Mooie ciao sc uit 1975 met 1600 km op de teller word nu vergezeld door de lusso

Home Forums Mijn brommers Mijn collectie Mooie ciao sc uit 1975 met 1600 km op de teller word nu vergezeld door de lusso

Dit onderwerp bevat 4 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door AA-T 4 maanden, 3 weken geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker

nolsmit
    Topic starter

Vespa ciao sc 1975

AA-T
    Sleutelbeheerder

Leuke brommers, heb je er ook een verhaal bij? Geschiedenis, setup, plannen, enzovoort?

nolsmit
    Topic starter

De ciao sc heb ik gekocht uit een collectie brommers die verkocht was na overlijden behalve deze.
    hij is uit duitsland geimporteerd en had bij het ophalen vorig jaar 1600 km gelopen.
    hij is alleen maar gepoetst en motorisch nagekeken.
    na wat afstelwerk loopt hij zoals je van een ciao uit die tijd kunt verwachten.
    uiteraard was hij helemaal compleet en origineel.

de lusso heb ik deze week gekocht van een lid op dit forum en was bedoeld als cadeau voor mijn broer.
    op dit moment logt hij al uit elkaar en word in de eerste instantie lopend gemaakt en hij zorgt dat alles zoals licht en claxon functioneert.
    in de winter word hij weer gesloopt en gespoten in uiteraard de originele kleur en verchroomde delen die te veel zijn aangetast opnieuw verchroomd.
    bouwjaar is ong 1971 en ook heel zeldzaam in deze uitvoering.

de laatste vespa is een gewone ciao uit 1996 die bedoeld is om mee te experimenteren in wegligging,snelheid en uiterlijk.
    na aanschaf is er het volgende mee gedaan:

zwarte gepoedercoate wielen
    tussenstang
    extra voorvering
    pollini speedengine
    13/13 carburateur
    malossi filter
    65 cc cilinder
    gianelli uitlaat
    extra kleine poulie.

plannen zijn nog:schijfrem,waterkoeling,vario

nolsmit
    Topic starter

Eerste resultaten na twee dagen polijsten,poetsen slopen en opnieuw opbouwen

AA-T
    Sleutelbeheerder

Mooie plannen, om hem weer in uitmuntende originele staat terug te brengen! Ben erg benieuwd, deze oldtimer is het zeker waard.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.