Ledjes op brommer

Home Forums Techniek Elektrisch Ledjes op brommer

This topic contains 12 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by Ndc 18 years, 1 month geleden.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Gebruiker
  • #158021

    Ndc
    Topic starter
    Berichten: 34

    Ik wil graag ledjes als koplamp hebben nou heb ik ledjes gevonden met een helderheid van 20000mcd. Maar ik zou niet weten hoeveel ledjes ik erop moet zetten. En dat heb ik ook met ledjes voor onder m’n ciao hoeveel heb ik er nodig voor een mooie gloed.

    Nander

    #159128

    Fredzzz
    Moderator
    Berichten: 1512

    meeste felle leds zijn tussen 3 tot 4 volt, ga maar van 3 uit…

    dus als je ze in serie wil aansluiten, kan je maar 3 aansluiten op een 9volt batterij…

    als je ze in parallel aansluit, kan je zoveel je wilt aansluiten, maar dat zuipt je 9volt batterij leeg…

    leds zijn wel illegaal (als je het nog niet wist:D) maar voor SHOW of PERSONELIJK gebruik mag je ze op je brommer hebben dacht ik, maar ze moeten dan UIT staan (correct me if i’m wrong)…

    dus je kan alles makkelijk doen, en 3 leds in serie op een 9volt batterij aansluiten met een bijpassende weerstand en een schakelaar, en die als koplamp gebruiken…

    suc6 tot zovere…

    #159130

    Ndc
    Topic starter
    Berichten: 34

    Zou het eigenlijk toegstaan zijn als koplamp als vervanging van de standaard gloeilamp?

    En zo ja hoeveel heb ik er dan ongeveer nodig om een goed zichtbare bundel te krijgen?

    #159131

    Fredzzz
    Moderator
    Berichten: 1512

    neej, leds (omdat ze een andere kleur geven bijv. en volgens mij nog meer redenen) mogen NIET als vervanging voor ander licht soorten op een brommer worden geplaatst…

    het is wel vet dus ik zou het gewoon doen maar eigenlijk, als je veel rijd, zou je een werkende koplamp moeten hebben, en ergens anders leds plaatsen…anders krijg je constant boetes en dan is het niet leuk meer…

    #159132

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6958

    Fredzzz :Leds zijn wel illegaal (als je het nog niet wist:D) maar voor SHOW of PERSONELIJK gebruik mag je ze op je brommer hebben dacht ik, maar ze moeten dan UIT staan (correct me if i’m wrong)…

    Eeehm, auto’s, motoren en nieuwe brommers hebben toch ook LED achterlicht??? Of heb je het alleen over voor?

    #159133

    Fredzzz
    Moderator
    Berichten: 1512

    zover ik weet mag je niet je eigen leds plaatsen…motoren en snorbrommers zijn wat anders (:D), en ik zou het zo niet weten maar ik denk niet dat het mag, ik bel zo anders ff de politie om te vragen…

    en ik denk dat de autos en motoren (en de voertuigen die WEL leds gebruiken als licht) ervoor goed gekeurd zijn…

    en zoals ik al zei, je mag geen andere kleuren gebruiken dan toe gestaan, dus stel dat je leds wel mocht gebruiken, dan kan je voor geen GROENE en BLAUWE leds plaatsen en achter weer ROODE en GELE…

    ik zoek het nog ff uit maar ik ga er 90% vanuit dat het op een brommer (snor) niet mag…

    #159134

    Vespaciao
    Bijdrager
    Berichten: 12

    hier is een website vul de gegevens in
    http://www.quickar.com/bestledcalc.php?session=

    #159136

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2442

    hmz.. ik denk dat als je van de juiste kleur gebruik maakt ze niet heel moeilijk gaan doen.. je hebt ja ook van die kleine lampjes voor op je fiets.. zitten ook ledjes in..
    enigste waar ze volgens mij nog moeilijk over zouden kunnen doen is het feit dat je niet egt een lichtbundel krijgt.. is weer op te lossen met meerdere/sterkere leds.. mja.. die moet je dan ook weer kunnen aansluiten natuurlijk..
    maja.. even fredzzz afwachten naar zijn vordering in het onderzoek

    #159137

    Fredzzz
    Moderator
    Berichten: 1512

    AA-T :
    hmz.. ik denk dat als je van de juiste kleur gebruik maakt ze niet heel moeilijk gaan doen.. je hebt ja ook van die kleine lampjes voor op je fiets.. zitten ook ledjes in..
    enigste waar ze volgens mij nog moeilijk over zouden kunnen doen is het feit dat je niet egt een lichtbundel krijgt.. is weer op te lossen met meerdere/sterkere leds.. mja.. die moet je dan ook weer kunnen aansluiten natuurlijk..
    maja.. even fredzzz afwachten naar zijn vordering in het onderzoek

    nou nog niet 100% af met me onderzoek maar mn maat werd een keer met mijn citta angehouden waar ook leds op zaten, mag dus niet…kreeg geen boete omdat die agent zogenaamd geen papieren bij zich had…wtvr…

    het mag niet, vooral niet in andere kleuren, alleen wil ik, en iedereen hier lijkt me, weten of je ze WEL mag hebben in de juiste kleur en evt. de juiste cd/m2

    #159138

    Ndc
    Topic starter
    Berichten: 34

    Dankjewel ik zal wel eens met de politie bellen of het nou is toegstaan. En ik hoop dat het mag en anders hou ik m’n gloeilampje en p[laats ik leds eromheen.

    #159139

    Fredzzz
    Moderator
    Berichten: 1512

    Ndc :
    Dankjewel ik zal wel eens met de politie bellen of het nou is toegstaan. En ik hoop dat het mag en anders hou ik m’n gloeilampje en p[laats ik leds eromheen.

    ik zou er idd leds omheen plaatsen ofzo…

    #159156

    Ndc
    Topic starter
    Berichten: 34

    Ik heb me ledjes in me voor en achterlicht zitte. Ziet er heel vet uit kmoet er nog es een foto van maken en ik ben blij dat het glaasje op de koplamp het licht een beetje verspreid want toen ik ze had gesoldeerd keek ik er ff in en een tijd lang zach ik steeds stipjes. Dus alles is goed gelukt en tot nu toe nog geen problemen gehad met de politie.

    #159178

    Ndc
    Topic starter
    Berichten: 34

    Hey hier zijn wat fotos van me lampen:
    Me koplamp uit:

    Me Koplamp aan:

    Me Achterlicht uit:

    Me Achterlich aan:

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.