Nieuwe bougie kabel monteren

Home Forums Techniek Elektrisch Nieuwe bougie kabel monteren

This topic contains 10 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Lennaert 13 years, 8 months geleden.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
  • #158235

    just1991
    Topic starter
    Berichten: 552

    Hey hey sinds mijn ontsteking niet meer zo al te best werkte heb ik maar een nieuwe bobine en ”race” bougiekabel gekocht.

    Maar aan mijn nieuwe bobine zat al een bougie kabel dus nouja die knip ik dan af voor zeg maar 20cm (hou ik 5cm over aan de bobine) En dan wou ik daar die race bougie kabel mee verbinden want daar zat een kabel verbinder bij.

    Maar hoe monteer ik dit :S Want je heb die kabel en daarbinnen in zit een stukje koper draad maar moet ik het strippen met een striptang of wat ?! Hoe krijg ik die dingen aan elkaar vast ? in die bougie dop zit een soort van ”punt” maar als ik me kabel er in steek dan gaat hij er voor 1mm (of nog geneens eigenlijk) in of scheef :S

    Hoe krijg ik het GOED vast ?

    misschien iemand een how-to plaatsen bougiekabel en nieuwe bobine monteren ?

    #160346

    thierry93
    Donateur
    Berichten: 729

    GEwoon je bougiedop op je bougietje en je kabel in je bobine(cdi)?
    of moet je je bougiedop nog op je racekabel zetten?

    #160347

    just1991
    Topic starter
    Berichten: 552

    ja ik heb allemaal losse kabels nu en een losse bougiedop

    #160348

    thierry93
    Donateur
    Berichten: 729

    dop kan je er zo inklikken, en je rode racekabel in je bobine steeks je erin en zet je vast me dat ronde rubbertje.
    als goed is ziet jou bobine er zo uit?

    De bougiekabel moet in de bovenste(niet waar het pijltje zit)

    #160349

    niek1992
    Bijdrager
    Berichten: 1825

    Als je die NGK race bougiekabel gekocht heb, denk ik dat je die niet had hoeven los knippen. Je moet hem erin draaien. in de bobine/cdi zit zowiezo een schroef, waar je het binnenste van je bougiekabel op vast draait. Dit is ook met de meeste bougiedoppen;).

    Sommige bougiedoppen hebben dit niet, en kan je dan ook eigenlijk niet meer gebruiken na losknippen. Zelf denk ik dat de NGK wel de mogelijkheid heeft om deze vast te schroeven;)

    #160350

    just1991
    Topic starter
    Berichten: 552

    ik heb een bougie kabel van motoforce van Q-parts en me bobine ziet er NIET zo uit ik heb een zwarte met een stukje kabel die er al in zit geharst dus die krijg ik niet los.

    #160351

    Lennaert
    Bijdrager
    Berichten: 4110

    klopt zeker nieuwe van jmpb?
    die maken ze altijd vast.
    wat je wel kan doen is een blauwe bestellen met de mededeling dat je geen bougiekabel erin geklonke wil.

    heb geloof ik nog 1 over

    #160352

    just1991
    Topic starter
    Berichten: 552

    ja maar kom op ik heb hem net nieuwe ga ik toch zeker niet nog 1 kopen 😛 tenzij ik hem kan ruilen en er geen verdere kosten zijn verbonden

    #160353

    Lennaert
    Bijdrager
    Berichten: 4110

    tja je hebt er al in geknipt lees ik dus.

    en wat heb ik aan een bobine met een vaste draad als ik zelf ook andere kabels wil gebruiken.
    snap alleen niet wat er niet juist is aan een std kabel in jou ogen.
    werken even goed als een ngk race als het waren

    #160354

    just1991
    Topic starter
    Berichten: 552

    Ja maar het ging meer om de kleur 😛 en bij de bobine zat geen dop en de kabel was zo ie zo niet lang genoeg dus toen dacht ik: nou dan koop ik er wel zo’n mooie rooie race kabel bij.

    goed verder over de montage HOE ?

    #160355

    Lennaert
    Bijdrager
    Berichten: 4110

    niek1992 :
    Als je die NGK race bougiekabel gekocht heb, denk ik dat je die niet had hoeven los knippen. Je moet hem erin draaien. in de bobine/cdi zit zowiezo een schroef, waar je het binnenste van je bougiekabel op vast draait. Dit is ook met de meeste bougiedoppen;).

    Sommige bougiedoppen hebben dit niet, en kan je dan ook eigenlijk niet meer gebruiken na losknippen. Zelf denk ik dat de NGK wel de mogelijkheid heeft om deze vast te schroeven;)

    gewoon zo als er al stond

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.