hey Wim
dit had ik al gezien maar staat er niet tussen
het gaat om een malossi cilinder met een standaard hemd dus om deze in een snor mix blok te schuiven moet ik het hemd stukje afdraaien
voor mij geen probleem
nou zit het met malossi meestal wel goed
de rest van de setup zit wel goed
een vergelijkbare setup had ik in de jaren 90 ook al
polini evolution 19mm
pinasco 80 met hoge druk kop
pinasco variateur
pinasco vliegwiel
langzaamste vario vertanding
met standaard veer voor de schijven
en strakke veertjes voor de segmenten
toen de lichte gewichtjes
de grootste schijven
simonini uitlaat
grillo velgen
deze setup draaide als een malle
net een turbo
koppeling kwam pas bij 6500 rpm in actie
het moment dat het koppel er in kwam
vollebak trekken
burnouts
en wheelies
een nadeel was dat een vespa Si met een kwartiertje door de brandstof heen was
en de top niet boven de 80km kwam
ook nu hoeft het niet loei hard
als het maar trekt en ik wil met 50cc blijven rijden
vroeger was je bij ons in Lelystad met een setup als hier boven omschreven meteen je blok kwijt
dus je route moet altijd kort en snel zijn
om de bmw’s en of the road’ste vnan politie te kunnen afschudden
ze hadden daar speciaal een team voor brommertjes pakken
in de jaren 90 Vespa SI vario polini evolution pinasco 80 simonini uitlaat dus trekken als een beer