This topic contains 126 reacties, has 42 deelnemers, and was last updated by Quidov 11 years geleden.
-
Gebruiker
-
6 november 2009 om 11:51 #284300
hallo zal mezelf ff voor stellen ik ben daniel ben 23 jaar en woon in de provincie groningen(veendam) hou me de laaste 5 jaar bezig met citta’s en vespa’s
set up van men oude citta die gejat is 🙁
speed engine race kruk
70dr evo stdkop 13/13@72 sproeier
malossie filter en polini top one
en 60 poelie witte trekveren(mal)die heb ik 3 jaar gehad tot ie gejat werd !!
tog maar weer een gekocht
setup zoals ik hem had gekocht
catrers sdt uitgevijld bewerkte kruk
65cc polini w poort hd kop
13/13@71sproeier
loe krull en poelie 65 met std trekverenliep niet tog aan de praat gekregen loopte niet mooi uitelkaar gehaald hadden ze de carters verneukt konden gelijk bij het oudijzer:P
zelf maar een paar std carters aangepast voor de polini
reed leuk ma niet zoals ik had gehoopt dus maar weer opzoek na een 70dr evo en een top one dat zit er dus nu onder loopt een km of 80 Oja een maat van mij heeft nog een heel mooi 11 tands vertanding voor poeli ligge heb die gekocht kijke wat dat doet!!gaat binne kort uit elkaar ivm zelfbouw achterbrug .
heb laast een std achterbrug uitelkaar geflext en ben daar dus mee aan de gang gegaan voor de maten enzo http://www.mijnalbum.nl/Album=U7MHCNJA6 november 2009 om 13:51 #455617mooi ding vind de kleuren hem echt goed staan :pest
6 november 2009 om 16:42 #455620jha was er net mee begonne toen was ie gestolen maar het idee was om me frame die alfa romeo baby blauwparelmoer met goud te late spuiten met die kleur velgen 8)
7 november 2011 om 01:00 #490865zo even me perso een beetje update heb niet still gezeten ben bezig gegaan om zelf een achter brug te maken en met me idee om een mono veer te plaatsen op me citta
hier een paar pics van de opbouw
let nie op de gammele schokbreker :lol die was alleen voor het bepalen van de beugeltjes en de hoogte had een nieuwe besteld bij de brommer boer
na nog wat aanpassingen is dit het geworden
vond toen het stuur te hoog en heb daar 10 cm tussen uit gehaald en de boel aan elkaar gelast
staat gelijk een stuk mooier
toen het idee gekregen om me se carters te gaan polijsten
na heel wat uurtjes schuren en poetsen is dit het resultaat ben er tevreden over bling bling
het blokje weer in elkaar met een nieuw krukje en een groter spruitstuk voor een 16 phgb carb inlaat groter gemaakt
was toch bezig gelijk me dr evo aangepast de bootsers groter gemaakt en er 2 bij in gefreesd en de uitlaat poort wat groter nie in de breete en hoogte de zuiger ook ma een beetje aangepakt carters geflowd
7 november 2011 om 07:07 #490866Ik vind je stuurtje zeker geslaagd
7 november 2011 om 10:32 #490869bedankt ben nog nie helemaal tevreden over maja door ziekte en financiële problemen kan ik helaas nie nog niet verder
heb er nog well een scooter voor vork in gezet en aangepast zodat er een schijfrem op gemaakt kan worden
de voorvork bestaat uit 2 delen het bevenste deel schroef je dr zoo in dat is gwn de bovenste deel van het originele voor vork van een citta27 november 2011 om 11:15 #455616
dingen te doen deze winter
alles uit elkaar halen voor het stralen en spuiten
schijf adapter maken voor en achter
aerox rem hendels+klauwen en schijven kopen
calibtata maken
onderdelen bestelen
kenteken bord ophalen was deze kwijtgeraakt
alles weer in elkaar zette en afstellen
29 november 2011 om 19:20 #491152Ziet er wel cool uit, die monoveer.
Is dat ook een beetje stevig, of zit er nu ook speling tussen het frame en subframe?<3 Thunderstone
Check mijn perso!30 november 2011 om 08:17 #454139thanx javad , neej er zit totaal geen speling in de achterbrug die is zelf al heel stevig
wat heb ik gedaan aan deze citta
zelf een achter brug gemaakt van 2 bij 2 kokerprofiel .
1 enkele gas veer in het midden achter in plaats van 2 en de 2 bevestiging’s van de veren er afgehaald.
de frame cover kap en rekje in gekort,zadel aangepast dat die lager kon.
het stuur 10 cm ingekort en weer aan elkaar gelast. stuur blokkades van het onderste kroonstuk verwijderd en het stuur slotje ook.de voorvork poten komen van een tgb scooter en is aangepast lengte is 53cm.
het voorwiel de originele as en cups er uit en wiel lagers er weer ineven een filmpje klik
30 november 2011 om 16:04 #491158Raakt jouw voorwiel de uitlaat niet als hij inveert ?
zou een beetje lullig zijn als je een keer hard moet remmen dat je er met een dubbele salto vanaf vliegt30 november 2011 om 16:25 #491127Ziet er echt super gaaf uit, mooi gemaakt man!
2 december 2011 om 11:27 #491197@ al_bundy nee gelukkig niet de voorvork is stug en veert nie zo ver in
@ jacky thnx
2 december 2011 om 15:17 #491199Ziet er leuk uit.. mooi werk!
Ik heb twee opmerkingen:
1 de stand van je achterveer.. de krachten die op je achterveer komen zorgen er voor dat deze op een abnormale manier belast gaan worden. houd rekening met extreme slijtage bij veel gebruik. ik heb geen bewegende beelden gezien van de achterbrug tov de veer maar dit lijkt mij niet gezond. ik zou daar nog ff naar kijken voordat ik ging stralen en spuiten..2 bijna het zelfde geld voor je voorvork. je hebt er voor gekozen om een si vork/voorpoten te monteren. ik denk dat je de citta hier compakter mee probeerde te maken. maar als je je voorsteld wat voor krachten en bij gewoon gebruik, schokken en veren op komen dan zou ik de poten omdraaien en monteren op de originele manier.. stel je voor dat je een aanrijding krijgt op topsnelheid zeg 75km/h en je rijd tegen een auto aan dan is het eerste wat afbreekt.. juist je voorwiel..
Maar keep up the good work!! gr EPI
2 december 2011 om 18:42 #491204
Waarom?Wat EPi hierboven beschrijft is ook precies wat ik dacht toen ik deze foto´s zag maar wilde hier niet direct een negatieve stempel op drukken. Het is niet alleen de extreme slijtage door de verkeerde belastingshoek maar is de kans ook zeer groot dat de zuigerstang van de schokdemper het begeeft bij het hard nemen van een drempel oid. Als dit onverwacht gebeurt kan je een rare klapper maken. Je bent leuk een vooral creatief bezig maar zou het zonde zijn als dit verkeerd afloopt
Ik vind je ingekorte stuur echt geweldig en lijkt mij ook wel wat
2 december 2011 om 19:03 #491205thnx voor de reactie’s
@ epi over de achter veer ben ik het met je eens maar hij houd zich goed tot zo ver. ben zelf niet een van de zwaarste nog geen 70kg ;)en de voorvork komt niet van een si maar van een tgb scooter en heb ik pas gemaakt en hoort er zo in
@waarom heb er egt rare dingen mee gedaan crossen op een zelf aangelegde pitbike crossbaan met een paar beste bulten tot dusver heeft de achter veer zich goed gehouden
mvg daniel
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.