit ook nog met twijfels want mijn bravo is van 1982 en als ik nu bv. de ontsteking vernieuw dan kan het zijn dat er morgen iets anders breekt en zo blijf ik sukkelen:con
    wat zeggen jullie nu dat ik beter zou doen ,een nieuw blok kopen of verder doen met mijn oud?
    greetz Antonio:lol

    #224150

    joey636
    Bijdrager
    Berichten: 1340

    oude blok houden.
    en als je het niet vertrouwe even reviseren.
    en als je dat niet kan en er niet aan wil beginnen dan laat het ff doen ofzo.
    maar je blok moet je gwoon houden

    #224154

    Antonio
    Topic starter
    Berichten: 36

    wat versta je dan onder reviseren?
    is dat dan al de pakkingen vervangen of is dat iets anders
    greetz Antonio

    #224155

    Wouz-LwB
    Donateur
    Berichten: 1693

    Alle pakkingen , de lagers en keering vervangen 😉 ( Staat bij de How-to’s)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.