malossi 50cc ervaring

Home Forums Mening & ervaring Cilinders malossi 50cc ervaring

This topic contains 2 reacties, has 2 deelnemers, and was last updated by Vespa doei 3 years, 6 months geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
  • #801791

    Vespa doei
    Topic starter
    Berichten: 105

    hallo vespa aanbidders

    ben van plan een de volgende setup te gaan opbouwen
    origineel standaard snor carter met 10/7 super standaard luchtfilter
    zij inlaat 20mm powerfilter en powerbox
    standaard snor krukas
    malossi 50cc
    simonini circuit
    vario

    heeft iemand ervaring met deze malossi cilinder
    doel stelling is goed trekkende 50cc
    en wat is jullie verwachting qua presentatie

    ben benieuwd naar jullie mening en eventuele tips/aanvullingen

    in de jaren 90 Vespa SI vario polini evolution pinasco 80 simonini uitlaat dus trekken als een beer
    #801793

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2597

    Misschien staat ie er tussen.

    Cilinders (Vespa Ciao / Gilera Citta)

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #801794

    Vespa doei
    Topic starter
    Berichten: 105

    hey Wim
    dit had ik al gezien maar staat er niet tussen
    het gaat om een malossi cilinder met een standaard hemd dus om deze in een snor mix blok te schuiven moet ik het hemd stukje afdraaien
    voor mij geen probleem

    nou zit het met malossi meestal wel goed
    de rest van de setup zit wel goed
    een vergelijkbare setup had ik in de jaren 90 ook al

    polini evolution 19mm
    pinasco 80 met hoge druk kop
    pinasco variateur
    pinasco vliegwiel
    langzaamste vario vertanding
    met standaard veer voor de schijven
    en strakke veertjes voor de segmenten
    toen de lichte gewichtjes
    de grootste schijven
    simonini uitlaat
    grillo velgen
    deze setup draaide als een malle
    net een turbo
    koppeling kwam pas bij 6500 rpm in actie
    het moment dat het  koppel er in kwam
    vollebak trekken
    burnouts
    en wheelies
    een nadeel was dat een vespa Si met een kwartiertje door de brandstof heen was
    en de top niet boven de 80km kwam

    ook nu hoeft het niet loei hard
    als het maar trekt en ik wil met 50cc blijven rijden
    vroeger was je bij ons in Lelystad met een setup als hier boven omschreven meteen je blok kwijt
    dus je route moet altijd kort en snel zijn
    om de bmw’s en of the road’ste vnan politie te kunnen afschudden
    ze hadden daar speciaal een team voor brommertjes pakken

    in de jaren 90 Vespa SI vario polini evolution pinasco 80 simonini uitlaat dus trekken als een beer
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.