monoveer citta

Home Forums Perso’s Projecten monoveer citta

This topic contains 126 reacties, has 42 deelnemers, and was last updated by Quidov 11 years geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 127)
  • Gebruiker
  • #284300

    daniel citta
    Topic starter
    Berichten: 137

    hallo zal mezelf ff voor stellen ik ben daniel ben 23 jaar en woon in de provincie groningen(veendam) hou me de laaste 5 jaar bezig met citta’s en vespa’s


    set up van men oude citta die gejat is 🙁

    speed engine race kruk
    70dr evo stdkop 13/13@72 sproeier
    malossie filter en polini top one
    en 60 poelie witte trekveren(mal)

    die heb ik 3 jaar gehad tot ie gejat werd !!

    tog maar weer een gekocht

    setup zoals ik hem had gekocht

    catrers sdt uitgevijld bewerkte kruk
    65cc polini w poort hd kop
    13/13@71sproeier
    loe krull en poelie 65 met std trekveren

    liep niet tog aan de praat gekregen loopte niet mooi uitelkaar gehaald hadden ze de carters verneukt konden gelijk bij het oudijzer:P
    zelf maar een paar std carters aangepast voor de polini
    reed leuk ma niet zoals ik had gehoopt dus maar weer opzoek na een 70dr evo en een top one dat zit er dus nu onder loopt een km of 80 Oja een maat van mij heeft nog een heel mooi 11 tands vertanding voor poeli ligge heb die gekocht kijke wat dat doet!!

    gaat binne kort uit elkaar ivm zelfbouw achterbrug .
    heb laast een std achterbrug uitelkaar geflext en ben daar dus mee aan de gang gegaan voor de maten enzo http://www.mijnalbum.nl/Album=U7MHCNJA

    #455617

    goedguus
    Bijdrager
    Berichten: 1451

    mooi ding :thumb vind de kleuren hem echt goed staan :pest

    #455620

    daniel citta
    Topic starter
    Berichten: 137

    jha was er net mee begonne toen was ie gestolen maar het idee was om me frame die alfa romeo baby blauwparelmoer met goud te late spuiten met die kleur velgen 8)

    http://www.mijnalbum.nl/Album=U7MHCNJA

    #490865

    daniel citta
    Topic starter
    Berichten: 137

    zo even me perso een beetje update heb niet still gezeten ben bezig gegaan om zelf een achter brug te maken en met me idee om een mono veer te plaatsen op me citta
    hier een paar pics van de opbouw


    let nie op de gammele schokbreker :lol die was alleen voor het bepalen van de beugeltjes en de hoogte had een nieuwe besteld bij de brommer boer

    na nog wat aanpassingen is dit het geworden
    vond toen het stuur te hoog en heb daar 10 cm tussen uit gehaald en de boel aan elkaar gelast

    staat gelijk een stuk mooier

    toen het idee gekregen om me se carters te gaan polijsten
    na heel wat uurtjes schuren en poetsen is dit het resultaat ben er tevreden over bling bling
    het blokje weer in elkaar met een nieuw krukje en een groter spruitstuk voor een 16 phgb carb inlaat groter gemaakt



    was toch bezig gelijk me dr evo aangepast de bootsers groter gemaakt en er 2 bij in gefreesd en de uitlaat poort wat groter nie in de breete en hoogte de zuiger ook ma een beetje aangepakt carters geflowd











    #490866

    Jelle
    Moderator
    Berichten: 5745

    Ik vind je stuurtje zeker geslaagd:thumb

    #490869

    daniel citta
    Topic starter
    Berichten: 137

    bedankt ben nog nie helemaal tevreden over maja door ziekte en financiële problemen kan ik helaas nie nog niet verder
    heb er nog well een scooter voor vork in gezet en aangepast zodat er een schijfrem op gemaakt kan worden



    de voorvork bestaat uit 2 delen het bevenste deel schroef je dr zoo in dat is gwn de bovenste deel van het originele voor vork van een citta

    #455616

    daniel citta
    Topic starter
    Berichten: 137



    dingen te doen deze winter

    alles uit elkaar halen voor het stralen en spuiten

    schijf adapter maken voor en achter

    aerox rem hendels+klauwen en schijven kopen

    calibtata maken

    onderdelen bestelen

    kenteken bord ophalen was deze kwijtgeraakt

    alles weer in elkaar zette en afstellen

    #491152

    Javad
    Donateur
    Berichten: 1834

    Ziet er wel cool uit, die monoveer.
    Is dat ook een beetje stevig, of zit er nu ook speling tussen het frame en subframe?

    <3 Thunderstone
    Check mijn perso!
    #454139

    daniel citta
    Topic starter
    Berichten: 137

    thanx javad , neej er zit totaal geen speling in de achterbrug die is zelf al heel stevig

    wat heb ik gedaan aan deze citta

    zelf een achter brug gemaakt van 2 bij 2 kokerprofiel .
    1 enkele gas veer in het midden achter in plaats van 2 en de 2 bevestiging’s van de veren er afgehaald.
    de frame cover kap en rekje in gekort,zadel aangepast dat die lager kon.
    het stuur 10 cm ingekort en weer aan elkaar gelast. stuur blokkades van het onderste kroonstuk verwijderd en het stuur slotje ook.de voorvork poten komen van een tgb scooter en is aangepast lengte is 53cm.
    het voorwiel de originele as en cups er uit en wiel lagers er weer in

    even een filmpje klik

    #491158

    al_bundy
    Bijdrager
    Berichten: 51

    Raakt jouw voorwiel de uitlaat niet als hij inveert ?
    zou een beetje lullig zijn als je een keer hard moet remmen dat je er met een dubbele salto vanaf vliegt

    #491127

    Jacky
    Bijdrager
    Berichten: 1612

    Ziet er echt super gaaf uit, mooi gemaakt man!

    #491197

    daniel citta
    Topic starter
    Berichten: 137

    @ al_bundy nee gelukkig niet de voorvork is stug en veert nie zo ver in

    @ jacky thnx

    #491199

    EPI
    Bijdrager
    Berichten: 273

    Ziet er leuk uit.. mooi werk!
    Ik heb twee opmerkingen:
    1 de stand van je achterveer.. de krachten die op je achterveer komen zorgen er voor dat deze op een abnormale manier belast gaan worden. houd rekening met extreme slijtage bij veel gebruik. ik heb geen bewegende beelden gezien van de achterbrug tov de veer maar dit lijkt mij niet gezond. ik zou daar nog ff naar kijken voordat ik ging stralen en spuiten..

    2 bijna het zelfde geld voor je voorvork. je hebt er voor gekozen om een si vork/voorpoten te monteren. ik denk dat je de citta hier compakter mee probeerde te maken. maar als je je voorsteld wat voor krachten en bij gewoon gebruik, schokken en veren op komen dan zou ik de poten omdraaien en monteren op de originele manier.. stel je voor dat je een aanrijding krijgt op topsnelheid zeg 75km/h en je rijd tegen een auto aan dan is het eerste wat afbreekt.. juist je voorwiel..

    Maar keep up the good work!! gr EPI

    #491204

    Waarom?

    Wat EPi hierboven beschrijft is ook precies wat ik dacht toen ik deze foto´s zag maar wilde hier niet direct een negatieve stempel op drukken. Het is niet alleen de extreme slijtage door de verkeerde belastingshoek maar is de kans ook zeer groot dat de zuigerstang van de schokdemper het begeeft bij het hard nemen van een drempel oid. Als dit onverwacht gebeurt kan je een rare klapper maken. Je bent leuk een vooral creatief bezig maar zou het zonde zijn als dit verkeerd afloopt:thumb

    Ik vind je ingekorte stuur echt geweldig en lijkt mij ook wel wat:thumb

    #491205

    daniel citta
    Topic starter
    Berichten: 137

    thnx voor de reactie’s

    @ epi over de achter veer ben ik het met je eens maar hij houd zich goed tot zo ver. ben zelf niet een van de zwaarste nog geen 70kg ;)en de voorvork komt niet van een si maar van een tgb scooter en heb ik pas gemaakt en hoort er zo in

    @waarom heb er egt rare dingen mee gedaan crossen op een zelf aangelegde pitbike crossbaan met een paar beste bulten tot dusver heeft de achter veer zich goed gehouden

    mvg daniel

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 127)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.