Meedenken: setup voor snel optrekken zonder overtoeren

Home Forums Techniek Opvoeren Meedenken: setup voor snel optrekken zonder overtoeren

This topic contains 26 reacties, has 9 deelnemers, and was last updated by Gratje 5 years, 6 months geleden.

12 berichten aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
  • Gebruiker
  • #770854

    Gratje
    Topic starter
    Berichten: 499

    We zullen gewoon wat keer opletten. 😉
    @aa-t
    past die 2e frees ook in een Dremel?
    en waar te koop? Bouwmarkten?
    ow wacht. Action. Lees ik nu.

    #770873

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2445

    We zullen gewoon wat keer opletten. 😉 @aa-t past die 2e frees ook in een Dremel? en waar te koop? Bouwmarkten? ow wacht. Action. Lees ik nu.

    De 2e frees krijg je niet bij de Action (wel een heleboel andere dingen). Het freesje waar je het over hebt kan je in ieder geval bij elke bouwmarkt vinden met een afdeling voor de Dremel (kost wel €10). Succes :thumb

    #770896

    CITTADARAH
    Bijdrager
    Berichten: 361
    #774032

    Gratje
    Topic starter
    Berichten: 499

    Een kleine update. Inmiddels een cartersetje uitgeveild.

    https://vespa-ciao.nl/uploads/hm_bbpui/774032/zbu0b0k5y0py9pdqnprerwkiaxcjkqiz.jpg

    #774037

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2445

    Dat rijdt wel 🙂 Ga je de poorten ook nog doortrekken in het carter?

    Blokje verdiend wel een goede schoonmaakbeurt 😆

    #774041

    Gratje
    Topic starter
    Berichten: 499

    Ik weet nog niet of ik de poorten door ga trekken. omdat ik eigelijk niet weet met welke cilinder ik wil gaan rijden.
    of kan ik spoelpoorten gewoon doortrekken voor “universeel” gebruik?

    en heb geleerd dat ik eerst moet boren/slijpen/vijlen voordat we gaan schoonmaken  😉

    #774106

    CITTADARAH
    Bijdrager
    Berichten: 361

    @gratje Pm me voor een leuke cilinder 😉

    #778930

    Gratje
    Topic starter
    Berichten: 499

    Vandaag een andere carter uitgevijlt. Verder naar “links” voor een latere inlaat sluittijd. Nu op 122 graden open en 45 graden sluiten met een snorkrukas.
    Alleen mijn twijfel over het dunne randje wat boven is over gebleven. Nu nog 1.2mm dik.
    Zou dit nog genoeg zijn om de inlaat te sluiten?

    20180925_19503220180925_195051

    #778932

    Jelle
    Moderator
    Berichten: 5743

    Dat randje voldoet wel hoor, zou mij meer zorgen maken voor de groeven in je inlaatvlak…

    Maar ook dat zal nog wel rijdbaar zijn.

    #778935

    Gratje
    Topic starter
    Berichten: 499

    Die krassen vallen gelukkig mee. Alles sloot nog netjes voordat ik begon te veilen. Met deze krassen erin. Grotendeels is ook vuil. Even gauw op gepoetst met een schuursponsje
    20180925_205053

    #778936

    Gratje
    Topic starter
    Berichten: 499

    En dan even verder over de krukas timing.
    Ik heb nu dus:
    inlaat opent op 122 graden.
    Inlaat sluit op 45 graden.
    Inlaadtijd open: 167 graden.
    Volgens de how to van de krukas berekening zou je met een hogere inlaadtijd meer toern krijgen en minder koppel onderin het toerengebied. Dus met die 167 graden ben ik wel tevreden. Meer vermogen onderin toch? Is die 45 graden sluiten acceptabel?
    of toch een brom krukas erin? Dan schuift de timing ongeveer 10 graden later. (Berekend op tonnis carter uit de how to)
    dan sluit ie op ongeveer 55 graden en zou bij 112 graden openen. Inlaadtijd blijft gelijk op 167 graden.

    #779067

    Gratje
    Topic starter
    Berichten: 499

    Uiteindelijk toch maar een nieuwe DMP krukas gehaald. Alles in elkaar gezet maar vergeten de timing te meten…..
    in ieder geval ik heb nog carterdruk (dus niet te veel geveild gelukkig).
    Imitatie 43mm cilinder erop en het loopt allemaal heel netjesmet een sito plus. Nog geen top durven rijden. Met orginele 94mm poelie maakt ie toch wel wat hoge toeren. Trekkracht genoeg en eigenlijk amper een dip in het begin die je normaal hebt met poelie.

12 berichten aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.