Loopt niet stationair

Home Forums Techniek Mechanisch Loopt niet stationair

This topic contains 5 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by Tjetse 1 month geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker

Tjetse
    Topic starter

Goeiendag sleutelaars,

Ik heb sinds 4 dagen geleden een ciao mix (snor), prachtig ding. vrijwel in nieuwstaat, eergisteren kwam ik thuis en zette ik hem op de standaard en gaf ik hem even gas voluit, nu drukte ik toen op de compressiehendel op hoge toeren, hoorde dat een ciao blokje dan knallen maakt. dus ik dacht natuurlijk “dat moet ik ook even zien” met mn domme kop… hij knalde wel een paar keer ja…. vervolgens liep ik hem aan en verzoop hij bij de stationair toeren, en kwam moeilijk van z’n plek. en net iets erboven. heb al heel wat dingen aangepakt, nieuwe bougie nieuwe bougie kabel nieuwe bougiedop, dus de ontsteking is wel redelijk uitgesloten. nu hoor ik ook wanneer hij dichtbij de stationair toeren komt dat hij ineens heel erg een zuig geluid maakt uit het luchtfilter. als ik dan 1 gat dicht houd van de 3 van het luchtfilter loop hij iets beter. heb de deo-test ook gedaan en liep iets beter met wat deo op het spruitstuk, maar als mijn wiel stil staat Viel hij nog steeds uit. heb ook de compressie knop helemaal gedemonteerd gepoetst en gemonteerd, want ik dacht dat hier misschien vuil tussen gekomen was, maakten geen verschil. ik heb dus de ciao mix, ik zag na een dag dat het oliepompje een ruime cm van het blok was. dus ik dacht dit moet het wel zijn, was het niet had alles met vloeibare pakking weer gemonteerd en helemaal gepoetst. carburateur is ook helemaal schoon. wie o wie kan mij hiermee helpen……

Beste antwoord

Robin_Ciao
    Bijdrager

Ja ik ken het, zelf ook al een paar keer gedaan😅. Waarschijnlijk is je keerring eruit gesprongen. Dan moet je je vliegwiel eraf halen en eens kijken hoe de keerring erin zit. Het kan ook zijn dat aan de kant van het oliepompje je keerring eruit is. Of er is ergens een pakking kapot gegaan, waar spuit je de deo als die beter loopt?
    Mvg Robin

Tjetse
    Topic starter

keerring bij oliepompje zat inderdaad wal apart, deze heb ik weer goed gezet. zal van de week even blokje eronder weg halen. overal op het blok deo gedaan, bij spruitstuk liep hij iets beter. maar klinkt idd logisch van de keerring.

Tjetse
    Topic starter

Is gefixt! loopt helemaal goed. bedankt! maar op het begin dipt hij nog een beetje, zit nu een sproeier 32 in volgensmij. win ik wat kracht als ik er een malossi filter op doe en een grotere sproeier? wil er ook nog een krul uitlaatje onder doen. wat is dan aangeraden qua sproeiers?

Semmad
    Bijdrager

Dipje kan zijn omdat ie nog koud is. Als het buiten kouder is duurt dit langer. Gebruik langer de choke.
    Heeft hij een dipje als ie warm is dan kan dat het aangrijpen van de koppeling zijn, dit is normaal.

Sproeier 32 zal het wel niet zijn.
    Daar loopt zelfs een snorciao niet normaal op.
    Zal wel iets groter zijn.

Met een mallosiefilter win je niets, alleen meer herrie.
    Is totaal overbodig met carburateurs onder de 13mm en/of standaardcilinder.

Een bromfilter wil wel helpen ipv het snorfilter.
    https://www.jmpbonderdelen.nl/luchtfilter-als-org-citta-ciao.html

Je kan een citypower uitlaatje monteren.
    https://www.jmpbonderdelen.nl/uitlaat-vespa-ciao-mix-citypower-23-5mm.html

Bestel deze sproeiers bij om het hele gebeuren na montage goed af te kunnen stellen.
    https://www.jmpbonderdelen.nl/sproeierset-dellorto-5mm-40-50-6-stuks.html

Als hij met dit setje goed loopt, hij zal 35-40 rijden, en wat beter optrekken.
    Verwacht geen wonderen. Het is geen scooter(vario).
    Het blijft een oldtimer brommertje met simpele centrifugaalkoppeling..

Als het beetje toegenomen vermogen toereikend is, zou je een iets kleinere poelie kunnen monteren
    voor een iets hogere top.
    Echter gaat dat zeer ten koste van de trekkracht.

Ik ben er van uit gegaan dat je set up nu standaard is, en dat je snor nu 25km/u rijdt.

Gr. Wim.

• Deze reactie is gewijzigd 1 month geleden door Semmad.
    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Tjetse
    Topic starter

Heel erg bedankt voor de duidelijke uitleg, ja geloof het of niet maar deze zit er wel in. Is een mix blokje, ik geloof dat dat begrensde Carters zijn? Dat is wat ik las tenminste. Maar dan ga ik wel even voor dat setje wat je gestuurd hebt. Rijd alleen wel eens naar school en daar zijn nogal vaak Rollerbanken dus dan koop ik het alleen voor gebruik in mijn omgeving.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.