Loopt prima, na een tijdje sta ik stil

Home Forums Techniek Problemen oplossen Loopt prima, na een tijdje sta ik stil

This topic contains 4 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by Raoul 2 weeks, 2 days geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker

Raoul
    Topic starter

Beste,

Ik heb een paar weken geleden een Vespa Ciao gekocht in geheel originele staat. Zover ik weet is er nog nooit iets aan veranderd. Om deze reden ging hij ook maar 25 max. Mijn plan was om hem iets op te voeren en dat is gelukt. Dit is wat ik er aan heb veranderd:
    – trekveren (groen)
    – citypower uitlaat
    – nieuwe vsnaar
    – 70mm poelie

Ik zit nu echter met het probleem dat ik na een tijdje rijden ineens power verlies. De ciao maakt dan nog wel toeren (althans zo lijkt het) maar ik kom niet of amper vooruit. Zou iemand mij kunnen vertellen waar dit aan ligt?

(ik had ook een paar extra gaatjes in het luchtfilter gemaakt, deze heb ik inmiddels ook weer afgeplakt want ik dacht dat het daar aan zou kunnen liggen. Hier merk ik verder niet echt iets van)

Raoul

Raoul
    Topic starter

* ook heb ik er een nieuwe sproeier ingezet (42)

Raoul

Semmad
    Bijdrager

Ik vind de groene veertjes wel erg optimistisch voor een std snorblokje.
    Sproeier .42  lijkt mij niet verkeerd voor een std snor met citypower.
    Zie de lijst.
    https://vespa-ciao.nl/sproeier-database/

Of het een warmloper is, wat je in een ander topic vraagt, dat lijkt me sterk.
    Het kan wel natuurlijk, maar met een originele snor, alleen met citypower uitlaat lijkt me sterk.
    Je hebt de sproeier al naar 42, kan net de verkeerde zijn maar loopt er zeker niet door warm.
    Je gooit wel mengsmering benzine in de tank?
    Laat eens in een filmpje horen hoe die optrekt en verder rijd.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Thomas Diepvens
    Bijdrager

Hallo,
    ik heb een Vespa ciao(snor) met een bromklok in omdat hij met een snorklok teveel toeren draaide naar mijn mening… nu ik de bromklok heb zijn de toeren veel beter maar nu gaat hij natuurlijk veel sneller(40-45)
    nu is mijn vraag, hoe kan ik hem trager laten rijden(ongeveer 35) zonder dat hij teveel toeren maakt?

Raoul
    Topic starter

Beste Semmad,

Ik trek een stuk sneller op door de groene trekveertjes. Ik heb ook nog één niveau minder heftig (de grijze geloof ik). Stel je voor om die er in te doen?

Wat de sproeier betreft. Ik had er eerst een 36 in zitten. Heel veel verstand heb ik er niet van, maar door de 42 er in te doen trilt de ciao een stuk minder. Ik heb eventueel ook nog een 40 liggen.

Verder zal ik nog even filmpjes maken, ik hoor graag wat je van de filmpjes kan zien!

Raoul
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.