Kleiner is harder?

Home Forums Techniek Afstellen Kleiner is harder?

This topic contains 11 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by zevenenergie 4 years, 11 months geleden.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Gebruiker
  • #786796

    FL4WLESS
    Topic starter
    Berichten: 167

    Forumleden,

    Sprak gisteren een maatje van me, en die kwam met een verhaal waardoor ik volledig aan mijn hele bestaan en identiteit ben gaan twijfelen. Hij zei: Hoe kleiner je je sproeier afstelt hoe feller je citta wordt. Dus dat je een balans moet vinden tussen de normale sproeier maat en een warmloper. Dus hij moet net niet warmlopen, dan presteert hij het best?

    Ik ben erg onzeker en bang geworden en zal de komende tijd huilend in de feutushouding naast mijn citta liggen tot iemand mij komt verlossen van deze onzekere en brandende pijn van binnen.

    help

    #786802

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2445

    Ah de mythische sproeier tuning, het gouden ei.. 🙄
    Vergeet dat hele verhaal alsjeblieft zo snel mogelijk en hou het gewoon bij de ‘normale sproeier’. Na anderhalf eeuw verbrandingsmotoren is dat inmiddels wel beproefd.

    Je sproeier stel je af op vol gas. Ofwel het hoogste toerental van het blokje.
    Aangezien we hele simpele carburateurtjes gebruiken is dit mengsel op lage toeren iets aan de rijke kant. Daardoor, als je een kleinere sproeier monteert zal hij ook ietwat feller zijn op lage toeren. Maar… tegelijkertijd te arm zijn voor hogere toerentallen. Gevolg van te arm rijden hoef ik verder niet toe lichten lijkt me.
    Daarnaast zijn strakkere trekveertjes veel effectiever omdat je daarmee het lage toerengebied als het ware ‘overslaat’.

    Dan nog het puntje van harder… Als iemand de indruk heeft dat z’n blokje sneller (topsnelheid) gaat met een kleinere sproeier, was de sproeier al te groot om mee te beginnen.
    Daar kom je vrij makkelijk achter; als je vol gas rijdt, je neemt een heel klein beetje gas terug en je gaat daardoor ietsje sneller is de sproeier sowieso te groot.

    #786803

    FL4WLESS
    Topic starter
    Berichten: 167

    Ah gelukkig, m’n zelfvertrouwen weer volledig hersteld 🙂 Had het ook nog nooit gehoord, denk laat ik het toch maar ff dubbelchecken. Weet ik dus dat ik daar niet mee bezig hoef. Mijn dank is groot!

    1
    #786804

    Freud
    Bijdrager
    Berichten: 19

    Ok het is nu op gelost maar….Dit soort crisissen zijn heel vruchtbaar.

    Eigenlijk voelt iedereen zich bang en onzeker, en heeft een brandende pijn van binnen, want de huidige mens weet niet wie hij is.  Normaal word dit door allerlei zaken gemaskeerd.
    Gaat er onverwacht iets fout dan voelt men deze existentiële crisis.

    Deze existentiële crisis is veroorzaakt doordat wij door de jaren heen ons zijn gaan identificeren met het denken en zo onze ware natuur zijn kwijt geraakt.
    Wij leven in ons hooft. en zijn vervreemd van ons lichaam.

    Het willen liggen in de foetus houding is een verlangen naar de tijd dat we nog in de baarmoeder zaten en een  kosmisch bewustzijn hadden.

    Je crisis heeft dus eigenlijk niets met sproeiers te maken.
    het is wel raadzaam on de juiste afstelling van de carburateur te hebben, maar daarmee los je niets op.

    Beter is het niet langer je psychologische behoeftes te vervullen, maar eens diep in deze crisis te duiken.
    Je ware natuurlijke staat is nog ongeschonden en alleen wat onder gesneeuwd.
    Hoe dieper je duikt hoe meer levensvreugde er in je opwelt.

    Dat is een wetmatigheid want onze ware natuur is levensvreugde.

    Hier zie je Shiva, hij danst in extase een cirkel van vuur..hij is een geworden met zijn ware natuur.
    Hij danst met op 1 been op een kind.
    Dit kind stelt de psychologische behoeftes voor, het kleine ik je of te wel het ego, dat hij heeft overwonnen.

    Maar goed,  misschien ben ik of topic, daarom nog even dit:
    Hoe armer het mengsel hoe meer vermogen, dat klopt niet.
    Op een gegeven moment gaat hij slecht starten en vermogen verliezen en de motor word te warm.

    Wel is het zodat het juiste mengsel voor het optimale vermogen redelijk arm is, en dat de smering daardoor in het geding kan komen. Het mengen met race olie kan ongewenste problemen voorkomen.
    Voor dagelijks gebruik is zo,n arm mengsel af te raden.

    Een kleine sproeier kan geweldige prestaties geven, maar je moet er dan wel een passende carburateur bij vinden.

    Heb je iets dat je liever prive wil bespreken stuur dan een PM
    #786809

    FL4WLESS
    Topic starter
    Berichten: 167

    (on topic –> laatste alinea)

    Weet je wat?
    je hebt gelijk. Vanaf nu ga ik ook dansen op 1 been in een cirkel van vuur. Ik wil niks liever dan 1 worden met de natuur. Door mijn natuurgelijkvormigheid ga ik er van uit dat ik dan ook boven alle natuurelementen sta en dat mijn citta dan volledig op bladeren en lucht draait. En dat alles goedkomt door een meditatiesessie. Maar hoe ga ik de feutushouding praktsich toepassen op mijn citta? en in welke topic moet ik eventuele vragen hierover plaatsen? Ik heb uit recencies gehoord dat @zevenenergie ook een spiritueel leider is op het forum en al vele problemen excorcistisch heeft weten uit te bannen. Misschien dat hij hier ook nog enige ervaring mee heeft?

    Je hebt het over “de juiste carburateur” Is dat gewoon een 13/13 carb of heb je daar ook nog speciale edities voor die beter presteren op een arm afgestelde cia

    #786817

    Freud
    Bijdrager
    Berichten: 19

    @FLl4WLESS
    Mijn laste opmerking is freudiaans 😉

    Heb je iets dat je liever prive wil bespreken stuur dan een PM
    #786818

    FL4WLESS
    Topic starter
    Berichten: 167

    Ik ga eerlijk zijn, dat moest ik ff googlen  😛 🙂

    1
    #786828

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    @fl4wless
    Ik heb bij AA-T onze moderator,
    de forum titel spiritueel leider aangevraagd. 😎

    #786840

    FL4WLESS
    Topic starter
    Berichten: 167

    Gaan het afwachten, zou wel een verdiende promotie zijn! 😆

    1
    #786844

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

     

    .
    .
    .

    Naamloos

    2
    #786860

    FL4WLESS
    Topic starter
    Berichten: 167

    Ongelofelijk!! een onvergetelijke dag in het reeds lange bestaan van dit prachtige forum. Ik wil hierbij @zevenenergie hartelijk feliciteren met zijn nieuwe titel en wens hem vele spiritueel actieve jaren toe waar ik hoop dat velen baat hebben bij zijn unieke manier van begeleiden!

    4
    #786863

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Nou nou nou, Ik weet, ik ben geweldig, maar dit is wel een beetje overdreven. 😎

    Ik ga natuurlijk gewoon door met mijn pogingen tot humor en betweterij.
    Ik heb toen met de gele banaan die maar niet wilde lopen inderdaad een ritueeltje gedaan en dat heeft geholpen.

    Maar ik vind de wijsheid van Freud hierboven pas echt leuk.
    Hij zal wel leerling zijn van een mysticus of zo.
    Als hij het zelf in de praktijk kan brengen dan pas hebben we er wat aan.

    Edit:
    Ik moet er wel even bij zeggen dat ik heel erg in mijn nopjes ben met deze titel.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.