monteur/hobbyist gezocht in Rotterdam voor mijn Citta

Home Forums Techniek Problemen oplossen monteur/hobbyist gezocht in Rotterdam voor mijn Citta

This topic contains 2 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by SuperSi 3 years, 4 months geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
  • #804359

    Sarah
    Topic starter
    Berichten: 1

    Ik een dame heb een Citta voor woon werk verkeer.
    Sinds de aankoop heb ik er niets aan gedaan en heb ik geen kennis van de citta.
    wij willen graag in contact komen met iemand die wel raad weet met een citta om ons bij te staan bij het onderhoud en toekomstige opknappertjes (liefst in Rotterdam of in omgeving van)

    Momentele mankementen:
    – uitlaat liet vaak los, 2 weken terug goed vastgezet en gaat nu goed.
    – motor geeft bij stilstaan vaak een rommelend geluid, fietsenmaker geeft aan dat het de koppeling is maar dat weet hij niet zeker… (dus dat vertrouw ik niet)
    – wij willen er een auto. ontsteker op laten zetten dan hoef ik niet telkens aan te lopen. (trappers zijn niet aanwezig)
    – aanlopen gaat sinds de koude temperaturen heel lastig. (hij slaat niet aan)
    – stuurslot is lichtelijk beschadigd en daar is geen sleutel van
    – achterverlichting doet het niet
    – voorverlichting is continu aan als je motor draait en wordt feller als je rijdt.
    – de kilometer klok doet het niet correct. Hij beweegt wat heen en weer maar dat is het..

    Kortom er moet even naar gekeken worden en dan kunnen we de eventuele optionele upgrades bespreken.
    want ik wil hem beetje bij beetje opknappen in een mooie exemplaar voor het oog.
    Maar de gezondheid van de motor en de verlichting heeft urgentie uiteraard!

    #804365

    Mikey
    Bijdrager
    Berichten: 346

    Welkom op het forum!
    3 dingetjes eerst, heb je de schakelaar op de koplamp al geprobeerd? Anders ff een nieuw lampje achterin. (2 schroefjes los en lampje kan je er zo uitplukken)

    Ten tweede is het logisch dat je lampen feller beginnen te branden als je gas geeft. De stroom voor je licht wordt opgewekt door je lichtspoel achter het vliegwiel. In het vliegwiel zit een magneetband en die wekt een magnetisch veld op als deze rond draait. Je lichtspoel wekt door het magnetische veld stroom op. Maar hoe harder je vliegwiel draait (meer gas is natuurlijk harder draaien van het vliegwiel) hoe feller je licht wordt omdat er simpelweg gewoon meer opgewekt wordt.

    Het gerammel in je motor kunnen 2 dingen zijn.
    *1 het is inderdaad je koppeling. Ik heb dit ook wel eens dat ik stil sta en ik opeens een beetje gerommel hoor wat na een paar seconden ook weer verdwijnt. Ik denk aan de hand van je beschrijving dat dit het is.
    *2 Je krukas lagers zijn versleten. Als je constant zwaar gerommel hoort, ook tijdens het wegrijden ligt deze optie het meeste voor de hand. Dit is echter een probleem die niet zo 1 2 3 op te lossen is omdat er toch wel degelijk kennis van het blokje voor nodig is.

    Ohja de e-start is mogelijk maar dan moet je een startmotor en klein carterhelft vinden van een Tiffany snorfiets. Wat nog een optie is om een kickstart blok te installeren maar ook daar is natuurlijk enige kennis voor nodig.

    EDIT
    Het niet willen aanslaan bij koude temperaturen kan wel eens komen doordat je contactpunten niet meer optimaal staan en/of je de choke niet gebruikt. De choke zorgt ervoor dat er wat meer brandstof wordt toegevoerd tijdens het starten.

    Hopelijk heb je wat aan deze informatie en stel gerust wat vragen als je met 1 van bovenstaande punten klem komt te zitten. Veel succes👍🏼

    #804374

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2103

    Momentele mankementen:
    – uitlaat liet vaak los, 2 weken terug goed vastgezet en gaat nu goed.
    mooi
    – motor geeft bij stilstaan vaak een rommelend geluid, fietsenmaker geeft aan dat het de koppeling is maar dat weet hij niet zeker… (dus dat vertrouw ik niet)
    kunnen wij het beste beoordelen met een filmpje, uploaden naar youtube kan je de link hier plaatsen
    – wij willen er een auto. ontsteker op laten zetten dan hoef ik niet telkens aan te lopen. (trappers zijn niet aanwezig)
    auto ontsteker bestaat niet voor deze brommer, electrische start bestaat maar is super zeldzaam en vergt best wat aanpassingen waaronder ander motorblok
    – aanlopen gaat sinds de koude temperaturen heel lastig. (hij slaat niet aan)
    gebruik je de choke? dat rode dopje bij je voetstepjes bij het aanlopen?
    – stuurslot is lichtelijk beschadigd en daar is geen sleutel van
    zijn nieuw te koop, vervangen is wat lastig.
    – achterverlichting doet het niet
    is het lampje stuk? is makkelijk te wisselen, even bij een brommer winkel het correcte lampje halen
    – voorverlichting is continu aan als je motor draait en wordt feller als je rijdt.
    is normaal bij deze brommers
    – de kilometer klok doet het niet correct. Hij beweegt wat heen en weer maar dat is het..
    is ook normaal bij deze brommers

    Ik begrijp dat dit niet het antwoord is wat je zoekt, want je zoekt een monteur, maar misschien kan je er toch wat mee.

    Succes verder!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.