moer achterwiel weg

Home Forums Techniek Problemen oplossen moer achterwiel weg

This topic contains 5 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by erwinko 17 years, 5 months geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
  • #208733

    rickgeurten113

    hallo,,

    ik heb op mijn vespa ciao een vario zitten en zodoende dus een snor-klok achter..de as die aan de rechterkant uit de klok door t wiel komt, zit eerst een driehoekje met lagers in en daarna komt een moer.

    die moer ben k dus kwijtgeraakt onder het rijden, en bij de locale brommerzaak kunnen ze alleen rechtsdraaiende originele moeren bestellen.

    Heeft iemand misschien een passende moer hiervoor die ook nog s linksdraaiend is??

    Die moer kan ik toch NIET onbeperkt vastdraaien want dan draai ik de moer te hard tegen t lager en dus teveel wrijving en wordt te warm toch???
    Maar loopt deze moer dan niet eraf onder het rijden??

    Alvast bedankt en iemand die een geschikte moer heeft of een idee..post it!

    #223499

    .-{2F4OV}-.

    Bij mij was deze moer ook losgetrild toen ik vario erop had gedaan. Alleen aan andere kant:S

    Dus dikke deuken in mn vario, maar gelukkig nix kapot.. Was onder mn kapot gaan vliege..

    #223500

    iaccaloco
    Bijdrager
    Berichten: 1269

    Ik kan je er niet aan helpen, maar wat ik altijd doe is dit:

    Klem je moer knálhard vast in de bankschroef, en draai dan het wiel tot ie echt niet meer verder kan….

    Met poelie-aandrijving hoeft ie op zich niet zo gek vast, maar wél met vario omdat er dan vééél meer kracht op komt te staan….

    Mocht je er geen kunnen vinden, loop dan es bij een machinefabriekje naar binnen, die kunnen de moer zó voor je maken op de draai/freesbank hoor!

    Enneh, anders zet je er toch een “normale” wiel-as in?
    Dan kun je daar weer een gewone moer op zetten….

    No probz….;)

    Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!
    #223508

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Oi dit had ik dus ook gister =)

    Het freewheel was op 1 of andere manier losgetrilt en mijn blok begon op eens toeren te maken als een gek, de hele klok was losgekomen schrok me de tyfus.

    Ideeen om vast te maken , er zitten tandjes op deze kunnen 1 kant op ! Je bakt de BEITEL + HAMER en zet de BEITEL op 1 tandje en slaat met de hamer op de beitel 🙂 Hij kan maar 1 kant op draaien en dan kan die muurvast !

    Btw moer kan je bestellen op jmpb.nl gaat toch om deze ?

    #223509

    Jelle
    Moderator
    Berichten: 5745

    nee ik denk dat hij een linksdraaiende moer moet hebben, zo 1 die je nergens kan krijgen(ik ben mijne een paar maandjes geleden ook verloren, ik heb er gewoon een normale as in gezet deze is gewoon rechtsdraaiend….en dan pas deze moer wel 😉 )

    nou ik gebruik dezelde methode als iaccaloco, bij een normale moer met tandwiel, moet je er dat tandwiel gewoon aftikken (door die ring aan de buitenkant tegen de klok(linksom dus) in te slaan) en dan kun je de moer heel mooi in de bankschroef zetten.

    #223514

    erwinko
    Bijdrager
    Berichten: 1204

    ik heb ook links draad op mijn as 🙂
    trilde eerst ook los, maar gewoon goed vast draaien 🙂

    ik heb het voordeel dat ik geen orginele vario moer erop heb maar een gewone moer
    kan gewoon doppie 22 op en geloof me, dat ding gaat vast hoor =)

    vaak zet ik de ratel erop en als hij dan hand vast zit geef ik er ff paar trappen op :bloos

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.