This topic contains 32 reacties, has 12 deelnemers, and was last updated by Korenberg 16 years, 6 months geleden.
-
Gebruiker
-
3 september 2007 om 10:24 #194858
het kan gewoon met std kop.. maar je kan ook 2ehands carters kopen en die alvast bewerken he.. je weet maar nooit of het fout gaat
3 september 2007 om 10:42 #194859en kwa sproeier moet je gewoon even kijken,maar altijd beter te groot dan te klein.. bij te groot gaat hoogstens bougie kaduk en bij te klein warmlopers en vast naaiers.
met afstellen gewoon naar de bougie kijken na je 10 min gereden heb.
grijs=te klein dus moet je grotere sproeier
koffie(met melk) bruin= goed
zwart= te groot dus kleinere sproeier3 september 2007 om 17:15 #194860michiel ciao :
het kan gewoon met std kop.. maar je kan ook 2ehands carters kopen en die alvast bewerken he.. je weet maar nooit of het fout gaatOke dan, en dat is opzich wel slim, heb wel ervaring met slijpen 😛 in cilinders van scooters enz,
Dus dat gaat wel goed, maar opzich geen verkeerd id.Dan is dit :
Jelle1989 :
je kan je ook een 2dehands 70cc athena kopen vn mij.. heb je voor 60 euro een snel blok, hoef je alleen nog maar je carb en filter erop te zetten, en dan een uitlaat en rijden maar..Misschien nog helemaal niet zon gek id:P
alleen moet dit dus allemaal passen? ivm ontsteking enz? cp of elektrisch oid?
Geen id wat het verschil is:@weg-gevaar :
en kwa sproeier moet je gewoon even kijken,maar altijd beter te groot dan te klein.. bij te groot gaat hoogstens bougie kaduk en bij te klein warmlopers en vast naaiers.
met afstellen gewoon naar de bougie kijken na je 10 min gereden heb.
grijs=te klein dus moet je grotere sproeier
koffie(met melk) bruin= goed
zwart= te groot dus kleinere sproeierJa klopt, zelfde als met een scooter:P
Ik post mn uiteindelijke setup dan wel in het “welke sproeier moet ik hebben ” topic:PMaar igg bedankt, ga eens even opzoek naar een blokje oid;)
5 september 2007 om 22:23 #194892wel ff opletten dat je een mix blokje hebt he;)
1 oktober 2007 om 18:20 #195030Oke om hier even op terug te komen.
Ga morgen kijken voor een andere cilinder
Kzie wel wat ze daar hebben (Jos Dijkman)
Hoop een DR70 Evo, lijkt me een fijne cilinder alsik hier zo ronkijk.Anders een andere “goedkope” 70.
Eerst maar even zo erop schroeven, dus met mn City power uitaatje.
En de rest st, kijk wel hoe dat rijd, anders binnenkort inlaat vijlen en grotere carb enz:)Nog 1 vraagje dan, moet ik nu gelijk mn luchtfilter al aanpassen?
Of komt dat pas bij grotere carb oid.Danku:knuffel
1 oktober 2007 om 18:24 #195031maakt niet echt uit..
had het zelf wel gedaan, maar je mag het zelf weten..de echte baat ervan heb je pas met een 13/13 en geveilde inlaat
Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.1 oktober 2007 om 18:50 #195032Oke.
Dan ga ik even kijken hoe dat gaat lopen8)
2 oktober 2007 om 15:43 #195035Oke ben eruit,
Bestel gewoon een DR Evo,
Laat ik de rest nog even lekker zo zitten.
St poelie is 83mm gemeten. Dat laat ik ook lekker zitten, vind het leuker als die leukt optrekt dan hoge top;)Nu had ik nog 1 vraagje:bloos
Welke trekveertjes zijn het best om te bestellen?
Op JMPD staat een setje van 3 van polini, en een setje van 3 van malossi. en 3 losse van polini.
Dit gaat per sterkte neem ik aan, dus welke zijn het fijnste oid om fatsoenlijk weg te komen?Iig bedankt, hoop dat dit een beetje leuk gaat lopen:)
/edit
Zitten er pakkingen bij die DR?
En ik ga er met de st kop op rijden, moet daar dan een pakking tussen?omdat er standaard geneen tussen zit;)2 oktober 2007 om 16:45 #195037Als ik jou was zou ik de trekveren van polini nemen.
De 3 losse trekveren van polini zijn de sterkste die je kan krijgen dus die zijn niet goed voor jou setup.
Je moet dan de blauwe of de groen trekveren erin doen.
Ik had de groene erin dat vond ik lekkereder rijden met 70 cc.Je krijgt er als het goed is een voetpakking bij en het is wel het best om dan met een koppaking te rijden.
Dus die moet je er ff bij kopen.2 oktober 2007 om 20:25 #195038Oke, dan haal ik die binnenkort.
Ik heb nu net een DR Evo gehaald.
Hij past nu net niet op de carters:lol , maar dat is geen probleem.
Hun adviseerde ook sproeier rond de 66. dus heb er een paar mee.Koppaking zal ik er nog even bijhalen dan.
2 oktober 2007 om 20:37 #195039Korenberg :
Oke, dan haal ik die binnenkort.
Ik heb nu net een DR Evo gehaald.
Hij past nu net niet op de carters:lol , maar dat is geen probleem.
Hun adviseerde ook sproeier rond de 66. dus heb er een paar mee.Koppaking zal ik er nog even bijhalen dan.
Dan heb je het nieuw type begrensde blok waar alleen 50cc in past.
Je moet ff de carters bijveilen, is maar een dun schilletje dus dat valt wel mee.
Eigenlijk vindt ik het best zonde om een blokje wat net 2000 km heeft gelopen op te gaan fokken en uit elkaar te gooien om de inlaat te bewerken:'(
Ik vindt dat een blokje wat nog nooit uit elkaar is geweest toch net ff wat fijner loopt, ik weet niet waarom maarja:lol
Succes in ieder geval, en als je de boosterpoorten ook gaat doortrekken, dan zou ik toch ff een 2de hands ”oefen” cartertje kopen om te beginnen8)
Veel mensen gaan in het begin te ver waardoor je een mooi kijkgaatje over houd, dat zou eeuwig zonde zijn van je 2000 km oude carter.:!
Nogmaals succes2 oktober 2007 om 20:42 #195040ik zou het ook eerst proberen op een oud cp cartertje idd
3 oktober 2007 om 14:57 #195057Te laat, dit had ik nog niet gelezen:lol
Maar gelukkig kan ik goed overweg met de dremel.Heb de carters verder nog niet aangepast, alleen cilinder passend gemaakt,
scheelde iets van 0,5 mm dat het past.Voor de rest ga ik (nog) niet in lopen slijpen oid, kijk eerst wel hoe het zo rijd,
Hij loopt inmiddels weer, sproeier 66 adviseerden hun, maar die was aardig te groot.
met 62 gaat het al wat beter, maar nog gaat die amper vooruit.Kan het wel dat er een kleinere sproeier inmoet? of moet ik eerst ergens anders gaan kijken?
Gok zelf toch de sproeier, omdat van 66 naar 62 al een stuk beter ging.Begrensd carter, dan heb ik zeker ook zon leuke bus bij de inlaat zitten zoals ik hier laatst zag?
Dan ga ik dat geneens proberen:lol . Maar is wel netjes gedaan hoor, alleen tapeinden er uit gedraaid maar de rest lekker inelkaar laten zitten, prop bij de krukas, en daarna doorgespoeld met benzine en met compressor doorgespoten, zodat er geen “vijlseltjes”:lol meer inzatenHun vonden het ook de beste keus voor cilinders,
Was 65€, ze hadden een athena liggen voor 85, maar dacht doe mooi de DR;)8 oktober 2007 om 09:28 #195067Zit nu een sproeier 45 in=)
Lijkt me aardig klein, maar groter loopt die echt niet, met 50 loopt die alleen redelijk goed zonder filter…Enigste probleempje is dat mijn uitlaat voor een 23,5mm aansluiting is, en de dr 22….
Hier ga ik zo even wat voor fixen. of ik haal een andere uitlaat,
Wat is dan een echt goede keuze voor een DR Evo?8 oktober 2007 om 09:30 #195068geef je luchtfilter meer lucht, ik hat laatst met mijn 42alu, speedengine, tuned krukas en proma gun in me 13/13 een 62 sproeier en liep stront met me orginele malossi filter, gaten erin hielpen een beetje, ik hat nog een polini filter vol gaten liggen en die erop gezet en moest ik 70 erin doen en loopt nu perfect, thomas adviseerde me om hem meer lucht te geven
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.