Olie op achter remschoen.

Home Forums Techniek Problemen oplossen Olie op achter remschoen.

This topic contains 3 reacties, has 2 deelnemers, and was last updated by VaderenZoon 4 years, 9 months geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
  • #788607

    VaderenZoon
    Topic starter
    Berichten: 43

    Mijn zoon en ik hebben nieuwe keerringen in de achterklok gezet omdat er telkens olie op de remschoen kwam en hierdoor niet remde. De eerste 2 dagen leek het goed maar sinds vanavond remt hij weer niet. Waardoor kan, behalve bij de keerringen, verder nog olie bij de remschoen komen? Misschien kan het de pakking nog zijn tussen de beide helften van de klok? Maar voor mijn gevoel kan hierdoor geen olie bij de remschoen komen. Of heb ik dat mis? Mocht ik in herhaling vallen en dat alles al eens uitvoerig is besproken dan mijn excuses.  Alvast weer bedankt voor het meedenken.

    #788608

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Vaak is het de pakking tussen de beide helften die dit probleem veroorzaakt. Dus grote kans dat dit bij jullie ook geval is. Het loopt dan via de rem hevel wat naar binnen.

    #788784

    VaderenZoon
    Topic starter
    Berichten: 43

    Bedankt voor je reactie. Na de keerringen hebben we ook de pakking vervangen en voor de zekerheid ook een laagje vloeibare pakking gebruikt. Na de eerste dag leek het goed maar nu toch weer slecht of niet remmen helaas. Weer olie op de remschoen. Nu hebben we hem weer gedemonteerd en goed gekeken waar hij nat is. En nu lijkt het ons dat hij olie lekt langs het palletje waar de remschoen tegen aan komt aan de kant van de veer. Dus langs de zogenaamde ” aanslag”. Aan de binnenkant zit hij dacht ik iets van geklonken. Is dit een bekend probleem en iemand een tip hoe dit op te lossen?

    #788785

    VaderenZoon
    Topic starter
    Berichten: 43

    IMG_20190722_213132
    Even een foto geleend van het forum. Dus hieronder lekt hij volgens ons……

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.