Koppeling loopt aan…

Home Forums Techniek Mechanisch Koppeling loopt aan…

This topic contains 6 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by Jorden 4 years, 9 months geleden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
  • #787790

    Jorden
    Topic starter
    Berichten: 3

    ED926468-993E-462F-BF3E-599725B6312Ehi, op de een of andere manier loopt de koppeling van mijn citta ineens aan… het buitenhuis met de pully waar de snaar overheen loopt loopt tegen het frame aan waar het blokje in hangt. Het buitenhuis is ook te bewegen in de africhting, en is ook niet verbonden met het centrifugaaldeel dat meedraait met de krukas. Bij demonteren zag ik dat de hoge ring die op de basisplaat van het centrifugaaldeel gelast zit, los was gebroken. Heb een nieuwe set besteld, en gemonteerd maar dat maakt niets uit; buitenhuis kan nog steeds tegen het motorframe worden gedrukt. Wie weet het?

    #787810

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2102

    hi, heb je de welbekende “ring met opstaande rand” tussen de koppeling en je vliegwiel zitten?

    #787811

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    Aan de achterzijde van de koppeling (in de pully) hoort een circlip te zitten met daarachter een 3-tal geharde ringen. Zitten deze er bij jou nog?

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #787813

    Jorden
    Topic starter
    Berichten: 3

    Hoi, ik heb een nieuwe koppeling gekocht, en (net als bij de oude) zit daar idd. een borgclipring in. Ik heb de clipring er niet uitgehaald, maar ga ervan uit dat de geharde ringen daar zitten.

    Wat ik zou verwachten is een ring die ik op de krukas moet schuiven voordat ik de pully erop schuif, om zo te voorkomen dat de pully zover naar binnen schuift dat hij het motorframe raakt…..

    #787814

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    Wat ik zou verwachten is een ring die ik op de krukas moet schuiven voordat ik de pully erop schuif

    Daar hoort idd een ring tussen te zitten met een opstaande rand. Als die ontbreekt, of verkeerd om zit, zit je koppeling los

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #787827

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2102
    #787840

    Jorden
    Topic starter
    Berichten: 3

    Besteld, dank’

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.