Michel’s *SubaruCiao*

Home Forums Perso’s Projecten Michel’s *SubaruCiao*

This topic contains 165 reacties, has 36 deelnemers, and was last updated by Michel 14 years, 7 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 166)
  • Gebruiker
  • #261854

    Michel
    Topic starter
    Berichten: 1138

    Nou, het is eindelijk zo ver. Ik ga met de Ciao beginnen.

    Ik heb hem voor 100 euries met snorkenteken gekocht. Het ziet er niet geweldig meer uit maar het belangrijkste is nog keihard. Frame is nagenoeg roestvrij en ziet er nog goed uit. De rest van de onderdelen is roestig, behoorlijk roestig zelfs. De voorvork is krom maar daar heb ik al een andere voor liggen en misschien komt er wel een EBR in maar dat bekijk ik nog wel even. De achterband was lek en uitgelubbert dus die heb ik ook gelijk vervangen. Hij liep niet toen ik hem opgehaald had. Even een nieuwe pit erin gedraait, carburateurtje schoon gemaakt, alles even na gelopen en een beetje verse peut erin en gaan met die banaan. Starte direct maar loopt niet geweldig, heel weinig trekkracht. Ik denk dat de zuigerveertjes van het standaard blokje versleten zijn. Der zit heel weinig gang in maar daar komt verandering in πŸ˜›

    Zoals jullie weten komt er een Polini Evolution met kickstart onder die momenteel door Arvid (AW-tuning) onder handen word genomen, omdat ik het zelf niet aandurfde om een hagelnieuwe cilinder te tunen. Ik wil van de Ciao een echt paradeplaatje gaan maken ten opzichte van mijn SimoCitta, die eigelijk alleen maar is om mensen mee voor lul te zetten. Weinig uiterlijk en verschrikkelijk snel πŸ˜›


    Roest?? waar?

    OO, daar!

    Nog een beetje!

    Mijn planning is om hem helemaal kaal te maken met afbijt en er een mooie dikke ronde stang tussen te lassen. Ik wil toch een beetje in de Polini kleuren gaan werken dus ik denk dat het frame wit word en de losse onderdelen netjes lichtblauw maar ik ben er nog niet uit. Ik zou ook wel een mooie parelmoerkleur willen. Daar ga ik nog eens hard over na denken.

    Het zal niet erg snel gaan maar in de loop der tijd gaat het toch allemaal goed komen. Ik kan alleen in het weekend een beetje hobbyen i.v.m. werk dus dat is best naadje maar dat mag de pret niet drukken πŸ˜‰

    Heb er ook een filmpie van gemaakt πŸ˜› Had effe niks te doen dus ik dacht laat ik eens een stukkie gaan ‘knallen’ >DIKKE CIAO πŸ˜› <

    #265123

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Ben erg benieuwd πŸ˜› wordt vast een juweeltje

    #265124

    Bo3T
    Bijdrager
    Berichten: 596

    ding trekt hard hwahah..valt bekant om als je aanrijd haha

    #265125

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    hansieb :
    Ben erg benieuwd πŸ˜› wordt vast een juweeltje

    Ik vind het nu al een juweeltje :lol

    Hij is echt heel mooi 😐 Je hebt nog een hoop werk te verzetten….:D

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #265126

    Michel
    Topic starter
    Berichten: 1138

    @ HansieB: Ik hoop dat het een juweeltje word πŸ˜€ Zoals Arvid al aangaf, er is nog een hoop werk te verzetten πŸ˜›
    Maar ik bestel gewoon alles nieuw zoals spatborden en dergelijke. Het frame maak ik kaal met Alabastine :thumb Zit nog te twijfelen tussen een EBR voorvork of de originele die ik nu heb liggen. Mijn plan is eigelijk om hem zo origineel mogelijk te houden. Mooi met bagagedragertje en alles er nog op πŸ˜‰

    @ Boet: Hij boekt hem echt hard :con Heb gewoon alle tijd om te filmen jo, haha. Het reed alleen niet echt lekker, want die voorvork werkte me tegen en zat weg te schudden op dat ding πŸ˜›

    @ Arvid: Mooi is die hè (a) Gaat allemaal goed komen!

    #265127

    peter139
    Bijdrager
    Berichten: 770

    Eindelijk maar toch:) Ik ben benieuwd wat het gaat worden. Je plannen klinken goed. Leuk dat je ook een filmpje hebt gemaakt van de beginsituatie. Succes met je project

    #265128

    Tijn
    Bijdrager
    Berichten: 157

    ziet er goed uit ,
    mooie ciao om t project mee te beginnen πŸ˜‰
    blijf je volgen πŸ˜€
    good luck

    #265129

    Michel
    Topic starter
    Berichten: 1138

    @ Peter: Het gaat gebeuren πŸ˜› Ik hoop dat het wat word. Bij mijn 2 Citta’s had ik toen geen foto’s en dergelijke van het begin. Daar baalde ik goed van want die zagen er echt niet uit. Vooral de Bordeaux Citta was er erg aan toe en mijn SimoCitta was mintgroen 😐 Ik denk dat gebeurt me niet weer dus ik ben gister toch in de weer geweest met de achterband dus gelijk maar even gedaan :thumb

    @ Tijn: Ik dacht bij mijn eigen: “Die Ciao heeft duidelijk een nieuw leven nodig” :con Ik ben altijd meer van de revisie. Veel mensen kopen veel te snel nieuwe spullen en die kapote spullen worden in een hoek gegooid. Als iedereen dat doet is er straks helemaal niks meer voor te krijgen :P:!
    Wanneer kom ie eens langs??? Duurt allemaal veel te lang hè, wil die kadett wel eens zien :whistle

    #265130

    LeMoN
    Bijdrager
    Berichten: 1849

    gezien jou cittatje, denk ik dat dit ook helemaal goed gaat komen πŸ˜€

    #265131

    Martijnvanheerde
    Donateur
    Berichten: 2227

    Komen er nog 5-spakers onder?

    #265132

    Michel
    Topic starter
    Berichten: 1138

    @ Lemon: Tnx, persoonlijk vind ik de Bordeaux rode nog het mooist. Die heb ik toen verkocht. Mijn Citta moet nog steeds een keer gedaan worden. De verf springt er vanaf πŸ˜›

    @ Martijn: Ik heb al een beetje rond zitten zoeken. Lijkt me wel veel mooier, want dit is niks. Ik wil deze velgen toch stralen en in de grondverf zetten. Even kijken hoe het er dan uit ziet en dan zie ik wel verder πŸ™‚

    #265384

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    Ik ben er precies 1 maand mee bezig geweest en om eerlijk te zijn heb ik er niet zo veel lol ingehad. Had zo’n idee van: “oh, dat doe ik wel eventjes”.:lol Maar als je niet voor jezelf bezig bent realiseer je je pas hoeveel tijd erin gaat zitten en met elk uur zie je je uurloon zakken:(

    Ben eigenlijk wel blij dat het blok uit de deur is, had niet verwacht dat het zo veel tijd zou innemen:con Ik snap nu geheel waarom tuningsbedrijven zulke flinke bedragen voor de tuning vragen, het kost gewoon heel veel tijd. Ze doen alles 2x zo snel en 2x zo goed als ik en zijn hun geld zeker waard !:)

    Foto’tjes van het geheel:











    Veel plezier ermee:thumb Zult het engine met grote zorg moeten monteren aangezien er niet meer zo’n centreerring op het carter zit (was eraf gebeund door vorige eigenaar)

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #265385

    Michel
    Topic starter
    Berichten: 1138

    Jiiiiiiieeeeeeehhhhhhhhaaaaaa! Mop moooooop! πŸ˜€

    Tnx man! πŸ˜‰ Je zal het wel op je rekening zien binnekort :lol

    Wel balen weer, van dat carter. Maar het nauwkeurig in elkaar zetten doe ik toch altijd wel dus dat komt wel goed!

    De krukas heb ik alleen nog steeds niet gedaan :bloos Zal der is werk van maken!

    #265386

    st3yn
    Bijdrager
    Berichten: 683

    Zeker nice getuned! Geil membraampje, dikke uitlaatpoort en gatenkaas πŸ˜€

    Als dat niet gaat blazen weet ik het ook niet meer.

    #265387

    .-{2F4OV}-.

    Zo dat ziet er dik uit maat! Cker nice! Wordt bruut jonge:thumb

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 166)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.