Jelle's collectie

Home Forums Perso’s Collecties Jelle's collectie

This topic contains 2,318 reacties, has 199 deelnemers, and was last updated by Martino 2 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 2,319)
  • Gebruiker

Jelle
    Topic starter

ik ben hier eigelijk sinds het begin van zomer 2006, nadat mijn broertje (masterman) in mei 2006 een ciao mix had gekocht, kon ik het niet laten om er ook 1 aan te schaffen.
    Dit heb ik dan ook gedaan en een klein maandje later nog een ciao…

Mijn 19″Ciao uit 1968:

ik sleutel al heel wat jaartjes aan brommers aangezien ik nu 41 beb,
    het begon op mijn 12e met een peugeot 103,die ik van mijn opa kreeg, op mijn 14e vond ik mijn 1e vespa bij grofhuisvuil dat was een si, toen kocht ik op mijn 15e een honda vision met in (tering ding) heb ik ook binnen 2 maanden aan gort gereden.
    toen kocht ik mijn 1e vespa ciao

maar deze werd na een klein half jaartje van me gestolen 🙁

Mijn ciao uit 1994 en mijn cittaatje uit 2001:

ik had in de tussen tijd alweer een vespa si als ragbrommer en kocht toen een bravo met citta wielen.
    deze onderdelen heb ik toen op de si gezet…
    en niet te vergeten mijn vespa pk 50, die niet kapot was te krijgen.
    vervolgens heb ik mijn 2e ciao gekocht, toen kocht ik een peugeot speedake (snor) en ongeveer tegelijkertijd mijn 3e ciao.

paar maanden later mijn 1e citta, weer een maand later mijn 2e citta en vlak daar weer na mijn 3e en 4e…5e en 6e…(was helemaal gek van die dingen)
    toen werden mijn ouders gek van mijn brommers en heb ze allemaal op 1 citta na verkocht.

deze citta heb ik tot mijn 24e gehad, toen vond ik mijzelf echt te oud voor een citta en heb deze ook verkocht.
    Ook heb ik toen voor het bedrag van 80 gulden! 6 kisten met onderdelen waarin minimaal 4x een kit racing en nog 10 andere snelle cillinders van polini, malossi en pinasco verkocht :(.

maar ja nu ben ik 29 en heb nu (24-12-06) het laatste half jaar alweer 6 ciao’s en een bravo…gehad( de bravo en het frame van de bromciao is met grofhuisvuil meegegaan en ciao nr.7, nr.8 en nr.9 zijn inmiddels verkocht.

Wegens het verdwijnen van mijn foto’s van mijnalbum af is dit het enige wat ik nog heb:

die zwarte ciao mix heeft nu een kickstart, vario, grillo vork en jaja een toerenbegrenzer zelf gemaakt en door niemand te vinden 😀
    ik heb besloten dat ik deze ciao nooit weg zal doen.

25-07-07 weer ff een updatje..

ik heb de zwarte mix toch verkocht, dit omdat ik 1 ciao terug heb gekregen (die blauwe) vanwege gezeur met rdw en kenteken papieren die weg waren 🙂

dit is nu mijn roze vario 43mm dr evo LC kick ciao geworden:

update aug. 2008: met deze haalde ik op de ex-politie rollerbank 1.7 kW belast en 1.9 kW onbelast (dus goed het zaadje als ik echt aangehouden word). Ik heb trouwens met de gumball de 93 km/u aangetikt op de afsluitdijk… jaja met standaard vertanding en maar een 43mm-tje

ook ben ik samen mijn broertje een projectje begonnen hiervoor had ik weer een paar ciaotjes gekocht, deze heeft nu een speedengine met simonini kleine karter en 21 delorto carb en een polini 46mm cilinder:

update 17-11-08:
    ik heb ondertussen weer een paar ciao’s gehad 😉

Ook heb ik nu weer een citta, deze ben ik nu mee bezig om op te knappen 😀
    Dit is het resultaat:

update 23-12-2010:
    Rode citta is verkocht
    Roze ciao is verkocht
    SI, bravo en grillo zijn weggeven.
    Heb een zwarte citta gekocht, hier ga ik mijn simoblok opgooien.
    Heb een petrolblauwe Citta crazy IV gekocht, hier ga ik mijn polini evo met zelfgemaakt kickcarter opgooien en dit zal mijn toerbrommertje voor 2011 worden.

update 04-06-2011:
    Petrol blauwe citta komt mijn kick evo onder (origineel, niet de zelf gemaakte versie)
    Ik heb nu ook weer een ciao voor dagelijks gebruik:

Update 17-09-2013:
    Mijn roze woon/werk verkeer snorretje:

Mijn Grillo:

Mijn Citta:

Aangezien de laatste update uit 2013 was, nu maar weer eens een neiuwe update.

Update 16-02-2018

Inmiddels alweer heel wat brommertjes in mijn bezit (gehad):

Mijn roze ciao met Benardi Mozzi velgen:

Grillo citta mix brommer

Na jaren toch maar weer een C9 gekocht van de 1e eigenaar:

Ook maar eens pack aangeschaft, gewoon omdat deze zo leuk zijn.

Kon het niet laten er nog 1 bij te kopen, gewoon om mee te raggen:

Inmiddels ook een superbravo opgebouwd:

En een superbravotje er bij gekocht met 508 km op de teller slechts een enkele keer mee naar de kerk gereden door de vorige eigenaar:

Had al een tijdje het idee voor een monoveer citta:

Hier opgebouwd met Polini Kick Evolution blok met getunede 46 pinasco (liep rond de 100 kmu)

20161009_132051

Mijn brommers in 2014 (excl. de oldtimertjes)

Er is een witte c9 bijgekomen

nog een verlaten oldi:

Nog een C9 erbij, is wel een opbouwprojectje

Mijn voorraadje ijzer in 2015 (ze staan op bouwjaar)

Weer een ciaotje met een treurig verhaal, de eigenaresse was na een maand rijden (ergens begin jaren 70)op deze doodgereden, haar man heeft dit brommertje altijd bewaard…

Eindelijk een starre C9 (eigenlijk een M9), hier te keuren bij de RDW originele spatbord had ik eraf omdat daar een Duits firma plaatje opzat en wilde hem laten keuren als NL brommer)

Wat is ze mooi he…

inmiddels ook 2 boxers rijker:

en een tiffany:

Starre C7 uit 1971 in uitmuntende staat:

mijn c9 verzameling

Mijn M9 iets gepimpt met witte oldtimer kapjes:

Mijn toerbuffeltje voor 2018 & 2019 (de rechter):

IMG_20190707_144112

Mijn gewrapte citta:
    xf2omxaoye0zpetp9tqo8pvpun8329lh

Heb om toch een beestje vespa gerelateerd te blijven deze nog gehad:

En deze uiteraard ook piaggio gerelateerd:

Dit is momenteel mijn meer vermogende 2 wieler en ja weer 1 uit de Piaggio fabriek:
    IMG_20190715_151446

Nog even een paar fotootjes van een paar van mijn onderdelen:

Nou veel plezier met het lezen van de volgende pagina’s…

ciaoracer
    Bijdrager

Zeer leuke brommertjes allemaal.
    Dan moet je mij toch eens uitleggen hoe je die toerenbegrenzer hebt gemaakt en dit zou denk ik ook wel interessant zijn voor iedereen op het forum denk ik.

Dice
    Bijdrager

Ben ik ZEKER en vast in geinteresseerd, als je dat gedetailleerd kan uitleggen zou dat een immense aanwinst zijn voor 85% van de mensen hier. Een leuke howto…..

ciaoracer
    Bijdrager

Jah zo iets jah dat zou wel leuk zijn voor iedereen.

Jelle
    Topic starter

ja ik maak er wel een how to van….

moet ik alleen 1st ff fotootjes schieten,
    maar eigelijk is het gewoon te simpel om te maken…

men neemt een paar condensatortjes(elco) 3x 2,2uF 63V 3x 1uF 63V 2x 4,7uF 63V 1x 10uF 63V
    vervolgens ga je kijken hoe hard je normaal rijd, stel dit is 45 en je wilt 30 rijden dan doe je 6,4uF
    of het is 65 en je wilt 35 rijden dan gebruik je ongeveer 10,4uF

de elcootjes soldeer je aan elkaar de min kant aan de min kant en de plus aan de plus.
    vervolgens soldeer je de plusdraad aan de plus kant en de min draad aan de min kant.
    de mindraad heb ik aan de boutjes van van mijn bobine bevestigd (aan de achterkant zodata niemand het ziet)
    de plusdraad maak je een (onopvallend)schakelaartje tussen en aan het uiteinde zet je een stekkertje die op je rodedraadaansluiting op je bobine past 4 cm daarboven op dezelfde draad doe je zo’n ander stekkertje waar je de rode draad van je blok op aansluit.

rubbertje er over heen en klaar.

je kan de condensatortjes verstoppen in je koplamp of als je het echt goed wilt doen achter je vliegwiel…

ps. dit werkt alleen bij een elektronische onsteking

R.oel !

ben benieuwd !! en mooie brommertjes 😉 meja kan ook niet anders he, t zijn ciao’s 😛

ciaoracer
    Bijdrager

Geweldig Jelle. Echt fijn dat je dit wilt doen voor ons werkt dit met een schakelaartje en waar heb je het geinstalleerd.

Edit: Nu ik nog eens naar je topic kijk zie ik in eens dat je de beschrijving er bij hebt gezet.
    Hoe zie je trouwens of je een elekronische onsteking hebt?
    waar heb je die elco’s vandaan?

Jelle
    Topic starter

ciaoracer :
    Geweldig Jelle. Echt fijn dat je dit wilt doen voor ons werkt dit met een schakelaartje en waar heb je het geinstalleerd.

Edit: Nu ik nog eens naar je topic kijk zie ik in eens dat je de beschrijving er bij hebt gezet.
    Hoe zie je trouwens of je een elekronische onsteking hebt?
    waar heb je die elco’s vandaan?

je kunt het het makkelijkst zien aan je bobine is die vierkant dan is het meestal wel elektrisch is hij rond dan heb je contactpuntjes.

die elco’s heb ik hier bij zo’n elektro zaak gekocht 40 cent per stuk

Edjuh
    Bijdrager

Weer een veteraan erbij, tof.

Die begrenzer zal ik ook maar eens gaan uitproberen, wel een must op mn malossi blok.

Jacky
    Bijdrager

vettee howto ja leuk verhaal zit erachter ook! zie k t nou fout of zit op een ciao een fietsenzadel?

Jelle
    Topic starter

Jacky :
    vettee howto ja leuk verhaal zit erachter ook! zie k t nou fout of zit op een ciao een fietsenzadel?

fietsenzadel????

R.oel !

jelle :

Jacky :

fietsenzadel????

denk dat hij dat zitje bedoelt achterop je begage drager.. lijkt best op een zadel van een fiets indd 😛

masterman
    Bijdrager

R.oel ! :

jelle :

Jacky :

fietsenzadel????

denk dat hij dat zitje bedoelt achterop je begage drager.. lijkt best op een zadel van een fiets indd 😛

Hier in noord holland heet dat een buddy! en rijd 99% van de ciao’s ermee:moon

woe
    Bijdrager

masterman :

Hier in noord holland heet dat een buddy! en rijd 99% van de ciao’s ermee:moon

hahahah dan hoor ik bij die ene %, vind zon ding er niet uitzien.
    er kan ook gelukkig niemand bij mij achterop vanwege mn setup:D

jelle hoop je een x tegen te komen, en een sprintje trekken:D

hansieb
    Moderator

Wat zat er op die ciao die 110km/h ging ? simo blok.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 2,319)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.